PTVGYM Jooel Vatanen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No kaiken kruunaa ens syksynä kilpaileminen kehonrakennuksen SM-kisoissa.Kuhan kiusaan, oon tätä aiemminkin ehottanu.

Hieno saavutus ja vahvaa tekoa on mies, en yhtään vähättele tai kyseenalaista, mutta.

Keskusteluissa olisi mielestäni aina hyvä mainita, että kyseessä on yhden yksittäisen liiton järjestämät mm-kisat. Tällä kertaa WPC.

Kun puhutaan voimanoston mm-kisoista, yleisemmin se ymmärretään IPF alaisuudessa järjestetyistä skaboista.

Siitä voi olla montaa mieltä, oletko maailmanmestari jos olet sen voittanut IPF alaisuudessa olevissa kisoissa vai jonkun muun liiton kisoissa.

Miksi sitten otan tämän esille ? Pelkästään sen takia, korjatkaa jos olen väärässä, SVNL skaboissa kilpailijoiden testaaminen on huomattavasti tiukempaa ja käryjä tulee huomattavasti harvemmin kuin esim. FPO alaisissa skaboissa.

Kirjoitusvirheiden etsiminen tai muu vittuilu on mulle turhaa. Esitin aiheen, onko jollakin tähän kommentoitavaa/mielipidettä ?

Mielestäni itsensä mainostaminen muodossa -voimanoston maailmanmestari- ei ole oikeutettu testaamattomissa olosuhteissa. En väitä, että kukaan olisi niin tehnyt tai tekemässä. Tämä ei myöskään ole tahallaan provosointia missään nimessä. Kunnioitan Jooelia ja pakkotoistoa joka tämän keskustelun mahdollistaa.

Onko ketään yhtään samalla aaltopituudella asiasta ?

Mielestäni on hyvä asia että on testattu ja testaamaton liitto. On myös hyvä että löytyy liitto joka ei valvo kenen kanssa vietät vapaa-aikasi tai kenen voimailuseminaareissa käyt. Sitä mihin me tarvitaan liitto joka muun muuassa edellä mainittuja asioita valvoo en oikein tiedä, Pohjois-Korealaisilla voisi olla vastaus.

Voimanosto on laji jossa mä ainakin haluan nähdä yliluonnollisen vahvoja suorituksia ja mulle on aivan yhdentekevää millä lisäravinteilla niihin on päästy. Helpolla ei kukaan pääse huipulle. Vatanen on maailmanmestari ja se siitä. IPFssä on joo tiukat testit. Siellä on myös jännästi laskenut useamman huippu-ukon kunto Kelly Brantonin käryn jälkeen.

Samalla aaltopituudella olevia löydät varmasti moniakin IPFn alaisuudessa järjestettävistä pikkukisoista joissa samat +80kg miehet tekevät alle 500kg totalin vuodesta toiseen.

Vataselle onnittelut! Oot kova ukko niin duuni- kuin treenihommissakin ja vaikutat muutenkin somen perusteella mukavalta ja kaikinpuolin positiiviselta kaverilta. Valitettavan harvinainen kokonaisuus nykyään.

Vataselle onnea mestaruudesta!

Mielestäni on hyvä asia että on testattu ja testaamaton liitto. On myös hyvä että löytyy liitto joka ei valvo kenen kanssa vietät vapaa-aikasi tai kenen voimailuseminaareissa käyt. Sitä mihin me tarvitaan liitto joka muun muuassa edellä mainittuja asioita valvoo en oikein tiedä, Pohjois-Korealaisilla voisi olla vastaus.

Onko käynyt omalle kohdalle noin? Onko sinuu kielletty olemasta henkilön x kanssa tekemisissä, onko tullut ihan kilpailukieltoa ja onko näistä kielloista ihan jotain virallista kokouspöytäkirjaa tai "tuomiota" tms? Netissä toki moni IPF vihajaa näitä huutelee. Mie ite tiiän HUIPPU IPF nostajia jotka reenaa pro nostajien kaa, ovat heidän videoillaan, eikä mitään sanktioita oo heille tullut. Eikä heidän ole tarvinnut rajottaa elämäänsä mitenkään.

Kysyn siis ihan mielenkiinnosta, ei tarkotus vittuilla.

Oli liitto mikä tahansa, aina on jollain nokankoputettavaa. Itteeni eniten rassaa pro liitoissa tuo tuomarilinja. Ite nostanut pitkään IPF:ssä eikä ole ikinä ollut mitään ongelmia. Toki en ole huippunostaja, niin tuleeko se ero sitten siinä? En tiedä. Onneksi jokaisella on vapaus valita, mutta en kyllä edelleenkään ymmärrä tuota liittosotaa. Jos ei IPF meininki kiinnosta, älä seuraa. Jos ei PRO puolen enempi show henkinen nostaminen kiinnosta, älä seuraa.

E: Peukun annan kyllä pohjois-korea vertaukselle, joka vähän kielii siitä että omakohtaisia kokemuksia ei ole, vaan netistä ammennettu tieto?

”Koska tulee ulos?” Coming soooooon..

4ED1CCDC-2422-4CED-9A42-1EE68A787596.jpeg

Vataselle onnea mestaruudesta!

Onko käynyt omalle kohdalle noin? Onko sinuu kielletty olemasta henkilön x kanssa tekemisissä, onko tullut ihan kilpailukieltoa ja onko näistä kielloista ihan jotain virallista kokouspöytäkirjaa tai "tuomiota" tms? Netissä toki moni IPF vihajaa näitä huutelee. Mie ite tiiän HUIPPU IPF nostajia jotka reenaa pro nostajien kaa, ovat heidän videoillaan, eikä mitään sanktioita oo heille tullut. Eikä heidän ole tarvinnut rajottaa elämäänsä mitenkään.

Kysyn siis ihan mielenkiinnosta, ei tarkotus vittuilla.

Oli liitto mikä tahansa, aina on jollain nokankoputettavaa. Itteeni eniten rassaa pro liitoissa tuo tuomarilinja. Ite nostanut pitkään IPF:ssä eikä ole ikinä ollut mitään ongelmia. Toki en ole huippunostaja, niin tuleeko se ero sitten siinä? En tiedä. Onneksi jokaisella on vapaus valita, mutta en kyllä edelleenkään ymmärrä tuota liittosotaa. Jos ei IPF meininki kiinnosta, älä seuraa. Jos ei PRO puolen enempi show henkinen nostaminen kiinnosta, älä seuraa.

E: Peukun annan kyllä pohjois-korea vertaukselle, joka vähän kielii siitä että omakohtaisia kokemuksia ei ole, vaan netistä ammennettu tieto?

Myönnetään heti alkuun ettei omakohtaista tietoa ole ja mielipide perustuu vaan netissä vastaan tulleeseen tietoon. Sitä on sitten tullut vastaan paljonkin.

Oikeesti mä pidän kummastakin liitosta ja mua harmittaa jatkuva vastakkain asettelu. Seuraan kummankin liiton kisoja. Pro puolella pääsee ajoittain aavistuksen korkeat kyykyt läpi kun taas IPFssä on välillä minun makuuni liian tiukka linja. Ihmiset ovat erehtyväisiä ja noiden kanssa mn täytyy vaan elää. Puhun siis vain raw/klassisesta voimanostostosta. PRO-voimailu multiplyvarusteilla mitä sai ihastella kymmenisen vuotta sitten oli mielestäni täysi vitsi ja hyvä että raakanosto on tehnyt vahvan paluun.

Mulla on huono päivä ja lainaamani viesti ärsytti mua (näin ei tietenkään pitäisi antaa käydä netissä :D ) koska tuntui siltä että sen ainoa pointti oli vähätellä Vatasen helvetin kovaa suoritusta. Oikeasti olen aivan liian vähän perehtynyt IPFn toimintaan kritisoidakseni sitä.

katso liitettä 163659

Siis kyse vaan pelkästä seminaarista. Imho ihan hanuri toimintaa IPF ylimmältä tasolta asti.

Mites tässä keississä kävi? Napsuko paljon porukalle kieltoa? Varmaan kuitenkin aika moni IPF-hemmo tuonne meni.

On tuo miustakin paska juttu, ja kuten sanottu, kaikissa liitoissa on jotain parannettavaa. Ite valikoin itselleni sen sopivamman liiton, enkä ole katunut missään vaiheessa.

Itse mä arvostan kaikista eniten IPF nostajia, tai siis siellä kovaa nostajia ketkä siis ottaa oikeesti isoja romuja ylös ilman varusteita, tiukat säännöt ja testit. Ei testattu tarkoita aina naturaalia mutta sen verran kertoo kuitenkin ettei ihan samalla tapaa voida pitää kaasua koneessa kuin pro puolella. Toisaalta pro puolella se hyvä puoli ettei sielä voi huijata vaikka haluaisi kun periaatteessa kaikki on sallittua mitä tulee lisäravinteisiin.

Itse olen tekemisissä myös IPF nostajien kanssa ja sieltä olen kuullut ihan faktaa että minkälaista mielivaltaista kuria liiton sisällä pidetään. Olen kuullut jo kahdelta ipf nostajalta että heitä on varoitettu treenaamisesta PtvGymillä :D On pyydetty pitämään matalaa profiilia ja olla mainostamatta asiaa somessa, miettikää nyt oikeesti... Sali kisoja ei olla haluttu tulla katsomaan kun on mietitty että jos naama näkyy videolla joka someen päätyy jne. MITÄ VÄLIÄ ON MISSÄ IHMISET VAPAA AJAN VIETTÄÄ?? Kunhan kisoissa mennään sääntöjen mukaisesti.

FPO:ssa ei varmasti tule yhtään käryä, koska ammattilaisliitoissa ei testata. Säännöt samat kaikille toki, jotka kilpailee. Minusta tämä liittoasia on aika turha ottaa esille, koska Vatanen on kovasti tehnyt töitä tuon tavoitteensa eteen ja ollut noissa WPC:n kisoissa kovin nostaja sarjassaan. Se jo itsessään vaatii kanttia mennä kilpailemaan saati menestyä. Mutta jos sen verran tuota liittovertailua tekee, niin onhan IPF:ssä kymmenkertainen määrä nostajia ja taso on jo itsessään sen takia kovempi/laajempi arvokisoissa. Tietenkin on sellaisia eroja säännöissä, jotka tekevät tulosten vertailun mahdottomaksi. Kuten, että polvisiteet on sallittu WPC ja IPF ei. Tuomarilinja myös voi erota. Kyykky ja veto on varsinkin kovaa valuuttaa ja ei penkkikään hullumpi ole, kun olis potentiaalia 200kg ylittää kisassa. Liitosta riippumatta. Myös nuo sairastelut kisan alla ja jännevamma huomioiden aika kova kantti miehellä, kun kisan suoritti läpi hyvin tuloksin. Monella olis jääny väliin kokonaan. Onnittelut mestarille!

Toistan ensimmäisen lauseesi ja jätän siihen.

Ajatteletko nyrkkeilystä samoin? Että vain amatöörien maailmanmestari on mainitsemisen arvoinen?

Suoraan verrannollinen tämä ei ole, katso ensimmäisen lainauksen vastaus.

Yhden asian otan vielä esille, korjatkaa jos olen väärässä.

900KG totalilla olisi otettu pronssia IPF mm-kisoissa 2019 sarjassa -120kg ja kultaa sarjassa -105kg

Nyt kun näitä huippu totaleja tulee esim PTVGYM Powerlifting Crewn nostajilla, niin mielestäni tällä jengillä saisi kaapit täyteen mitskuja myös IPF sm-kisoissa ?

Ainakin tämän vuoden tuloksia kun katsoo, niin 900kg totalilla olisi tullut kultaa miehissä missä sarjassa tahansa.

Onko tälläistä kilpailuvierailua mietitty esim ensivuodelle ?

Voimanosto on laji jossa mä ainakin haluan nähdä yliluonnollisen vahvoja suorituksia ja mulle on aivan yhdentekevää millä lisäravinteilla niihin on päästy. Helpolla ei kukaan pääse huipulle. Vatanen on maailmanmestari ja se siitä. IPFssä on joo tiukat testit. Siellä on myös jännästi laskenut useamman huippu-ukon kunto Kelly Brantonin käryn jälkeen.

Samalla aaltopituudella olevia löydät varmasti moniakin IPFn alaisuudessa järjestettävistä pikkukisoista joissa samat +80kg miehet tekevät alle 500kg totalin vuodesta toiseen.

Vataselle onnittelut! Oot kova ukko niin duuni- kuin treenihommissakin ja vaikutat muutenkin somen perusteella mukavalta ja kaikinpuolin positiiviselta kaverilta. Valitettavan harvinainen kokonaisuus nykyään.

Tämä nyt kyllä vähän särähti korvaan. Kyllä rumasti sanottuna sysipaskoja/lahjattomia nostajia löytyy kaikkien liittojen pikkukisoista. Jos mielikuva esim. Suomessa IPF touhusta on tuo, niin vähän hakoteille menee. Mulla ainakin tulee ensimmäisenä sieltä mieleen Hautalat, Hokkaset ja Smulterit ym. Tietysti tuohon aaltopituuteen viitaten, niin siinä on kyseisenlaisilla nostajilla tietämyksessä vikaa, jos kuvittelisivat kemiassa olevan se ero valovuoden kovempiin kavereihin. Mutta jos rajalliset lahjansa tiedostaa ja nauttii lajista, niin onhan sekin kunnioittavaa jaksaa treenata lajia kilpamielessä, vaikkei kilpailutulokset suuria hurraa-huutoja herätä kuin korkeintaan nostajalle itselleen. SVNL:lla on äärimmäisen tiukka moraali ja voimakas antidoping-henkinen viestintä liiton taholta, mutta kyllähän sen ymmärtää, kun koko liiton toiminta nykyisessä laajudessaan on valtion rahallisen avun tukemaa. Ja siinä ei silloin kärsi niitä käryjä tai dopingmyönteisiä ihmisiä liikaa liiton sisään ajautua. Tietysti sivustaseuraajan roolissa se homma on vedetty överiks, mutta tuo on erityisen hankala yhtälö kokonaisuudessaan lajissa, jossa sitä dopingmyönteistä porukkaa on riittänyt ja tulee aina riittämään. Noissa pro-liitoissahan kilpaileminen on sillein yksinkertaisempaa, että esim. ei tarvitse liittyä mihinkään seuraan ja kisoissa katsotaan vain se kuka on vahvin ilman kontrolleja. Eikä myöskään pyritä kyttäämään kilpailijoiden vapaa-ajan tekemisiä millään tavalla.

Mites tässä keississä kävi? Napsuko paljon porukalle kieltoa? Varmaan kuitenkin aika moni IPF-hemmo tuonne meni.
Tuskin jakoivat kieltoa kun ei todennäköisesti kestäisi oikeudessa, mutta tuo uhkailu jo on itselle hitosti vastakarvaan menevä.

Toinen case minkä tiedän on Tom Martin joka ei päässyt kansalliseen kisaan hoitamaan omaa valmennettavaa. Siellä olisi oikeasti diskattu valmennettava jollei olisi poistunut paikalta, mutta ex-ipf nostaja 100% cleanilla drug-tested trackilla tietääkseni ja perusteena vaan tuo että nostaa toisessa liitossa.

Toistan ensimmäisen lauseesi ja jätän siihen.

Suoraan verrannollinen tämä ei ole, katso ensimmäisen lainauksen vastaus.

Yhden asian otan vielä esille, korjatkaa jos olen väärässä.

900KG totalilla olisi otettu pronssia IPF mm-kisoissa 2019 sarjassa -120kg ja kultaa sarjassa -105kg

Nyt kun näitä huippu totaleja tulee esim PTVGYM Powerlifting Crewn nostajilla, niin mielestäni tällä jengillä saisi kaapit täyteen mitskuja myös IPF sm-kisoissa ?

Ainakin tämän vuoden tuloksia kun katsoo, niin 900kg totalilla olisi tullut kultaa miehissä missä sarjassa tahansa.

Onko tälläistä kilpailuvierailua mietitty esim ensivuodelle ?

Ymmärrätkö sen, että raw with wraps on totaalisen eri asia kuin lämppäreillä kyykkääminen? Toki myös niistä lämmittimistäkin (tosin nämä nyt on lähinnä tarpeellinen turvavaruste kuten rannesiteet) voi jonkin verran hyötyä, jos vetää uudet ja ylipienet väkisin polviin. Voi tulla karkeasti 50-100kg hyötyä polvisiteistä riippuen nostajasta, kun puhutaan kovista nostajista/isoja romuja kyykkäävistä. Sen takia erilaisilla säännöillä tehtyjä kisoja on ihan turha lähteä vertaamaan keskenään. Sitten jos ne eri liittojen nostajat olisi samassa kisassa samoilla säännöillä, niin vertaaminen olisi helppoa, muutoin mahdotonta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuskin jakoivat kieltoa kun ei todennäköisesti kestäisi oikeudessa, mutta tuo uhkailu jo on itselle hitosti vastakarvaan menevä.

Toinen case minkä tiedän on Tom Martin joka ei päässyt kansalliseen kisaan hoitamaan omaa valmennettavaa. Siellä olisi oikeasti diskattu valmennettava jollei olisi poistunut paikalta, mutta ex-ipf nostaja 100% cleanilla drug-tested trackilla tietääkseni ja perusteena vaan tuo että nostaa toisessa liitossa.

Ite taas tiedän monta PRO puolen nostajaa jotka olleet huoltamassa IPF nostajia, eikä mitään ole sanottu.

Kuitenkin sitten PRO nostaja muistanut lämmittelytiloissa mainita mitä pelleilyä tämä IPF toiminta on.

Noh, kuten sanottu, varmasti sattuu paskaa joka ikisessä liitossa ja kun vahvat persoonat lyö yhteen, tapahtuu lapsellisia / ikäviä asioita.

En vaan ikinä ole vielä henk.koht. päässyt sisälle tähän IPF-vihaan. Ehkä se tulee sitten joskus.

E: Ja itse kyllä ymmärrän tuota todella tiukan linjan dopingin kanssa ja miksi sen kanssa ollaan niin ehdottomia. Siima tuossa hyvin noita perustelikin. Onko ne sitten "oikein" vai ei, se on jokaisen itse päätettävä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom