Jos rahka ei uppoa mitä tilalle?

Elikkäs tässä ekaa kertaa dietti menossa ja protskuu pitäs saaha. Rahkahan olis hyvä, mutta kun se maistuu niin prkleen pahalta:(..siis ei vaan mee alas..enkä oo keksiny mitään hyvää maustetta siihen sekaan..kokeiltu mehutiivistettä, jugurttia, hedelmiä jne. ja se rahkan maku vaan tunkee läpi.

Mitä te muut vedätte rahkan seassa vai ihan naturellinako..=/ ? Olen viel maitovammanen, joten joudun hyla tuotteita käyttämään..raejuustoo menee todella paljon, joten jotain muutakin olis kiva vedellä.

Liha tuotteita menee myös päivittäin, mutta ei sitäkään voi vetää loputtoman paljon.

On yksi pirtelö jota vedän: Rahkaa, rasvatonta jugurttia, raejuustoa ja vähän banaania. Sit sauvasekottimella mössöks ja eiku napaan. Tuokin on aika jäätävän makusta ja vikat lusikalliset meinaa jo tuottaa oksennus refleksin.

Aika pahan laitoit... Itse tykkään rahkasta tosi paljon ja se on mun päivässä ihan vakiosafkaa. En syö rahkaa koskaan naturellina, vähintään makeutan sitä makeutusaineella. Yleensä heitän yhden Ehrmann-rahkan sekaan puoli purkkia Piltti-hedelmäsosetta ja lesitiiniä. Joskus paistan pannulla banaania ja sekoitan ne rahkan sekaan (suosittelen!). Välillä tulee lisäiltyä omenakuutioita, pähkinä- tai soijarouhetta, säilykepersikoita tai -ananasta. Aina kuitenkin joudun makeuttamaan rahkaa makeutusaineella, vaikka laittaisin sinne hedelmiä yms.

Käytätkö esimerkiksi proteiinipitoista palautusjuomaa? Sitähän voi juoda muutenkin välipalana tai sekoittaa puuroon. Niitä on myös laktoosittomina ainakin Fastilla, mutta ne myydään vain valmiiksi pullotettuina.

Tykkäätkö kananmunista, tonnikalasta tai katkaravuista? Mites pavut/kikherneet? Uskon, että pelkkä liha alkaa tökkiä, mut onneksi lihatuotteiden valikoima on aika suuri!

Palkkari on nyt tullu kehiin ja mietinkii et jos heittäs välillä ruuan sekaa pelkkää protskuu. Ku tuntuu että aina samat ruuat on kehissä mistä niitä proteiineja saap..ja ruppee jo tökkimään. Mielettömästi ei voi syödäkkään kun noin 1500kcal voi vetää..kun ei ole ku 160cm ja 53kg.

Tonnikala on kyllä niin off-listalla..en vaa oo ikinä pystyny syömään sitä, se on vaan niin pahaa:D pelkkä se haju saa öllö olon, ja mies kun tykkää sitä syyä..yöks! Katkaravut on nam:rolleyes:niitä en oo ees tajunnu syyä taikka kahtoo paljo niissä protskua. Niin ja munnoo männöö..hehe..

Pitääkin kokeilla tota makeutusainetta. Ja noi paistetut banaanin on aika namin kuulosia..

Eiköhän se aikuisen ihmisen makuaisti opi sen verran, että jos itse haluaa rahkaa ruveta syömään, aikansa syötyään siihen tottuu...

Eiköhän se aikuisen ihmisen makuaisti opi sen verran, että jos itse haluaa rahkaa ruveta syömään, aikansa syötyään siihen tottuu...

Ei todellakaan toimi. Mulla äityi aikoinaan siihen, että kun sitä väkisin söi niin sitten sitä yökki joka lusikallisen jälkeen. Lopulta luovutin, kun rupesi tulee yökkimistä jo pelkästä ajatuksesta.

Mä teen rahkasta smoothieita eli paria kolmea eri hedelmää, mehua ja rahkaa. Tehoisekoittimella sitten smoothieksi. On hyvää ja pystyy nielemään.

Mikään pakko sitä ehramia ei ole kiskoa, itse vedän viiliä, luonnonjugurttia ja maitoa, koska niistä pidän eniten. Ei se maitorahka mikään elinehto ole saada tarpeeksi proteiinia ruokavalioon.

viiliä, luonnonjugurttia ja maitoa

Dieetillä noi voi olla hankalia ruoka-aineita proteiinin keräämisen kannalta, koska sisältävät suht paljon myös hiilaria.

Tykkäisitkö marjusca mistään muusta kalasta?
Harmi, ettei rahka maistu. Mulle todellakin maistuu ja meneekin se 500 g / pvä.

Ninia, oon samaa mieltä noitten jugurttien ja viilien kaa et niissä on hilareita ja kaloreita sen verta ettei niitä viiti paljoo vedellä.

Kalasta menee lohi, seiti ja kuha..muut tökkii aika pahasti.

Kun pääruokana päivällä on yleensä lihaa, kanaa tai kalaa. Niin olis tosi kätevä vaan napata jotain nopeeta tuolta jääkaapista ( kun on toi 7-kuukautinen tyttö niin aika on rajallista, myös ruuan laitossa, heh )..kuten se rahka..huoh..pittää vaan varmaa koittaa kokeilla eri juttuja ton rahkan kaa. Vaikka tota smoothieta.

Ja tosiaan väkisin tota rahkaa ei saa alas.. jos joku saa niin hatun nostot sille..mielekkyys hävii koko syömisestä jos väkisin on ruokaa vedettävä.

Kiitti vinkeitä..nimittäin ekaa kertaa rahka maistu jopa hyvältä:rolleyes:!

Kokeilin ananasta ja makeutusainetta ni johan rupes uppoo tällekkii eukolle:worship: Sit jos sekaan viel mättää raejuustoa ni on tuhdimpaan..

Nyt pössi täynnä rahka mättöä ja eiku salille päi..

Kiitti vinkeitä..nimittäin ekaa kertaa rahka maistu jopa hyvältä:rolleyes:!

Kokeilin ananasta ja makeutusainetta ni johan rupes uppoo tällekkii eukolle:worship: Sit jos sekaan viel mättää raejuustoa ni on tuhdimpaan..

Nyt pössi täynnä rahka mättöä ja eiku salille päi..

Hei mahtavaa, jos oltiin sulle avuksi :) !

Mä vetäsen joka ilta 500g rahkaa, joskus saattaa mennä 1,5kg päivässä. Nyt tosin heraa menee n.150g päivässä joten rahkan osuus on ollu vaan 500g. (kaiken muun ohella). Mä diggaan rahkasta ku hullu puurosta. Sitä jo 4v joka päivä vedellyt, määrät vaan kasvanut. Mä laitan yleensä 200g mansikoita ja makeutusainetta sekaan. Mustikat on myös nam ja vadelmat. Herkkupirtelö on sellanen et mustikoita,banaani, maitoa, rahkaa ja makeutusainetta. Tota voi tehä enemmän jääkaappiin odottaa. Joskus iltaisin duunaan proteiinipannarin iltapalaksi. Pellillisestä riittää muutamaksi illaksi.

Maksaisin mitä vaan, jos saisin tänne päin maailmaa lavan Ehrmannia. Mutta kun ei... Luonnonjogurttia täältä löytyy, joten siitä olen tehnyt smoothieita. Protskuahan siinä ei oo nimeksikään.. No mutta asiaan! Samat ainekset sopivat rahkankin maustamiseen luonnollisesti. Herkullisin mix, mitä tähän mennessä oon kokeillut, on seuraavanlainen: Pakastettiu banaani (1-2) paloina (kantsii pilkkoa ennen pakastamista ;) ) blenderiin, muutama kierros, jotta banaanista tulee pientä purua. Päälle rahka/jogurtti sekä aitoa peanut butteria, about ruokalusikallinen. Aivan loistavaa kamaa, etenkin jos vähänkin tykkään Snickersin mausta. Vielä kun omistaisin suklaaheraa, niin heittäisin sitä sekaan! Toinen herkku on pakastetut mangokuutiot + jogurtti/rahka. Pakastettu hedelmä tuo ihanan raikkaan maun!

Ite tulee nykyään Ehrmannin sijasta käytettyä maustamatonta heraproteiinia (UFS Whey 2 näin maitovammaselle kans) välipalapirtelössä. Blenderiin heran sekaan mitä pakastimesta ja jääkaapista löytyy (mm. jäistä banaania, mustaherukoita, mansikoita, mustikoita, liotettuja siemeniä tai pähkinöitä), makeutan tarvittaessa stevialla, mutta käyttää voi muitakin makeutusaineita.

Heran plussat
+ säilyvyys
+ helpompi ottaa matkalle mukaan
ja miinukset
- ei mee alas ilman lisukkeita, mutta voi tehdä matkalle mukaan valmista pirtelöä ja laittaa termospulloon.

Laskin hintaeroa:
3 prk heraisolaattia eli 2,4kg 69,55€ sis. paljousalennukset, 96kpl 25g:n annosta

96prk Ehrmannia, hinta n. 0,67€/kpl x 96= 64,32€

Hintaeroa reilun 3kk:n (jos syö annoksen päivässä) satsille 5,32€ Ehrmannin eduks. Herakonsentraatti tulis tietenkin halvemmaks ku Ehrman ja sitä ostaisin, jos laktoosiongelmia ei olis.

Ravintoarvojen erot:
25g heraisolaattia sis. 22,25g proteiinia, hiilihydraattia ja rasvaa alle 1g,
250g Ehrmannia sis. 24,5g proteiinia, hiilihydraattia 10,25, rasvaa 0,5g

Mä en hirveästi rahkaa pelkiltään syö, vaikka menee kyllä alas. Mut smoothien ku tekee, nii eihän se sielt tippaakaa maistu. Vaikka vaa mansikkaa ja banaani ja maitoa joukkoon, tai sit sörssää mansikat ja banaaniin ja sekottaa rahkan siihen, erittäin hyvää sekin. Ite välttelisin kyl makeutusaineiden, sokerin, hunajan jne käyttöä, siinä ihan suotta totuttaa ittensä vähän turhan karkkiseen ruokaan, niin kummakos se on jos joku happamampi, kuten rahka, ei millää maistu.

Kyllähän ne protskut voi ottaa vaikka herasta, kananmunista, lihasta, raejuustosta, tonnikalasta yms, ei oo mikään pakko käyttää rahkaa jos se ei millään mene alas.

s|Lv4:

Euroopassa, jos ei ole Ehrmannia löytynyt, on kuitenkin yleensä saatavilla kreikkalaista jugurttia. Esim. FAGE Total 0% -jugurtissa on todellakin speksit kunnossa (p 9 g, hh 4 g, r 0 g / 100g). Ja on ihan helvetin hyvää! Saahan tätä toki Suomestakin.

s|Lv4:

Euroopassa, jos ei ole Ehrmannia löytynyt, on kuitenkin yleensä saatavilla kreikkalaista jugurttia. Esim. FAGE Total 0% -jugurtissa on todellakin speksit kunnossa (p 9 g, hh 4 g, r 0 g / 100g). Ja on ihan helvetin hyvää! Saahan tätä toki Suomestakin.

Jep, Euroopassa oon löytänyt aina maitorahkaa, jos en Ehrmannia niin jonkun muun valmistajan. Tällä hetkellä asustelen kuitenkin afrikan mantereella ja maitotuotteita on todella niukasti saatavilla. Tällä hetkellä maustamaton jogurtti on parasta maitotuotetta, mitä saa supermarketista. Harmillista, mutta tähän on totuttava...

No juu, tosi hyvä vinkki henkilöltä joka ei itse lihaa pistäisi suuhunsa ikinä: kalkkuna tai kinkkuleikkele, siis ei mikään jahtimakkara vaan vähärasvainen täyslihahomma. Tuhti kerros leivän päälle tai vaikka sellasenaankin söis jos maistuu.
Mites munakas? Munaa, tilkka maitoo, maustetta, täytteeks vaikka sitä kinkkua tai sieniä, juustoa, tomaattia... jne.
Ja rahkan joukkoon jos sekotat mansikoita ja sokeria / makeutusainetta ja tilkan maitoo (herkkupäivänä vaikka hiukan vaniljakastiketta) niin ei voi olla pahaa... Sekaan voi myös pistää hiukan marjajugurttia pehmentämään (rasvatonta ja sokeritonta jos kevennellä haluat).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom