...Soitin seuraavana päivänä yksityiselle ja sieltä sai ajan seuraavan viikon maanantaille, jossa kerralla katotaan, otetaan kuvat ja revitään se hammas irti. :D
Näin se vaan menee, valitettavasti...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
...Soitin seuraavana päivänä yksityiselle ja sieltä sai ajan seuraavan viikon maanantaille, jossa kerralla katotaan, otetaan kuvat ja revitään se hammas irti. :D
Eiköhän noi julkiset verovarat nykyisin ohjata jonnekin ihan muualle kuin julkiseen terveydenhoitoon, joten siinä mielessä ei varmaan kauheasti makseta kaksinkertaisesta palvelusta. .
Ja se johtaa tilanteeseen, että ihmisiä systemaattisesti aletaan ajaa yksityisen puolen käyttäjiksi, jotta voidaan asteittan purkaa julkinen th lähes kokonaan. Tai ainakin ajaa se niin alas, ettei siellä käy kuin kaikista huono-osaisimmat (vrt. jenkit). Valtio ja kunnat voi sitten keskittyä rakentamaan moottoriteitä ja keskustatunneleita verorahoilla. Niitä on paljon kivempia suunnitella kuin sairaille ja köyhille luusereille palveluja.
Olen eri mieltä. Nimenomaan sos.ja terv. min. menotnäyttävät olevan aika kovat valtion kokonaistalouden mittakaavassa. Tulevaisuudessa aikuisiän diabeteksen ollessa pikemminkin sääntö kuin poikkeus ja vanhusten lukumäärän ja eliniän kasvaessa, po. hallinnonalan menoerät ylittänevät villeimmätkin arvaukset.
Onhan niitä laskettu. Ja valtio menettää aika paljon verotuloja, kun meni alkon veroa laskemaan... mikä on jo ihan toinen juttu, mutta emäkämmi.
Kuitenkin meillä mun mielestä on velvollisuus veroja maksamalla tukea vähävaraisten mahdollisuutta edes jonkinasteiseen terveydenhuoltoon...
Näytähän se fakta millä väität että verokertymä on laskenut. Itse muistelisin päinvastaista kun se tuontiviinan osuus tipahti aika paljon kuitenkin.