Joonas Rantanen 1270kg ja Jani Murtomäki 1205kg!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Laslo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyseessä on tosiaankin kaksi eri lajia ja siksi huvittaakin, että jotkut puolustelevat noita korkeita kyykkyjä sääntöjen mukaisiksi kun tuomari hyväksyi ne jne... Pro-puolella sääntöjä ei joko noudateta tai niitä tulkitaan miten sattuu. Tarkoituksena on, että nähdään mahdollisimman isoja rautoja ja saadaan hyvä show, säännöistä ja vertailukelpoisuudesta viis. IPF:ssä on vielä jotain tolkkua ja urheilullisuutta, vaikka sielläkin mennään pitkälti varustevalmistajien ja politikoinnin ehdoilla.

No tämä oli oikein hyvin sanottu! Ei lisättävää.

Kyseessä on tosiaankin kaksi eri lajia ja siksi huvittaakin, että jotkut puolustelevat noita korkeita kyykkyjä sääntöjen mukaisiksi kun tuomari hyväksyi ne jne... Pro-puolella sääntöjä ei joko noudateta tai niitä tulkitaan miten sattuu. Tarkoituksena on, että nähdään mahdollisimman isoja rautoja ja saadaan hyvä show, säännöistä ja vertailukelpoisuudesta viis. IPF:ssä on vielä jotain tolkkua ja urheilullisuutta, vaikka sielläkin mennään pitkälti varustevalmistajien ja politikoinnin ehdoilla.
Hyvin kiteytetty, Pade.

assis: Oletko ikänäsi lukenut liittosi sääntökirjaa? Kyykyn syvyyttä koskeva sääntö on siis WPC:ssä sama, kuin IPF:ssä. Täsmälleen sama sääntö löytyi myös aikanaan FPO:n sääntökirjasta suomeksi käännettynä. Sääntö on hyvin yksinkertainen ja yksiselitteinen - vapaalle tulkinnalle ei siis pitäisi jäädä sijaa. Vaikka sääntö on sama, ns. "ammattilaisliittojen" kyykyt ja amatöörikyykyt ovat kuin yö ja päivä. Ei mielestäni ole mitään väärää siinä, että tätä kyseenalaistaa ja kummastelee, päinvastoin. Taidat tietää älykkäänä ihmisenä tämän itsekin. Tiedät varmasti myös, mitä eroa on säännöllä ja tulkinnalla. Tulkinta ei saa kumota itse sääntöä.

FPO:n sääntökirja on edelleen olemassa, ja kyllä, olen lukenut sen sekä IPF:n nostosäännöt. Mun pointtini oli se, että kaikki tietää että vaikka paperilla lukisi mitä, pro-liitossa kyykätään korkeampia kuin IPF:ssä. Pro-puolella vedetään vähän omia linjauksia, mutta mitä sitten? Ei se ole keneltäkään pois, pääasia että sääntö (tai sen tulkinta) on kaikille nostajille sama. Jokainen saa vapaasti valita liittonsa, jokainen nostakoon siellä missä tykkää.

Eniten tuo kyykyn syvyys/ korkeus tuntuu harmittavan niitä, joita ei pro-kilpailuissa lavalla näy. Miten vanha sanonta menikään, sen lauluja laulat kenen leipää syöt... Ei mulle ole mikään kunnia-asia kyykätä lattiaan asti; mä kyykkään tasan siihen asti mistä tulee vielä valkoista. :D Eikä pro-nostajat tunnu olevan yhtään huolissaan liittonsa tulevaisuudesta, paremmalta näyttää kuin aikoihin.

olis kiva tietää propuolen nostajien mielipide siitä,että paljonko uskoisivat kyykky tuloksen putoavan jos kyykättäis niin sanottuun syväkyykkyyn(sääntöjen tarkoittamaan syvyyteen)ja muuttuisiko harjoittelu paljon nykyisestä,kun esim boksikyykkyä olen propuolen nostajien nähnyt video pätkissä tekevän vaateriin ja siitä ylöspäin.ja toivottavasti tätä ei taas jotku pidä provona propuolen nostajia kohtaan.

Syväkyykky ei ole sama asia kuin säännöissä vaadittu syvyys. SVNL/IPF vaatimukset ylittävät säännöissä mainitun ja PRO vaatimukset menee annetun ohjearvon rajalla. Eli tuppaaa oleen molempien liittojen kyykyt "hyvää tavaraa". Turhaa siis parjata mitään yli liittorajojen. Molemmissa ihmiset tuomareina ja virhearvioita sattuu niillekin;)

Omia havaintoja, siis omia eli turhaa alkaa kirkumaan mielipiteistäni.
Svnl alaisissa kilpailuissa näyttää naamalla olevan vaikutusta moneenkin asiaa kilpailun aikana. Tällaista ei pro kisoissa ole näkynyt.

Totta puhut. :thumbs:

Ensin inistään siitä kun asetellaan AINA ipf ja pro-puoli vastakkain, sitten syyllistytään itse samaan:rock:

Molemmissa tätä tapahtuu, törkeääkin kotiinpäin vetämistä aika ajoin. Jenkeissä varsinkin pro-puolella, siksi hieman hirvittää jos kotimaan karjut sinne menee...ku alkaavat olla uhka noille ulkomaan eläville.

Mitäs veikkaatte julliboy ja päällikkö, oisko nämä seuraavat kyykyt menny läpi jos nostajana ois ollu ensimmäiseen kilpailuunsa osallistuva Norsunluurannikkoa edustava Tarzan bin Laden? Pelleily alkaa ajassa 1.50.

http://www.youtube.com/watch?v=qROD-wQ4SKg

Muutenkin, millon viimeks pro-kisoissa jonkun nimekkään kaverin nosto on hylätty jonkun teknisen syyn takia? Vai onko sellaista tapahtunut ikinä?

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis mitä vittua?!? :eek:

Noissa "kyykyissä" (pyllistys on oikeampi sana) ei menty lähellekään vaakatasoa, noin 20cm jäätiin jo vaaterista vajaaksi. Tuon klipin suoritukset ovat hyvä esimerkki siitä, milloin mennään liian pitkälle, siirrytään voimanostosta pelleilyn puolelle. Tämän ketjun aiheena olleiden suomalaisten herrojen kyykyt menivät kyllä aika paljon syvemmälle, selvästi vaateriin kumminkin. Täten niissä suorituksissa on aika iso ero noihin surkeisiin jenkkipelleilyihin ja siksi Juunan & co kyykyt ovat munkin silmiin hienoja voimanostoja.

Mitäs veikkaatte julliboy ja päällikkö, oisko nämä seuraavat kyykyt menny läpi jos nostajana ois ollu ensimmäiseen kilpailuunsa osallistuva Norsunluurannikkoa edustava Tarzan bin Laden? Pelleily alkaa ajassa 1.50.

http://www.youtube.com/watch?v=qROD-wQ4SKg

Muutenkin, millon viimeks pro-kisoissa jonkun nimekkään kaverin nosto on hylätty jonkun teknisen syyn takia? Vai onko sellaista tapahtunut ikinä?

HAHAAHAHAH:hyvä:
Mahtavia kyykkyjä!

Vaikka Donnie onkin ihan vitun vahva,niin onhan tuo jo voimanoston irvikuva koko suoritus (kyykky siis).
Thompson tosin itse on ollut raw-nostamisen puolesta puhuja ja osallistuikin new england record breakers-kisaan joku vuosi sitten...siellä mm.kyykkäs karvan alle 400kg raakana, oli hiukan vajaa ja hylättiin. Se kertoo kyllä ukon voimista jotain.

Kun katsoin kenen tubekanavalla kyseinen linkki on niin ei tehnyt edes mieli tsekata. Richard Sorin on pelleistä pellein.... :urjo:

Kyllähän se pärstäkerroin taitaa vaikuttaa kuka on tangon alla. Kattelin tossa joku aika sitten telkusta jonku IPF kisan, oliko se nyt EM vai mikä mutta Martikainen oli superissa nostamassa. Ihan kuin olisin muutamassa vedossa havainnut kotiinpäin viemistä. Sama se. Taisi olla vaan väsynyt nettituomarin silmä joka katteli että reisikannatellaan rautoja. :zzzz:

Itse olen Suomalaisen Pro voimanoston kannattaja. Se mitä nähtiin Fitness Expossa oli kyllä mahtavaa. Donnien kyykyt on mitä on. Kovat voimat ukolla kummiskin. "Vähän" jää IPF-antin vaatimista syvyyksistä mutta näillä mennään. :worship:

Juuri noista videoista saa huonon kuvan ammattilaisvoimanostosta. Expossa nähtiin kyllä hienoa kyykkyjä tuohon touhuun verrattuna.

Itsekin samoilla linjoilla Heimopäällikön kanssa ja kotimaisen Pro-voimanoston kannattaja. Turha noita rapakontakaisia hulluja nettipätkiä on laitella.

Itse en kansainvälisä IPF-touhuja ole tarkoittanut vaan olenkin maininnut SVNL-touhun. Siellä omin silmin olen havainnut tätä ns. "hyväveli-järjestö" toimintaa jolloin ei kaikille sama. Näissä tapauksissa kilpailutilanne on hyvinkin epäreilu muita kohtaa kilpailun aikana. Pro-puolen kilpailuissa en ole tällaista asettelua haviannut vaan kaikille sama linja. Esimerkkinä pidän paljon kiisteltyä kyykkyä syvyyden näkökulmasta. Pro-puolella "syvyysmittari" tuomareilla tuntuu olevan aikas tasapuolisen hyvin kalibroituna samaan vaativuuteen saavutetussa noston ala-asennossa. Näin ei linja muutu ja kaikki kilpailijat ovat samanarvoisessa asemassa. SVNL-kisoissa marginaali melkoisen laaja ja sm-tason kisoissakin olen huomannut (ei vain oma huomio) linjan muuttuvan kesken kisojen?! Lisäksi se tuttu jo menestystä saanut naamari pääsee läpi hieman muita helpommin, vaikka ei ihan linjan mukaista kyykkyä tekisikään.

Eli onhan näitä asioita joista voisi kinastella ja piikitellä toista liittoa vaikka kuinka paljon. Se on vain valinta tehtävä mitä ja miten haluaa kilpailla tai katsella tai seurata tai....
Hienointa olisi mielestäni viedä lajia eteenpäin yli liittorajojen eikä vikistä nurkissa ja keskustelu-foorumeilla,että nokun toi ei sitä ja tuolla taas tätä. Omat kommenttini olivat vain vertailun vuoksi havainnoitavaa näille marisijoille.

Pro-puolen kilpailuissa en ole tällaista asettelua haviannut vaan kaikille sama linja. Esimerkkinä pidän paljon kiisteltyä kyykkyä syvyyden näkökulmasta. Pro-puolella "syvyysmittari" tuomareilla tuntuu olevan aikas tasapuolisen hyvin kalibroituna samaan vaativuuteen saavutetussa noston ala-asennossa. Näin ei linja muutu ja kaikki kilpailijat ovat samanarvoisessa asemassa.

Pro-puolella se linja on nimenomaan mitä sattuu ja mennään fiiliksen mukaan. Kova nimi, hirmuraudat ja viimeinen nosto niin läpi menee esim. tuollaisia kuin Anon 500kg pari vuotta sitten:

http://www.youtube.com/watch?v=9Rh4CazA3JE

Tämäkö se linja on? Sääntöjä kun ei noudateta, niin se oikea kyykyn syvyys taitaa olla mysteeri niin nostajille kuin tuomreillekin, yleisöstä nyt puhumattakaan. Vai onko se yhtenäinen linja se, että mitä suuremmat raudat, niin sitä väljemmät sääntötulkinnat? Tämä kyllä pätee lähes kaikissa pro-kisoissa ja naurettavaa onkin, että noita pyllistyksiä vielä tilastoidaankin. Sanoihan Sakke Selkäinahokin jo 90-luvulla, että "suurimmat raudat kyykkää ammattilaispuolella se, joka saa vajaimman läpi".

tuommosia nostoja ei mee suomessa enään Pro puolella läpi, itse en ole ainakaan yhtään nostoa saanut korkeena ikuna läpi meneen, että se siitä.

http://www.youtube.com/watch?v=jGE7...0FECF97DD&playnext=1&playnext_from=PL&index=7

hyvä esimerkki siitä miten naama vaikuttaa, rainela menee takamus lattiaan ja tulee punasta syvyydestä.

selvästi monet ipf tuomarit ottaneet linjan että vain syväkyykyiksi menneet hyväksytään ( tässäkin sitten henkkoht jutut -) vaikkei säännöt pyydä syväkyykkyä.

meinaako pro heimopäällikkö et oikeen sm ja em mitallit ratkaistaan tuomari pelillä huh huh ei voi muuta sanoa.kyllä kun katsoo noita pro puolen nostoja niin herää kysymys millä sielä ratkaistaan mitallit?no tokihan madollisuudet on voittaa paljon mitalleja kun järkätään samaan aikaan em ja sm kisat suomessa,että sillee.

Suositut

Back
Ylös Bottom