Joulua pakoon Pietariin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emmah
  • Aloitettu Aloitettu

Emmah

Moderaattori
Mode
Onkos kukaan punttimimmeistä käynyt koskaan rakkaassa naapurimaassamme ja siellä etenkin Pietarissa?

Oli hieman puhetta avokin kanssa, josko lähdettäs jouluna käväseen siellä, ehkei nyt ihan aattona ja joulupäivänä, mutta välipäivinä. Tosin eikös ne siellä juhli joulua ennemminkin vuoden vaihtumisen aikoihin, ehkäpä siellä ois hyvinkin paikat auki perinteisenä joulunakin.

Olisi kuitenkin mielenkiintoista kuulla kokemuksia ja vinkkejä, jos joltain sellaisia löytyy. Eurooppaa on tullut koluttua ristiin ja rastiin, mutta sinänsä vähän hassua, että tuossa naapurimaassa ei oo tullut koskaan käytyä.

moi

juu oon käynny varmaan yli kymmen kertaa pietarissa eri vuoden aikoina ja oon asunnukin siel. todella mahtava kaupunki,kannattaa ehdottomasti mennä sinne. se oon totta että venäjällä vietetään joulua myöhemmin, siinä joskus uudenvuoden jälkeen. joulun aikoihin siel pitäis olla kaikkien paikkojen auki.

siel on tosi mahtavia ravintoloita, tanssipaikkoja ja esim.teatteri esityksiä(marinski teatteri). kylhän sielä riittää tekemistä vaikka millä mitalla. suositelisen erityisesti käymään talvipalatsissa ja sirkuksessa(eroaa tosi paljon suomalaisista sirkuksista, tosi mahtavat 2 tuntiset show:t) ja kaiken näkösii shoppailu mahdollisuuksia ja kulttuuri nähtyvyyksiä riittää:)

kesällä siel on tietty hienompaa mut talvellakin on hienoo olla sielä. hinnoista viel sen verran. et kaupat suosii ruplaa. mutta tosi monissa paikkoissa käy eurot ja dollarit valuutana.ja cd-levyt on halpoja ja hyviä. ravintola sun muut kulttuuri palvelut on halvempia kuin suomessa ja sit taas elektroniikka sun muut systeemit voi olla jopa kalliimpia...

suosittelen ehdotomasti sinne lähtemistä. jos päätätte lähtee niin hauskaa matkaa:kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom