Jotain järkevää softaa oman talouden seuraamiseen.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Laitetaas tähän samaan syssyyn tällainenkin: Eli hakusessa firmalle joku helkkarin simppeli ja edullinen softa jolla generoida laskuja, pyörittää myyntireskontraa yms. perusshittiä.

Passeli liteä on suositeltu, onko kellään heittää muita vaihtoehtoja?

Mulla olisi joku Passelin versio tarpeettomana jos et muuta softaa keksi. Ihan laillinen lisenssiversio.

Muuten itse pidän tulot ja menot yhdessä Excel-taulussa. Teen vaan meno- ja tulosuunnitelman, en toteutumaa enää. Ei niitä kuitteja jaksa syöttää sinne, hirveä duuni siinä. Helpointa varmaan kun tekee yhdestä taulukosta vuosisuunnitelman ja sitten jokaisesta kuukaudesta oman taulukon, jonne jakaa menot omiin sarakkeisiin joihin sitten syöttää menot allekkain. Tyyliin vakuutukset, safkat, auto, asumiskulut, lainat, jatkuvat laskut kuten kännykkälasku jne. Ja jokaisen kuukauden menoryhmien yhteenlasketut tiedot näytetään tuolla vuosisivulla. Onnistuu vaikka Exceliä ei juuri olisi käyttänyt.
 
Tuo Marttojen taulukko näytti järkevältä ja helppokäyttöiseltä. Täytyy tohon alkaa paukuttamaan lukuja tosissaan!
 
Miten olisi helpointa seurata taloutta?

Tulot ja laskut, velanhoidot, säästöt näkee tiliotteesta.

Ruokaostokset ketjujen etukorttien tilastoista.

Periaatteessa loput on enemmän tai vähemmän extraa.

Vois yrittää pistää 2006-vuoden pakettiin Exceliin ja katsoa kuinka monta % nettotuloista menee tuohon viimeiseen kategoriaan.
 
Tossa Marttojen taulukossa on kaikki oleellinen. Säästöja ja sijoituksia se ei seuraa, mutta ei sen tarttekkaan kun tuloja ja menoja tossa itse ainakin kyttään.

Eli ootko Modified tota jo kokeillu?
 
Tossa Marttojen taulukossa on kaikki oleellinen. Säästöja ja sijoituksia se ei seuraa, mutta ei sen tarttekkaan kun tuloja ja menoja tossa itse ainakin kyttään.

Eli ootko Modified tota jo kokeillu?

Pankkikorttia jos käyttää, niin tiliotteesta voisi kuukausittain täyttää tuon sivun.

Itse asiassa muistin vanhemman vielä yksinkertaisemman tyylin mitä jossain vaiheessa käytin. En käytä pankkikorttia, joten voisi seurata suoraan summaa, minkä nostaa tilien välissä automaatista. Se sisältää ruuuat, mutta ei väliä.


Voidaan sanoa, että keskimäärin 400-600€.
 
Löytyykö osuuspankin tilille softaa, scriptiä tai muuta vastaavaa jolla saisi exportattua tilitapahtumahistoria Exceliin.
Tarvittavia kenttiä ainakin, saajan nimi, tilinro, viite ja summa.

no eikös sieltä voi ladata sen tiliotteen? en oo sit kokeillu voiko sitä importata exceliin mutta pitääkin kokeilla...

e: joo onnistuu ainakin openofficeen... tallennat sieltä osuuspankin sivuilta sen tiliotteen txt-muodossa (tai ainakin se aukee vakiona notepadissa) sit tuot sen exceliin ja erottimeks pistät puolipisteen... nätisti hyppäs kaikki kohilleen.
 
Viimeksi muokattu:
no eikös sieltä voi ladata sen tiliotteen? en oo sit kokeillu voiko sitä importata exceliin mutta pitääkin kokeilla...

Kiitos. En ollut aiemmin huomannutkaan. Tapahtumat sai csv tiedostossa ladattua koneelle. Kenttinä pvm,summa, tapahtumanro (esim pankkikorttimaksu 162),selitys, saaja/maksaja, saajantilinro, viite, viesti, arkistointitunnus.

Noista saakin sitten excelissä luotoa vaikka mitä. Näkee lopultakin mihin se kaikki vähä menee.
 
Back
Ylös Bottom