Jumalaton kipu forkuissa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
43
Eli 2,5kk meni reeni ihan hyvin kunnes Scottia z-tangolla tehdessä ja yleisti ottaen hauis reenissä alkoi jumalaton kipu forkuissa. Jätin scotin ja suoralla tangolla kääntämiset pois, koska oli liian tuskasta tehdä.
Noin 2kk en tehnyt hauista kyseisillä tangoilla(tein esim. hammertangolla). Viimeaikoina olen taas vähän kokeillut tehä seisten hauiskääntöä z-tangolla (suoralla ei tarvi kuvitellakkaan), niin sarjat menee hyvin ja ei satu, mutta kun tangon laskee maahan, niin joka kerta pitää pitää semmoset 5sek tangosta kiinni kun ei pysty päästään irti.:(

Sarjoissa forkutkin menee pumppiin ja tulee kivikoviksi ja si sattuu. Olisko mahollista et siin ois joku hermo mitä se painais, koska suoralla tangolla sattuu vitusti, z-tangolla vähä vähemmän ja hammertangolla ei yhtään.

Hammertangolla tarkotan tässä tapauksessa tyyliin tämmöstä viritelmää: http://www.voimaharjoittelu.net/images/tricep_bar_big.jpg

Kyseessä saattaa olla tenniskyynärpää, ite en suoralla pysty kääntämään yhtään, otan aina zetalla.

Itellä oli ihan samanlainen ongelma tässä. Sitte ostin suosituksesta rannetuet. Nyt ollaan reilusti paranemaan päin.. Oikeeta syytä en tuohon saanut selville kun oon niin laiska tuon lääkärin kanssa ja kun se rupes paraneenki :)

iideetee sanoi:
...niin sarjat menee hyvin ja ei satu, mutta kun tangon laskee maahan, niin joka kerta pitää pitää semmoset 5sek tangosta kiinni kun ei pysty päästään irti.:(
Mulla on muuten tuota tarkalleen samaa ongelmaa. Tangolla kun vääntää menemään kovaa sarjaa ja kun laskee sen sarjan lopuksi maahan, päästää irti ja ikäänkuin "päästää paineet pois" käsistä, niin tuntuu kuin kaikki luut kyynervarressa olisivat katkeamassa kahtia sekunnilla millä hyvänsä :eek: Jotenkin se kipu tuntuu vain siellä luussa eikä missään lihaksissa eikä nivelissä. Asiaan eivät auta edes rannetuet.

Muita vaihtoehtoja en ongelmaan ole keksinyt kuin sen että loysentää otetta tangosta pikkuhiljaa sen sijaan että rojauttaisi koko vehkeen maahan kerralla. Siten saa sitä "paineen vähenemistä" ikäänkuin hidastettua jolloin tuska on edes siedettävissä rajoissa. Toinen on sitten vain vaihtaa käsipainoihin tai muuttaa kyynervarren asentoa mutkatangossa.

Jos joku keksii mistä tämä johtuu niin tarjoan pullakahvit.

Mulla oli joskus samaa ongelmaa kuin Pullalla, juurikin tuossa tangon alas laskemisen yhteydessä tuleva saatanallinen kipu luihin. En kyllä millään jaksa nyt muistaa miten se parani mutta veikkaan, että meni itsellään ohi.

Luulisin, että kyynärvarret ovat "ahtaat" eli sama juttu kuin penikoissa. Tod näk. jonkinlaista tulehdustakin saattaa olla.

Itsellä oli ongelmia ton kanssa tosi pitkään, kunnes aloin venyttämään kyynärvarsia ja hauiksia. Lisäksi hieroin kyynärvarret joka päivä. Eli jotain rasvaa ja sitten pari minuuttia hieroo niitä pitkittäissuunnassa. Mulla kyynärvarsikivut hävisi kahdessa viikossa kokonaan. Kun kivut olivat hävinneet lopetin päivittäisen hieronnan, mutta venyttelen joka päivä, jotta tuo vaiva ei uusiutuisi. Oli meinaan kohtalaisen vittumaista lopettaa liike kesken vain sen takia, että kipu kyynärvarsissa oli täysin sietämätön :(

Mulla oli samaa ongelmaa pari vuotta sitten. Vituttavaa kun piti lopettaa tangolla vääntäminen kokonaan ja vaihtaa käsipainoihin joista en sit niin pitänyt.

Aikaa meni hetki ja sit pysty jostain syystä tangolla jatkamaan. Nyt teen kummallakin ja ai et ku käsipainot on ihQt!!1<3<3<3<3<3<3333

Liitytään samaan klubiin. Kerran kuussa voi suunnilleen tehdä z-tangolla tai suoralla hauista ilman, että tulee kipeäksi. Mikä parasta kun alkuviikosta tekee tangolla niin puolessa välissä viikkoa tehty jalkaprässi sattuu myös käsissä :rolleyes:ai miten tämä on mahdollista, no kun siinä prässissä tulee puristettua niitä kädensijoja. Kipu alkaa jo puristuksen aikana ja irtipäästettäessä kivasti vielä vihloo luissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Taitaa olla yleinen ongelma.Mullakin tulee aina kun on muutaman viikon treenannut tosi kovaa,sama vaiva,eli kun haukkareita treenaa,sattuu ja vihloo ihan perhanasti kun päästää tangosta irti.Itse luulisin,että se on joku tulehdus tai jumi tms.ylirasitustila,koska itellä se tulee aina,kun on hetken ollut kuuri päällä ja muutama viikko kovaa treeniä takana.Periaatteessahan forkut on jokaisessa treenissä rasituksessa,ei pelkästään käsitreenissä,eli varmaankin johtuu siitä levon puutteesta.

Mullakin on melkoisen kipeät forkut. Kipu on jomottavaa (häiritsee yöllä) ja forkut on myös kylmänarat. Kyynärpäistä alaspäin lähtee välillä sellasta juilintaa. Auts auts auts. Käsitreeni on syypää numero yksi ja myös selkätreeneissä sattuu. Toisaalta forkut on kasvaneetkin parissa kuukaudessa reilusti kun oon tehny MAVEa ilman vetoremmejä. Jokin siellä jumii ja pahasti. Tai sitten ovat kasvukipuja;) No tammikuun alussa OMT-terapeutin konsultaatioon ja hierontaan:kippis1:

Back
Ylös Bottom