Julkkisehdokkaat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja WTA
  • Aloitettu Aloitettu

WTA

Banned
Ikä
42
Kahlasin tuota aiempaa threadia läpi ja siellä jo vähän raapaistiin kyseistä asiaa. Eli:

Mitä mieltä porukka on näistä julkkisehdokkaista?
Itse olen sitä mieltä, että sen perusteella, että on julkkis ei pitäisi äänestää mutta sen perusteella ei myöskään saisi jättää äänestämättä. Ts. julkisuuden ei tulisi mielestäni vaikuttaa valintaa. Yleensäkkin olen sitä mieltä, että noissa vaaleissa kuten myös muissakin vaaleissa tulisi olla jotkin pätevyys vaatimukset.

Esim. Riitta Väisäsen kotisivulta:
"ARVO/AMMATTI
kk, mm, EM
tv-juontaja (19 v.), yrittäjä, hevosvalmentaja ja -kasvattaja.

kk, mm, EM tarkoittavat; keskikoulu, melkein merkonomi ja Euroopan mestari eli Miss Eurooppa, siis jo vuodesta 1976 lähtien."

Siis ei voi olla totta!!! Melkein merkonomi!!!
Kyllä minun mielestäni sinne pitäisi valita joku jolla on tuntemusta ja tietoa, ei tosiaan sen perusteella, että kaveri on kaunis tai kiva tms.

Siis ei mulla mitään ole vastaan näitä "julkkisehdokkaita" mutta kuka niistä oikeasti olisi pätevä. Iltasanomissa oli hyvä yleisökirjoitus. Siinä kysyttiin tyyliin: Jos saisit valita jonkun edustamaan Suomea F1-kisoissa valitsisitko hommaan jonkun joka ei ole koskaan ajanut F1:stä mutta joka on nätti jne...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
WTA sanoi:
Iltasanomissa oli hyvä yleisökirjoitus. Siinä kysyttiin tyyliin: Jos saisit valita jonkun edustamaan Suomea F1-kisoissa valitsisitko hommaan jonkun joka ei ole koskaan ajanut F1:stä mutta joka on nätti jne...

Oli sama kirjoitus myös Uutislehti100:ssa. Mielettömän hyvä teksti!

Ei pidä äänestää taitamatonta ihmistä, koska se on nätti ja kiva!

Itse toivon, ettei yksikään epäpätevä (=ei tiedä ko. alasta mitään) ihminen sinne pääse. Erityisesti vastustan Viivi Avellanin pääsyä, koska hän on menossa sinne hyppimään, pomppimaan ja seisomaan päällä, kuten on itse jossain haastattelussa kertonut.

Takakäsi sanoi:
Entäs sitten Jukka Kuoppamäki ,jonkun herätysliikkeen pastori ja surkea muusikko :curs:

Mutta hänellä on sama pätevyys kuin Mikko Alatalollakin, eli on 'Tammerkosken Sillalla'-ohjelmassa mummoja läulattanut. Kyllä sillä meriitillä nyt yhden parlamentin hoitelee.

Lisätään tähän loistavaan listaan (jukka, riitta, viivi) vielä kari salminen vai mikä se napakympin paskaleuka nimeltään onkaan. On meinaan aika onnettomia nuo julkkisehdokkaat.

flexor sanoi:
Mutta hänellä on sama pätevyys kuin Mikko Alatalollakin, eli on 'Tammerkosken Sillalla'-ohjelmassa mummoja läulattanut. Kyllä sillä meriitillä nyt yhden parlamentin hoitelee.
Mikko Alatalon meriitteihin voi lisätä myös lasketteluopettajan :worship:
Mikko Alatalo= :david:

Hippa sanoi:
Erityisesti vastustan Viivi Avellanin pääsyä, koska hän on menossa sinne hyppimään, pomppimaan ja seisomaan päällä, kuten on itse jossain haastattelussa kertonut.

Tästä se Maria G(mikälie) valitteli. Mun mielestä se oli surkea yritys, siis Marialta, yrittää nostaa omaa imagoa äänestäjien silmissä muka pätevänä ja vakavasti otettavana ehdokkaana. Kyllähän se pitäisi tajuta, että ei Viivi sinne oikeasti ole menossa kirjaimellisesti pomppimaan, kai se yritti puhua sillai jotenkin metaforisesti.

Mutta selkeyden vuoksi, en aio äänestää Viiviä, vaikka onhan se kyllä nätti ja varmaan kivakin.

Eduskuntaan voi äänestellä noita Väisäsiä ja Viivejä, mutta tohon hommaan pitäis saada oikeesti "päteviä" ihmisiä, ajamaan Suomen asioita.Harmi, ettei tunnu olevan yhtään sellasta tyyppiä, joka omaisi hyvän auktoriteetin ja tietämyksen noista asioista ja pystyisi oikeasti siellä parlamentissa tekemään, jotain meidän hyväksi.No tietysti Juha Kankkunen on ehdokkaana :D

Juha Kankkunen voidaan lisätä listaan. Olikohan se hesarin Nyt-liitteessä, missä miestä oli haastateltu jo ennen kampanjaa. Ei tiennyt edes peruskäsitteitä ("mitä ne turvatakuut on?") ja turhautui lopulta haastattteluun ja totesi että ei siellä oikeasti mitään tarvitse osata, "avustajat hoitaa hommat". :D

H.C sanoi:
Lisätään tähän loistavaan listaan (jukka, riitta, viivi) vielä kari salminen vai mikä se napakympin paskaleuka nimeltään onkaan. On meinaan aika onnettomia nuo julkkisehdokkaat.

Mihin sultakin unohtui Maria Gutzenina?

Kari Salmelainen on silti mielestäni kaikkein huvittavin ehdokas. Mies joka ei ole ainakaan minun tietääkseni koskaan osoittanut minkäänlaista kiinnostusta politiikkaan tai yhteisten asioiden hoitoon. Muutenkin koko tyyppi vaikuttaa niin epäpätevältä politiikkaan kuin vain mahdollista. Eiköhän sekin silti muutaman tuhat ääntä saa.

Hmmm....ajattelin jättää äänestämättä mutta kun toisesta ketjusta luin, että äänestämättömät ovat idioottijuntteja niin täytyy kai sitten raahautua uurnille. Päätän luultavasti huomenna lopullisen ehdokkaani mutta nimi löytynee tästä ketjusta.

Salmelainen ja Väisänenhän olisivat molemmat todella hyviä edustajia Suomelle. Molemmat ovat kansalaisten suursuosikkeja ja jo vuosia viihdyttäneet miljoonia suomalaisia. Koska suomalaisten sydämet on jo valloitettu, on seuraava luonnollinen askel Euroopan isommat näyttämöt. Ja kyllä siellä Euroopan isoilla kentillä pärjää ihan hyvin pelkällä hyvällä yleissivistyksellä ja sympaattisella ja herttaisella olemuksella.

En periaatteellisesti vastusta julkkisehdokkaita. Pitäähän kaikille antaa mahdollisuus vakuuttaa - eivät vaan ole niin tehneet pieniä poikkeuksia lukuunottamatta. Viivi Avellan vaikuttaa ihan fiksulta mimmiltä. Ihmetyttää vaan, että miten niin nuorella ja nätillä tytöllä voikin olla niin käsittämättömän taantumukselliset arvot. Riitta Väisänen on periaatteessa täysi natsi. Miten joku voi äänestää semmoista jonka retoriikkaan kuulivat sanat kuten "rättipää". Maria Guzeninahan on ammatiltaan toimittaja. Juontihan se aikanaan Mtv:llä, mutta ihan fiksulta on vaikuttanut, mitä nyt olen sen juttuja kuullut. Parhaat tsämit tulla valituksi näistä on Viivillä, vaikka silläkin melko heikot.

Takakäsi sanoi:
Mikko Alatalon meriitteihin voi lisätä myös lasketteluopettajan :worship:
Mikko Alatalo= :david:

Mikko Alatalolla on sentään koulutusta taustalla.

"Koulutus: ylioppilas 1970 (Tuiran yhteiskoulu, Oulu), opintoja, laudaturit valtio-opissa ja tiedotusopissa 1970 - 1974 (Tampereen yliopisto), Communications studies 1986 (San Francisco State University)"

(Lähde: www.eduskunta.fi)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom