Jon "Bones" Jones

Minä ennustan, että Jones tulee voittamaan raskaansarjan vyön muutaman vuoden sisään. Eihän joku Cain ole kuin vähän läskinpi kuin Jones. Jones kun ottaa vuoden pari massaa niin sitä ei pysäytä kukaan.

Niin mutta mites sitten kun muut on suunnilleen saman pituisia kuin hän itse? Nythän JBJ on ollut tyyliin joka matsissa vastustajiaan reilusti "isompi".
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin mutta mites sitten kun muut on suunnilleen saman pituisia kuin hän itse? Nythän JBJ on ollut tyyliin joka matsissa vastustajiaan reilusti "isompi".

Mikä paskamyrsky tästä olisi alkanut jos olisi vaihtanut nimen tilalle erään MW ottelijan....
 
Niin mutta mites sitten kun muut on suunnilleen saman pituisia kuin hän itse? Nythän JBJ on ollut tyyliin joka matsissa vastustajiaan reilusti "isompi".

Velasquezhan on itse asiassa melko samankokoinen kuin suurin osa lhw-äijistä. Jonesilla reach myös selkeästi pidempi kuin Reemillä ja Santosilla. Mutta, joo ihan totta, että ei sillä pituudella enää HW:ssä ihan samanlailla dominoida. Kuitenkin pitää muistaa, että Jonesilla olisi hewarissa 10-20kg enemmän ottelupaino ja sen tuomia muutoksia on mahdoton täysin arvioida. Se voi tuoda mukanaan sen tähän asti puuttuneen tyrmäysvoiman.
 
[venom];3991761 sanoi:
Velasquezhan on itse asiassa melko samankokoinen kuin suurin osa lhw-äijistä. Jonesilla reach myös selkeästi pidempi kuin Reemillä ja Santosilla. Mutta, joo ihan totta, että ei sillä pituudella enää HW:ssä ihan samanlailla dominoida. Kuitenkin pitää muistaa, että Jonesilla olisi hewarissa 10-20kg enemmän ottelupaino ja sen tuomia muutoksia on mahdoton täysin arvioida. Se voi tuoda mukanaan sen tähän asti puuttuneen tyrmäysvoiman.
Ihmettelen vähän mikä tää puuttuva tyrmäysvoima on. Shogun taputti strikeseihin Jonesia vastaan kun tuli enemmän turpaan kuin keneltäkään muulta koko uransa aikana. Jones vaan ottelee eri tavalla, käyttäen potkuja ja kyynärpäitä ja tehden helkkaristi oikeata vahinkoa niillä, sen sijaan että hakisi jotain epätoivosia takakäden yläheijareita päähän niinkuin niin moni muu 'vapaaottelija'. En näkis Jonesilla olevan suuria vaikeuksia HW beltin ottamisessa, mutta realistisesti sillä eio mitään syytä sitä tehdä vielä moneen vuoteen. Ei kukaan pysty aktiivisesti puolustamaan molempia vöitä painonvedon ja otteluruuhkan takia, ja tällä hetkellä sillä on LHW:ssa ihan kivaa. Kenestäkään ei ole pienintäkään vastusta ja rahaa tulee kaatamalla joka vuosi. Katotaan viiden vuoden kuluttua asiaa uudestaan.
 
Ihmettelen vähän mikä tää puuttuva tyrmäysvoima on. Shogun taputti strikeseihin Jonesia vastaan kun tuli enemmän turpaan kuin keneltäkään muulta koko uransa aikana. Jones vaan ottelee eri tavalla, käyttäen potkuja ja kyynärpäitä ja tehden helkkaristi oikeata vahinkoa niillä, sen sijaan että hakisi jotain epätoivosia takakäden yläheijareita päähän niinkuin niin moni muu 'vapaaottelija'. En näkis Jonesilla olevan suuria vaikeuksia HW beltin ottamisessa, mutta realistisesti sillä eio mitään syytä sitä tehdä vielä moneen vuoteen. Ei kukaan pysty aktiivisesti puolustamaan molempia vöitä painonvedon ja otteluruuhkan takia, ja tällä hetkellä sillä on LHW:ssa ihan kivaa. Kenestäkään ei ole pienintäkään vastusta ja rahaa tulee kaatamalla joka vuosi. Katotaan viiden vuoden kuluttua asiaa uudestaan.

Eikai kukaan nyt väitä Jonesia miksikään pumpulikädeksi? Mutta jos verrataan nyt näihin HW:n kärkiukkoihin, jos Jonesia halutaan nyt heihin verrata, niin onhan siinä eroa jos reemi vaikka kerran vetäisee.

Hewarissa jokaisella pystyottelija huipulla on oltava tyrmäysvoimaa. Jonesillekkin on sitä tultava jos mielii pärjätä. Ei Overeemiä tai kumppaneita voiteta samallalailla kuin esim. Shogun voitettiin. Nämä mörssärit tulevat kuitenkin vähän erilailla päälle, kuin mitä vähän pienemmät vastustajat. Eivät nämä välttämättä pysähdy ensimmäiseen etujalan polveen tönäisyyn.
 
Olenko ainoa joka uskoo Bonesin ensin voittavan pari matsia HW:ssa ja sitten ottavan siellä kärkinimiltä koteloon?
Jos ei muilta niin nyt Reemiltä ainakin.

Selkään tulis todennäköisesti ainakin Reemiltä, Cainiltä, JDS:ltä ja varmaan monelta muultakin. Luulen että jopa Roy Nelsonilla olisi hyvät mahdollisuudet voittaa Jones vain muutaman matsin HW-kokemuksen jälkeen.
 
Eiköhän JBJ, jos aikoo pärjätä aivan kärkipään ottelijoille HW:ssa siirry sitten samalla lopullisesti ylempään painoluokkaan. LHW ja HW miesten välillä kokoeroa alkaa nykyään olla niin paljon, että vaikeatahan se olisi kahden painoluokan välillä tasapainoilla. Spekulaatiot keneltä tulisi turpaan ja keneltä ei on mielestäni aika turhia vielä, kun tosiaan kyseessä on edelleen LHW-ottelija. Varmasti LHW-painossa selkään tulisi aika monelta oikealta raskassarjalaiselta, mutta muutaman vuoden päästä tilanne saattaa olla täysin eri. Tuskinpa monikaan osasi arvata millanen peto siitä LHW-Overeemista tulisi muutamassa vuodessa kehittymään. Jos JBJ:n taidot kehittyvät yhtä huimaa tahtia kuin tähän asti ja nostaa vielä Overeem tyylisesti painoa lähes 20kg, niin näkisin miehen aika vahvolla myös HW:ssa. Spekulaatiotahan oli, että geenit olisi ainakin kohdillaan otella raskassarjalaisena, kun kumpikin veli taisi olla jotain jenkkifudispakkeja tms. mörssäreitä. 120kg painava JBJ viemässä tonttiin ja antamassa kyynerpäitä guardin läpi on varmasti pelottava vastus.
 
Jon on ihan honkkeli verrattuna veljiinsä, ja tuskin siitä ihan heti mitään mörssäriä tulee vaikka tarkoitus olis. Olihan esimerkiksi Alistair lhw:ssä eri tavalla lihaisa kuin Jon tällä hetkellä. Ei sitä Jonia suotta kanankoiveksi nimitetä,kun hänen kehontyyppinsä on sellainen. Itse en vaan usko että Bonesilla on asiaa ihan hw:n kirkkaimppaan kärkeen, lhw:ssä menee lujaa ja ansaitusti mutta kuninkuus-sarjassa on kovempiakin elukoita. Mielenkiinnolla kuitenkin odotan mitä tulevaisuudessa tapahtuu.
 
Jotenkin vaan tuntuu siltä, että jones vaan jäisi jalkoihin, kun nämä isommat sällit rynnistäisi päälle. Olisi kyllä mukava nähdä. Jones kyllä mieleeni ottelijana todella paljon. Sonnenilla nyt ei ole mitään saumaa voittaa, enkä sano sillä tätä, että en pitäisi hänestä. Hänellä vain ei ole. Jones kyllä kuuluisi heavyweightiin. Ennen sitä kyllä haluaisin nähdä kun se ottaa machidaa vastaan uudestaan tai sitten silvaa.
 
Mitä kiinnostavaa olisi uusinnassa Machidaa vastaan?

Machida oli ekassa erässä hyvä Jonesia vastaan, Machidan pitäisi vaan olla normaalia aggressiivisempi koska ei hän viittä erää pystyisi hippailemaan Jonesin kanssa. Kyllä mä mielelläni uusintamatsin kattoisin, varsinkin jos Machida onnistuisi jollain ilveellä Hendersonin kukistamaan (mikä on aika epätodennäköistä)
 
Machida oli ekassa erässä hyvä, mutta ei nyt kuitenkaan mitenkään dominoinut. Suvereenistihan Jones tuon matsin vei.
 
Machida oli ekassa erässä hyvä Jonesia vastaan, Machidan pitäisi vaan olla normaalia aggressiivisempi koska ei hän viittä erää pystyisi hippailemaan Jonesin kanssa. Kyllä mä mielelläni uusintamatsin kattoisin, varsinkin jos Machida onnistuisi jollain ilveellä Hendersonin kukistamaan (mikä on aika epätodennäköistä)

Mielummin taas itse näkisin Jonesin ottelevan mahdollisimman monia uusia haastajia vastaan. Etenkin matsit Gussea, Cormieria ja vaikka Teixeiraa vastaan kiinnostaisi paljon enemmän. Machida vei sen yhden erän Jonesilta niukasti, mutta totuus on, ettei kukaan Jonesin aiemmista haastajista ole pystynyt tarjoamaan miehelle kunnon vastusta ja siten ei mielestäni ole ansainnut uusintaa.

Näen kyllä yhden skenaarion millä Machida voi saada uusintansa: Tyrmäämällä Hendon. Näin jostain syystä sellaista unta missä niin tapahtui. Viime aikoina on alkanut tuntua siltä, ettei Danin leuka kestä enää kauaa. Toivottavasti olen väärässä.
 
Mielummin taas itse näkisin Jonesin ottelevan mahdollisimman monia uusia haastajia vastaan. Etenkin matsit Gussea, Cormieria ja vaikka Teixeiraa vastaan kiinnostaisi paljon enemmän. Machida vei sen yhden erän Jonesilta niukasti, mutta totuus on, ettei kukaan Jonesin aiemmista haastajista ole pystynyt tarjoamaan miehelle kunnon vastusta ja siten ei mielestäni ole ansainnut uusintaa.

Näen kyllä yhden skenaarion millä Machida voi saada uusintansa: Tyrmäämällä Hendon. Näin jostain syystä sellaista unta missä niin tapahtui. Viime aikoina on alkanut tuntua siltä, ettei Danin leuka kestä enää kauaa. Toivottavasti olen väärässä.

Munkin mielestä Jonesille löytyy mielenkiintoisia matseja LHW:ssä paljonkin tulevaisuudessa, jonka takia en häntä vuoden loppuun mennessä vielä HW:ssä välttämättä haluis nähdä. Sinne kerkeää vielä. Jones vielä ottelee mukavan tiuhaan tahtiin ja hän on ollut viime aikoina ainoa mestari joka on tarjonnut fanien kannalta mukavalla syötöllä huippumatseja. Toivottavasti hoitaa ton hupimatsinsa ilman injuria, ettei tarvitse odotella seuraavaa kovin kauan.

Vähän kanssa pelottaa, että fysiikan lait alkaa Hendoonkin pätemään pikkuhiljaa, ja Machidan vastapallolyönnit voi nukuttaa kenet tahansa, mutta en vain osaa kuvitella Hendoa makaamassa maassa katsoen hölmistyneenä Herb Deania. :D
 
Machida on sen verran taitava puolustamaan lyöntejä että Hendo saa parasta pistellä jos meinaa osua. Tosin sitten on osuu ni luultavasti tulee unisilmään aika äkkiä..
 
Cormier sano että jos ja kun caini pysyy title holderina niin DC tiputtaa 205:siin! tällä hetkellä Imo ainoo haastaja jonesille.. se oiskin sota \.../
 
Back
Ylös Bottom