joustinpatjasuosituksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turilas
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
49
Onko jollakin suositella jotain laadukasta suht kovahkoa joustinpatjaa +90kg ihmiselle? toi hästens ei oikein iskenyt,tuntuu että siinä maksaa pelkkä merkki,sotkaan ja maskuihin lienee turha edes mennä,ikean joku patja voitti kuluttaja lehden vertailun joku aika sitten,kokemuksia?tempur on vaikuttanut parhaimmalta mutta niitten hinnat on liian suolaiset.tuntuu että noi patjat kestää sen pari vuotta ja sen jälkeen ne on kuopalla ja jouset vituillaan tai muuten vaan lötköjä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meillä suht kova Asko Bonell 160cm sängyssä. Tosi hyvin toimii vaikka itse olen yli 90kg ja avokki 55kg. Petarina myös Bonell. Patja oli hinnaltaan muistaakseni puolet esim. Familonin vastaavasta. Toki patjan laadun huomaa vasta vuosien päästä, mutta nyt 3v kokemuksella tuo on hyvä patja.

No ei se kalliskaan ole hyvä. Itse ostettiin markka aikana semmonen 16000mk sänky. pakettiin kuului kaksi 90cm runkopatjaa ja 180cm sijauspatja ja viiden vuoden päästä jo hajalla.

Merkkiä en nyt tähän hätään muista.

Maskusta Svanen Zefir..

Muistaakseni noissa kannattaa hinnan sijaan kiinnittää huomiota siihen, paljonko niissä on jousia pinta-alaan nähden. En nyt tietenkään enää muista, mikä on tarpeeksi, mutta usein kai halvimmissa on jousia liian vähän, jolloin hajoavat (menevät kuopalle tms.) helpommin. Enemmän jousia --> paino jakautuu tasaisemmin --> vähemmän rasitusta jousta kohden --> kestää kauemmin.

Patjoista en tiedä mutta Ikean joku Sultan-patja voitti testit (mukana mm. Hästens!).

Itse ostettiin Askon runkopatjasänkyyn "vieras"huoneeseen nyt Ikealta petari (Sultan Tuvebo), jotain luonnokumimatskua, koiteltiin myös omassa sängyssä tuota. Aivan saakelin hyvä hintaisekseen! 120cm oli 129e. Mukavan pehmeä mutta silti tukeva eikä hölsky kuten jotkut superloonijutut.

Painaa aivan saatanasti muuten tuo.

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...13&categoryId=16091&chosenPartNumber=60073588

37596_PE129556_S4.jpg

Tässä oma halpisratkaisu. Itse ostin tällä viikolla jyks-liikkeestä 80x200 S20 Plus joustinpatja 125e (ovh. 250) + ikeasta jonkun sultaanipetaripatjan (mallia en nyt muista) 25e. Omamassa 100kg. Suosittelen patjaa kovasti 3 yön kokemuksella, kova on. 1 yö petarilla vasta, mutta hyvin tuntu nukuttavan.

Meillä suht kova Asko Bonell 160cm sängyssä. Tosi hyvin toimii vaikka itse olen yli 90kg ja avokki 55kg. Petarina myös Bonell. Patja oli hinnaltaan muistaakseni puolet esim. Familonin vastaavasta. Toki patjan laadun huomaa vasta vuosien päästä, mutta nyt 3v kokemuksella tuo on hyvä patja.

Loistava valinta, mikäli tykkää nukkua kovemmalla patjalla! Täältä lötyy myös 2 kpl tuollaisia.

Ostettiin toissa kesänä Jensen Continental -jenkkisänky ja siihen kuuluva petari, hinta n. 1500 €, 180 cm X 200 cm. Saa kahdella eli runkokovuudella vaikka sillä tavalla, että toinen puoli kovempi ja toinen pehmeämpi, otettiin tyttöystävälle pehmeämpi ja mulle kovempi, kun painan yli tuplat enemmän. Kokemukset vähän ristiriitaisia, tyttöystävä tykännyt, mutta itse en ole ollut niinkään tyytyväinen, sänky koko ajan kuopalla eli taitaa olla liian pehmeä kuitenkin. Taidan laittaa kierrätykseen koko sängyn ja vaihtaa seuraavaksi esim. Askon Onni tai Helmi -sarjan joustinpatjaan, ne on ainakin liikkeessä tuntunut hyviltä ja pärjännyt testeissäkin.

Itse ostettiin ... (Sultan Tuvebo), jotain luonnokumimatskua, koiteltiin myös omassa sängyssä tuota. Aivan saakelin hyvä hintaisekseen! 120cm oli 129e. Mukavan pehmeä mutta silti tukeva eikä hölsky kuten jotkut superloonijutut.

Painaa aivan saatanasti muuten tuo.

:offtopic: Onko tuo joku uus kortsu? Pituutta ainakin riittää...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom