PTVGYM Jooel Vatanen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Julliboilla on aina jotain valittamista. Etkö sä oikeasti tajua että tuossa ei ole tarkoitus dissata muita aloja vaan nostaa esille se järjettömyys, että miksi liikuntapaikkojen pitäjät nyt kärsivät ja ovat pakkosulussa. Etkö oikeasti näe videon pointtia? Toisaalta en yllättynyt että juuri sä tuli tämän sanomaan.

Tossa otetaan puhtaasti kantaa PÄÄTÖKSIEN EPÄOIKEUDENMUKAISUUTEEN ei siihen että baarit ja raflat olisi oltava pakkosulussa. Tämä on loistava vertauskuva kun otetaan kantaa päättävien tahojen ideologiaan.
Mutta eihän se kaikille mene sekään jakeluun vaikka kuinka vääntää.
Menkää silmät kiiluen idoleidenne perässä kuplasa. Minulla omat näkemykset ja mielipiteet. Eikä niistä tarvi nokkiinsa ottaa.
 
Onhan tuossa se hyvä puoli ettei ole lapsia ja kassassa on rahaa pitää salit vaikka vuoden kiinni, vai miten se lehdessä lukikaan. Ei tartte paljon ulista kieltojen takia.
Lähisalilla lappu luukulla ja omistajalla 6 lasta. Ja vielä rouvakin saanut lomautuksen.
 
Onhan tuossa se hyvä puoli ettei ole lapsia ja kassassa on rahaa pitää salit vaikka vuoden kiinni, vai miten se lehdessä lukikaan. Ei tartte paljon ulista kieltojen takia.
Lähisalilla lappu luukulla ja omistajalla 6 lasta. Ja vielä rouvakin saanut lomautuksen.
Eli sun mielestäkö Vatasen kuuluisi vaan ottaa ulisematta turpaan kun kassassa on pitoa? Ja oikeestaan kuuluisi vielä maksaa sun lähisalinkin yrittäjän kulut?
 
Eikös tuo Tubeki ole jo tonnin pari per videolta määrissä? Siitähän nopeesti tekee 10K€ kuussa, semmoseen ensihätään ruokarahaa jne., muista somekanavista puhumattakaan. Oliko et kissakin tuo 30 kiloa kahisevaa vuodessa? 😅 Taitaa yhet kenkäalttarin Liu Vattonit olla jo meikäläisen omaisuuden verran.

Perkele iski se lomautus kovaa kun liiton päivärahalla piti perhe ruokkia. Oispa ollu kuuluisa niin ois kyselly vaan tukiaisia. Pääsi nimittäin elintaso laskemaan koronan takia ulosottoon saakka. 😄
 
Eikös tuo Tubeki ole jo tonnin pari per videolta määrissä? Siitähän nopeesti tekee 10K€ kuussa, semmoseen ensihätään ruokarahaa jne., muista somekanavista puhumattakaan. Oliko et kissakin tuo 30 kiloa kahisevaa vuodessa? 😅 Taitaa yhet kenkäalttarin Liu Vattonit olla jo meikäläisen omaisuuden verran.

Perkele iski se lomautus kovaa kun liiton päivärahalla piti perhe ruokkia. Oispa ollu kuuluisa niin ois kyselly vaan tukiaisia. Pääsi nimittäin elintaso laskemaan koronan takia ulosottoon saakka. 😄
Aika hyvä nyrkkissäntö on se, että tilillä pitäisi olla vähintään 3 kuukauden ansiot pahojen aikojen varalle. Jos ei pysty tuota säästää, niin kannattaa karsia menoja taikka vaihtaa työpaikkaa.
 
Aika hyvä nyrkkissäntö on se, että tilillä pitäisi olla vähintään 3 kuukauden ansiot pahojen aikojen varalle. Jos ei pysty tuota säästää, niin kannattaa karsia menoja taikka vaihtaa työpaikkaa.
Todella paljon helpommin sanottu kuin tehty. Aina ei vaan pysty säästämään vaikka kuin ois menot karsittu minimiin eikä se työpaikan vaihtokaan ole iha niin simppeliä. Varsinkaan sellaiseen mistä maksettais enemmän kuin nykyisestä.
 
Aika hyvä nyrkkissäntö on se, että tilillä pitäisi olla vähintään 3 kuukauden ansiot pahojen aikojen varalle. Jos ei pysty tuota säästää, niin kannattaa karsia menoja taikka vaihtaa työpaikkaa.
Minun mielestä julkkiksilla tulisi olla myös tollaset puskurirahat firmassaan ja minun mielestä niitten tulis niitä myös käyttää. Ja tarvittaessa karsia vaikka Lamborghini tai ostella vähemmän Mersuja, että sitä puskuria jää. Mutta se on vaan minun mielipide. 😄

Ymmärrän kyllä et mielipidevaikuttamisella kerätään tyhmiltä rahat pois, mutta lasteni puolesta pelottaa miten röyhkeä tästä maailmasta on tullut. Itsestään selvistä asioista saa tässäkin ketjussa aina saman nimimerkkiarmeijan kanssa väitellä.
 
😂😂😂
Melko rikas saa olla se joka tuohon pystyy.
No ei kyllä tarvii. En sano että se aina olisi mahdollista mutta ei siihen kyllä kummosta palkkaa tarvita että tulot on edes jonkun euron enemmän kuin menot. Valtaosalla palkkatyöläisitä näin on. Harvoin se menee niin että palkka sattuu eurolleen menemään niihin pakollisiin laskuihin vaan se ylimenevä osa josta se puskuri pitää kerryttää käytetään muuhun . Ensin kerätään puskuri ja vasta sitten ostellaan niitä ei niin pakollisia juttuja. Palkan suurus tottakai vaikuttaa aikaan kuinka kauan puskuria kerätään.
 
Minun mielestä julkkiksilla tulisi olla myös tollaset puskurirahat firmassaan ja minun mielestä niitten tulis niitä myös käyttää. Ja tarvittaessa karsia vaikka Lamborghini tai ostella vähemmän Mersuja, että sitä puskuria jää. Mutta se on vaan minun mielipide. 😄

En oo nyt ihan varma, mut tais veneet ym. harrastelukulkuneuvot mennä aika hyvin kaupan viime ja edelliskesänä. Omassa tuttavapiirissäkin moni joutui luopumaan luksuspeleistään. Elintasokysymyksiähän nää nimenomaan on, eikä mitään selviytymiskysymyksiä. On eri pohtia jotain moottoriveneen säilytys- ja huoltokustannuksia kuin palkan riittämistä uusien silmälasien ostamiseen.
 
Tuohan on ns. nyrkkisääntö jostain 80-90 luvulta kun normaaleille tileille maksettiin hyvää korkoa. Itse en hirveästi järkeä näe pitää 20k€ tilillä makaamassa nolla korolla vain koska "yleinen ohje".

No se riippuu, mitä tarkoitusta varten niitä rahoja säästää. Jos työ on sellainen, että se todennäköisesti jatkuu mahdollisen talouslaskun jälkeenkin ja niitä pitää vaan passiivisena tulonlähteenä tai vaikka 10 vuoden aikajanalla esim. oman asunnon ostamiseen niin ihan järkevää sijoittaa 20k€.
Jos ne sen sijaan on tarkoitus olla taloudellisena puskurina ja työ on talouden heilahtelulle altis niin sittenhän ei ole mitään järkeä sijoittaa tuollaista summaa. Sitten pitäisi olla yksi nolla perässä lisää, että se olisi järkevää. Jos ja kun se talouden taantuma joskus joka tapauksessa tulee niin lomautushan tulee 1-6kk laskun alun alun jälkeen, riippuen tietysti työn luonteesta. Siinä vaiheessa sijoituksista on sulanut jo se 10-30% pois ja palautuminen takaisin ottaa sen +5 vuotta joka tapauksessa. Tällaiseen tarkoitukseen taas 20k€ sijoitus on ihan liian pieni, pitäisi olla yksi nolla perässä lisää, että selviäisi sen talousmontun yli ja pystyisi taas jatkamaan sijoittamista nousussa.

Jokainen tietysti päättää, mitä omilla rahoillaan tekee.
 
Back
Ylös Bottom