Juha Vuorinen-kirjailija ja mitä kaikkea muuta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cyan81
  • Aloitettu Aloitettu
Ajattelin että Juha ansaitsee oman ketjunsa. Löytyykös täältä paljonkin Juoppohullun päiväkirjoihin tykästyneitä lukijoita? Itse tuli luettua nuo "juoppikset" + Kristianista kertovat pokkarit vauhdilla ja nyt on menossa Dik Dek sarjan ensimmäinen osa: Nokimusta Seikkailu.

Syksyllä olisi tulossa uusin ja ilmeisesti viimeisin osa juoppis sarjaan (Lerpallaan) ja ilmeisesti Kristianista ollaan väsäämässä jossain vaiheessa elokuvaakin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaikki Juoppohullut, Kristianit ja DikDekit tullut lainattua isoveljeltä. Itseasiassa sain juuri viime viikolla luettua tuon Painajainen Piparitalossa -osan. Eipä nuo kerkeä kauaa yöpöydällä homehtumaan, vaan pari iltaa mennyt aina kirjan lukemiseen. Sen verran "omituisia" ja ei-niin-aikuismaisesti kirjoitettujahan nuo ovat, ettei varmasti kaikkia miellytä, mutta itselle toimivat kyllä.

Löytyy Vuorisia nopeella vilasulla tusinan verran, tarkkaa lukua mahdoton tietää kun ittelläni hyllyssä kymmenisen kappaletta ja loput kaver(e)illa lainassa. Olinkohan lukiossa kun siskolta sain joululahjaksi juoppohullun päiväkirjan, sitähän tuli luettua yötä päivää ja naurettua niin ettei meinannut happea saada. Sittemmin onkin mielestäni alkanut turhan paljon toistaa sitä samaa kaavaa tavallaan, ei vaan enää nuo uudemmat sytytä samalla tavalla. Mutta yhtä kaikki, todella kovaa verbaalitykitystä kuitenkin!!!

Juoppohullun päiväkirjan "löysin" hotellin aulasta Thaimaassa ja luin sen uima-altaalla pienessä oluthiprakassa. Viereiset saksalaiset ihmetteli mille ihmeelle kirjalle voi nauraa noin kaameasti :)

Jatko-osat ei sitten enää iskenytkään, ehkä sen kirjan genre tuli koettua liiaksi tuolla reissulla.

Mä oon tykännyt Juhan läpistä mm. radio Suomipopin aamuissa, mutta kirjoista en oo oikein päässy perille. Oon kyllä yrittänyt lukea, muttei ne uppoo samanlailla ja kirjoitustyyli on välillä tosi ärsyttävää :D
Oon saanu sellasen käsityksen, että ne, jotka ei paljon muista kirjoista piittaa, on silti näitä lukenu ja hyvä, että lukee jotain :)
Tuolla diktaattori-shopissa on hauskoja paitoja.

mahtavia kirjoja ovat
ensimmäinen juoppis ja kristianit ovat kyllä parhaimpia

laskeskelin että 16 vuorista löytyy hyllystä

Oon saanu sellasen käsityksen, että ne, jotka ei paljon muista kirjoista piittaa, on silti näitä lukenu ja hyvä, että lukee jotain :)

Tuo on ihan totta ainakin omalla kohdallani. Muiden kirjojen lukemisesta ei tahdo tulla mitään vaikka muutamaan kertaan olen yrittänyt.

Vuorisen kirjoista on tullut luettua melkein kaikki. Eniten olen tykännyt Juoppohulluista ja Kristianin jutuista. Tavallaan noi jutut menee ihan täysillä överiksi ja on junttimaisuuden huipentumia, mutta silti jostain syystä nauran ihan helvetisti. Ekaa kirjaa lukiessa mies otti hieman lämpöä kun mä joka kerta sivua kääntäessäni räkätin kovaan ääneen. Tulee aika paljon spontaaneja repeilyjä niitä lukiessa vaikka 90% meneekin mauttomuuden puolelle ja saman jankkaamiseksi.

Ihan hauska supliikkimies, mitä oon Suomipopilta joskus miehen juttuja kuunnellu, mutta nuo kirjat on kyllä ihan täyttä paskaa imo. Koitin joskus lukee Juoppohullun päiväkirjaa, mutta jaksoin sitä kiroilua ja pierukakkajuttua ehkä 20 sivua ja sit oli pakko lopettaa. Tykkään kyllä alapäähuumorista, mutta se ei jaksa imo kantaa useemman kirjan verran.

Täällä kans Vuoris-fani. Eniten iskee Dik Dek -sarjan seikkailut ja myöhemmät juoppikset. Avomies on vielä suurempi fanittaja: iltalukemiseks eka jotain vakavaa ja juuri ennen nukahtamista muutama sivu Kristianin elämästä, niin voi mennä hyvillä mielin nukkumaan :)

Aina se vain pistää hymyileen

Itse kans juoppohullun kirjoista aloittelin ja dik dekit tullu hommattua ja siltä väliltä nämä kristianista kertovat kirjat ..........mikään kirjojen ystävä ole koskaan ollut mutta kyllä näitä on ollu iltaisin ja muutenkin ollut todella mukava lueskella.
***+;)

Juha Vuorisella ja Jaajolla on aamuisin Suomipopilla muistaakseni 8.15 Aamun kahvihetki. Niiden juttujen takia oon meinannut ajaa monesti mettään duuniin kurvaillessa. :lol2:

Sanokaapas noita kirjoja lukeneet/radiosta miestä kuunnelleet: Kannattaako noihin kirjoihin tutustua, jos Vuorisen&Jaajon yhteisjutut eivät iske sitten pätkääkään? Kyllähän sellainen alapäähuumorikin joskus menee, mutta noiden herrojen jutuissa se vedetään liian pahasti överiksi. Onko noissa kirjoissa sama meininki? Jos on, niin eipä varmaan tarvii lukea..:jahas:

Sanokaapas noita kirjoja lukeneet/radiosta miestä kuunnelleet: Kannattaako noihin kirjoihin tutustua, jos Vuorisen&Jaajon yhteisjutut eivät iske sitten pätkääkään? Kyllähän sellainen alapäähuumorikin joskus menee, mutta noiden herrojen jutuissa se vedetään liian pahasti överiksi. Onko noissa kirjoissa sama meininki? Jos on, niin eipä varmaan tarvii lukea..:jahas:

Sama meininki.

Sama meininki.

Tosin DikDek-jutuissa alapäähuumoria on selvästi vähemmän. Ja onhan Vuoriselta ilmestynyt kanssa Unblogged ja Pilven reunalla-nimiset kirjat. Ja jos Turussa päin joku asustelee, niin täällähän pyörii juoppiksista tehty näytelmä (on tosin loppuunvarattu heinäkuun puoliväliin asti), se täytyy toki käydä katsastamssa.

Tuo on ihan totta ainakin omalla kohdallani. Muiden kirjojen lukemisesta ei tahdo tulla mitään vaikka muutamaan kertaan olen yrittänyt.
Sama vika, tai no Halmeen kirjat olen saanu luettua. :)

Juha Vuorisella ja Jaajolla on aamuisin Suomipopilla muistaakseni 8.15 Aamun kahvihetki. Niiden juttujen takia oon meinannut ajaa monesti mettään duuniin kurvaillessa. :lol2:

Siellä on parhaillaan tauko meneillään, kun Juha rakentaa taloa. Kahvihetket on ihan parhautta ja jatkuvat taas syksymmällä.

Itse olen lukenut kaikki Juoppohullut ja Kristianit, ja viiminen DikDek on nyt menossa. Vuorisen blogia lueskelen netistä ja sit just tota taloprojektin blogia.

E: Siisti juttu, että pakkiksella on muitakin Vuorifaneja!

Diktaattorin FB sivut tietävät kertoa että Juoppis leffan kuvaukset ovat alkaneet eilen Kalliossa ja ensi-ilta olisi suunniteltu vuoden viimeiselle perjantaille (28.12.2012). Joonas Saartamo pääosassa Juhana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom