Jujutsu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SubZero
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
48
Onko täällä hokytoryon treenaajia? Kuinka paljon laji vaatii liikunnallista/akrobaattista lahjakkuutta? Kovasti kiinnostaisi mutta en ole koskaa edes kärrynpyörää oppinut. Mikä on treenaajien ikähaitari? Itsellä jo 30 lasissa...Aiempaa kokemusta on lähinnä thainyrkkeilystä ja magasta mutta nyt on hiukan myös budoajattelu alkanut kiinnostaa.

Olen reenannut joskus, eikä kaduta pätkääkään, mun mielestä hienoa touhua. Olet ikäsi puolesta sellaista keskikastia, alkeiskurssilla näkyy yli nelikymppisiäkin. Tausta riittää mainiosti ja hyvällä zägällä opit sen kärrynpyöränkin.

Itse juuri keltasen vyön suorittaneena voin sanoa että ei se nyt hirveesti akrobaattista lahjakkuutta tarvi:D Sain ite vaa kuperkeikan eteenpäin tehtyä ennen ku rupesin harrastamaan ja nyt nuo ukemit sujuu jo aikas hyvin...

esim. mitään kärrynpyöriä tai voltteja ei koskaan olla tehty.

ikähaitari on siinä 15 vuotiaasta ylöspäin

Kyseistä lajia on tullut vajaan vuoden verran harrastettua ja muutamia omia havaintoja lajista.

Kyseessähän on erittäin monipuolinen laji, joka ei vaadi juurikaan akrobaattista erityisosaamista. Aiemmin harrastin Han Moo Do:ta, jossa vaadittiin huomattavasti enemmän notkeutta ja muuta vastaavaa akrobaattista osaamista. Jujutsussa suurin osa potkuista tehdään korkeintaan keskivartaloon, ja eiköhän siellä treenien tiimellyksessä kuka tahansa opi perusukemit sun muut, joilla pärjää jo pitkälle.

Meillä keskimääräinen harrastaja on iältään 20-25 -vuotias, mutta joukkoon mahtuu myös vanhempiakin. Itse näkisin, että hokutoryu jujutsu on lajina sellainen joka on helpompi omaksua vanhemmankin ihmisen. Ja kun säännöllisesti venyttelee, niin kyllä sitä jäykkäkin jätkä vetryy ihmeellisesti kunhan jaksaa maltillisesti venytellä.

Eli ei muuta kuin harrastamaan vaan jos kiinnostusta löytyy!

Alotin muutama kk sit, kunto oli rahtusen perusjantteria parempi ,mutta olin yhtä notkea ja ketterä ku rautakanki. Äkkiä ku treeneis rupes tulee venyttelyä ni notkeutu ja koordinaatiota tarvitsevia liikkeitä ei vaadita aluks, vaan niitä opetellaan aikanaan nii että ei akrobatian puute ole mikään ongelma.

Aloittelin kans tälleen 28-vuoden iässä ja ihan hyvin on hommaan päässyt kiinni. Meillä oli alkeiskurssin porukassa 15-vuotiaasta ylöspäin väkeä. Keski-ikä varmaan kuitenkin yli 20 vuotta. En pidä itseäni kovin notkeana ja kyllä notkeudessa on kehittynyt siinä treenatessa sitten. Vähitellen tosiaan vasta lisätään harjoitusten vaativuutta, eli ei tarvitse olla valmiiksi mikään kuminauha ja tasapainoilun mestari. Sitä paitsi oppimaanhan sinne mennäänkin, joten tule ihmeessä mukaan vaan!

Hokutoryun kun saisi Kotkaan, pidän sitä varsin toimivana lajina, mitä olen videoleikkeistä nähnyt YouTubesta ja lajia harrastaneiden suusta kuullut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom