Deleted member 20129
Onneks meitä on sit tässä jankkaamassa 2 kersaa, niin ei sen niin väliä.Anteeks kun olen ilkeä, mutta tää on kuin lapsen kanssa keskustelisi. Miten 90-luvun lama liittyy tähän? Missä vaiheessa sanoin, että kaikki yritykset kuolevat? :D
Muutat juttujas koko ajan. Pointti on edelleenkin se, että puhuit siitä kuinka yrityksen tulisi olla varautunut 2kk sulun kestämiseen ja unohdit sen että todella iso osa yrityksiä on jo kärsinyt vuoden, eikä heillä välttämättä enää ole mitään resursseja, millä varautua enää 2kk sulkuun.
Ja onko tuo sun esimerkki nyt jostain oikeasta tapauksesta? Tottakai yritys selviää vaikka 100 vuoden sulusta, jos se on ensin säästänyt 100 vuotta rahaa siihen, wtf?
"Mutta jos yritys itsessään jo pyörii nollatuloksella ja nyt korona vie sen miinukselle, niin eikös siinä ole jo ollut lähtökohtaisesti jotain vikaa siinä yrityksessä." Missä vaiheessa toin tälläisen tai miten tämä esimerkki liittyy tähän keskusteluun?
90-luvun lamasta saa esimerkkejä miten selvitä. Eikai siinä nyt mitään erikoista ole historiasta ottaa esimerkkejä ja soveltaa niitä nykyaikaan?
Yrityksillä on ollut nyt puolisen vuotta aikaa varautua siihen, että tämä tilanne jatkuu. Ottaen huomioon sen, että tietysti vuosi sitten oli kaikki uutta ja outoa ja tuli nurkantakaa tilanteet. Kuitenkin tuli aika nopeasti selväksi, että tämä korona hässäkkä EI poistu ihan heti maailmasta ja tullee jatkumaan pitkään.
Totta on, että osa yrityksistä tulee kaatumaan. Tietysti. Niinkuin lamassa. Paska homma mutta ei sitä voi estää. Ja ensin kaatuu heikoimmat. Juurkin ne joilla ei ole mitään puskuria.
Itsehän sinäkin vetäsit "meidän yritys on tehnyt..." lauseen mukaan kertomatta toimialaa yms. jne. yhtä hullua kuin minun leipomoviittaukset.
Niin ja tossa tuloksen tekemisessä kyselinkin, että jos tulosta tulee vielä puolet entisestä niin jos tulos on plussalla, niin sehän on kannattavaa. Kerropa ny lapselle mitä mä en tajuu? Jos ei siis tehdä tappiota, vaan tulos puoliintuu.