Joulukortit ja muut sesonkiaskartelut -ketju

Kuinkas moni pakkislaisista aikoo lähettää joulukortteja? Itse kävin juuri hakemassa Tiimarista Joulukortteja, joita aion lähettä kaikille tutuille. Tärkeimmille kavereille askartelen itse kortit, koska näin mielestäni Joulutervehdys on henkilökohtaisempi. Lisäksi ajattelin taas askarrella erilaisia koristeita piristämään tuota kämppääni.

Koskas ne kortit pitikään laittaa postiin, että ehtivät Jouluksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kuinkas monta jouluaiheista threadia sitä oikeesti tarvitaan...mutta ei se mitään,jatkakaa

:offtopic: Tiimarit on paikkoja, joissa mä saan paaniikkikohtauksen. Kaikenlaista tarpeetota "pikku_kivaa" (lue: muovikrääsää) hyllyt pullollaan ja ala-asteiden pukkutytöt juoksee hyllyjen välissä ostamassa kaikkea "tärkeää".:hyper: ---:urjo: :michael monroe: :neon värinen penaali:

Itse en jaksa vaivautua askartelemaan, vaikkakin olen sitä mieltä että itse tehdyt kortit ovat kaikista henkilökohtaisimpia. Oma kummitätini sekä toinen tätini ovat käsistään erittäin käteviä, heiltä ja heidän lapsiltaankin usein tulee omatekoisia hienosti askarraletuja kortteja. Minä taas tyydyn niihin Tiimarin tms valikoimiin mutta pyrin löytämään kauneimmat, kenties hieman vanhanaikaisiakin kortteja. Ne tonttulakkiset nallet/puput yms eivät niin miellytä, haluan tunnelmallisempia kortteja.

Postituksesta: Oikealla osoitteella olevat 0,50€:n kotimaan joulutervehdykset ehtivät hyvin perille ennen joulua, kun postitat ne viimeistään 15.12. Niissä punaisissa kuorissa voipi pistää menemään noin 25 korttia kerrallaan, ja kuoriahan saa lisää postista jos kotiin ei ole jo tullut sellaista tai kortteja olisi enemmänkin.

Mä teen tapani mukaan kortit ite ;) Tai tänä vuonna tytöt (tai ainakin isompi niistä) voi osallistua "paskartelu"talkoisiin. Mä oon semmonen käsillä tekevä, hupaisannäköistä kuulemma kun pala pullistellen siperrän jotain tosi pientä ja tarkkaa :rolleyes: Mä tykkään kaikesta tommosesta touhuilusta olemuksestani huolimatta :D Ja nyt sain vielä tän oikeen käden liitetyksi takas rintamalle, pikkisen helpottaa :hyper:

Jos jollekin lähetän niin itse teen. Itse en ainakaan osaa arvostaa jotain tusinakorttia mihin on väsätty taakse joku tusinaruno tai vastaava.

Mä kävin kans ostamassa Tiimarista kortteja. Mä en ole kovin innokas itse niitä väsäämään, enkä ehkä ole siinä kovin hyväkään. Eikä mulla ole sellaiseen aikaakaan (vähäinen vapaa-aika kun kuluu Pakkiksella.. :D ). Sukulaisille ja kavereille tulee lähetettyä noita. Mä inhoan sitä tapaa, että aattona toivotetaan tekstiviestillä hyvät joulut. Kortit on mun mielestä sata kertaa parempia.

Kappas, täällä on tämmönenkin thread. Ihanaa :haart:. Mä ajattelin tossa kun kuu vaihtuu, käydä jossain Tiimarissa ostelemassa korttiaineksia ja ite kehitellä kortteja... pitkästä aikaa. En olekaan muutamaan vuoteen jaksanut tehdä ite kortteja ja aika laiskasti muutenki lähetellyt :nolotus:. Nyt korjataan asia. Aion oikein perehtyä noiden korttien tekemiseen ja tehdä tosi nätit kortit:joulu6:

Ainekset kortteihin on ostettu, mutta pientä inspiraation puutetta podetaan vielä. Itehän en osaa muuta tehdä kun just sen mitä käsketään mut onhan se sellasta hauskaa pientä näpertelyä...

Olen kanssa ottanut tämän vuoden tavoitteeksi askarrella kortit itse. Viikonloppuna kokeilinkin kaikenlaisia virityksiä miten tehdä niitä. No, kuvaamataito ei ole koskaan ollut vahvinta alaani ja aika onnettomilta ne kortit kyllä näyttää :D Toisaalta taas kaikki kenelle niitä lähetän tietävät taitoni (tai sen puutteen) käsitöiden kohdalla, joten uskon heidän silti arvostavan enemmän itsetekemiäni kortteja vaikka kaupasta olisi saanut nätimmät kuvakortit. Kaiken koulu- ja työkiireiden keskellä oikeastaan aika terapeuttista välillä askarrella. Kotiin tein pari jouluista ikkunakoristetta kalvoväreillä, mutta muuta en taida tehdä.

Täytyy minunkin Tiimariin suunnata tykötarpeita kortteihin ostamaan. Itse kun ne meinaan tehdä. Tusinakortit ei oo mun mieleen. Tulee vähän erikoisemmat, kun itse väsää...toivottavasti positiivisessa mielessä :D

Mullakin on aina vakaana aikomuksena tehdä kortit itse. Harmi vaan, että yleensä tuppaa sitten jäämään se tekeminen niin viime tinkaan, ettei ehdikään tehdä ollenkaan, ja sitten ne on niitä tiimarikortteja, mitä lähtee.

Jospa, oi jospa tänä vuonna olisi aikaa..

Mä en kyllä osaisi. En tietäisi edes mistä alkaa... ehkä ostaa jotain väripaperia. Mutta siihen mun taidot jäisikin, en mä tietäisi mitä sillä tehdä muuta kun taitella lentokoneen siitä ja kirjoittaa siipeen jouluja vaan sinnekin.

Kaupasta on vaikea löytää mitään kivoja kortteja tosin, jos jotkut osaa tehdä niin nostan hattua! Itse ostin valmiskortit jotka ovat edes jotenkin konservatiivisia noista kaikista ihmeellisistä korteista.

Se on kiva kun jotkut koristelee taloa ja pihaa jouluksi. Jotenkin en itse jaksa, ne pitää sitten vaan ottaa alas niin nopeasti kuitenkin ettei kukaan ehdi nähdä. Joulukuusta en ikinä ole koristellut vaikka sellainen aina on.

joulupipareiden paisto kuuluu asiaan... mutta oonkohan mä ainoa jonka mielestä piparit oikeastaan maistuu paskalta. Joulutortut on kyllä jotain niin kammottavaa ruokaa että oksat pois, mua ei voisi pakottaa sellasta tunkemaan naamariin. Ja joku on viettänyt tunteja keittiössä noitakin tekemässä.

Kyllä mulla jonkun verran joulumieltä on, mutta se ilmenee lähinnä kaupoissa kun tönin ihmisiä pois tieltä (kuuluu jouluun, eikö), tai annan pihalla linnuille syötävää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom