Joko Vista hyrrää koneessa ?

Itsellä tuli Vista uuden kannettavan mukana, kansioiden ja mediasoittimen ulkoasu hieman erillainen ja näyttöön saatavat pienoisohjelmat ihan kivoja. Ensivaikutelman jälkeen sanoisin että ei kannata päivittää XP:tä Vistaan mutta sitten sen seuraavan koneen hankkimisen yhteydessä sen voi ottaa mukaan. Linux ja PC guruthan ovatkin perinteiseen tapaansa tuominneet Vistan alimpaan helvettiin. Kokemuksia muilta ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan se kivän näkönen. Ja varmaan ihan toimiva viritys...

.. joskus service pack:in julkaisun aikoihin. ;) Vähän on puutteita ohjelmistopuolella. Itse päivitän vuodenvaihteessa aikasintaan.

Hyrräähän se joo, pakon edestä. Hommasin uuden kannettavan niin tuli sitten vakkarina tämä Vista. En tiedä, onko mulla sitten joku "väärä moodi" päällä mutta tää näyttää kyllä ihan samalta kuin XP:kin. Home Premium on mulla versiona. Ei täs mitään 3d-hienouksia ole tai mitään muutakaan, mitä on lehdistä kuvia nähnyt.

Pitänee asentaa jahka saa muutettua ja PC:n kaivettua jostain pölyvuoren alta esille. Varmaan laitan uuden kovon siihen ja sille asennus...

Onhan se kivän näkönen. Ja varmaan ihan toimiva viritys...

.. joskus service pack:in julkaisun aikoihin. ;) Vähän on puutteita ohjelmistopuolella. Itse päivitän vuodenvaihteessa aikasintaan.

Mitä puutteita? kertokaa nyt joku kun niistä kerran aina kuulee?

Eiköhän se tule käyttöön sitten kun töissä ajavat sen yllättäen verkon yli työkoneille. ;) Kotiin sitä tuskin tulee koskaan.

Mitä puutteita? kertokaa nyt joku kun niistä kerran aina kuulee?

Kotioloissa lähinnä tuki vanhemmille peleille.

Töissä F-secure, Autocad ja moni muu erikoisempi pikkusofta. Aina on ongelmia uuden käyttiksen kanssa, siksi en itse ainakaan ryntää heti uusinta asentamaan. Yleensä siinä vaiheessa kun ensimmäiset service pakit ilmestyy niin ovat ohjelmistontekijätkin ajantasalla.

Ihan hyvältähän Vista tuntui, kun aikaisemmin sitä testasin. Tosin tukea kaikille tarvituille ohjelmille ei löytynyt ainakaan silloin, joten laitoin xp:n takas.

Vähän offtopic.

Mutta mikäs ihme se juttu oli, että Vistassa on joku lisenssintarkistusohjelma, jolla Vista tarkistaa käytettyjen ohjelmien aitouden? Jossain jopa selitettiin, että pahimmillaan se voi tuhota näyttiksen rangaistuksena :lol2:

Mites nykyisin nuo Vistan lisenssiehdot menee?
Eli jos hankin Ultimate OEM version tutun kauppiaan kautta, niin tarvitsenko häneltä jonkin lisälevyn käyttiksen asentamiseen?

Entä pystyykö tuon vielä asentamaan koneeseen jos päivittää raudan myöhemmin paremmaksi? Joskus luin huhuja, että ei suostuisi enää asentumaan emolevyn vaihdon jälkeen tjsp?

Kiinnostaisi tutustua tuohonkin käyttikseen, vaikka aika suolaisen hintainen softa :(

Vähän offtopic.

Mutta mikäs ihme se juttu oli, että Vistassa on joku lisenssintarkistusohjelma, jolla Vista tarkistaa käytettyjen ohjelmien aitouden? Jossain jopa selitettiin, että pahimmillaan se voi tuhota näyttiksen rangaistuksena :lol2:
joo, näyttis räjähtää jos sitä käyttää väärin... :hyper: saattaa samalla ampua käyttäjänkin... :hyper:

Ei pyöri eikä tule pyörimään, miksi hommaisin kun nyt vasta pitkän taistelun jäljiltä XP alkaa olemaan jo hyvässä iskussa ja vakaa?. Sitäpaitsi vista rohmuaa muistia niinkö mikäkin ;).

Meillekkin hommattiin uusi kannettava, jossa oli vista. Heti kun vista oli asennettu niin huomas, että kone on IHAN liian alitehoinen mitään vistaa pyörittään mikä imee jo 4gt keskusmuistia käydessään :P Tekis mieli huitasta XP vaan kiinni. Vista oli pettymys.

Kuten tuolla Dreamerille pelikone threadissä kerroin, niin otin uuteen kohtuu hyvään koneeseen XP:n. Syy oli täysin vanhojen ohjelmien tuki.

Mitä tahansa pelisaittia kun kiertelee niin vastaan tulee tämmöisiä:

-Problems with starting KOTOR 1&2, how to fix?
-Morrowind Vista problems
-Supreme Commander VERY SLOW with Vista! Help!!!
-My nVidia card has problems with !"#¤% VISTA :(
-old games do not install, heeeeelp!
-Vista has ruined my life :(
-Bought Vista, took cyanide, goodbye cruel world

...sitten noissa on 100 sivua eri kikkoja joilla yritetään ongelmaa ratkaista ihme virityksillä ja lopulta masennutaan kun käy ilmi että tehtävä on mahdoton.

XP käy ja kukkuu ilman ongelmia. Ei Vistaa, ei harmaita hiuksia :)

Kakkoskäyttiksenä omalla kiintolevyllään. Nvidian ajurituki on vielä suurin syy mikä pitää XP:n pääkäyttiksenä.

Itse tässä Vista ultimatea pari viikkoa käyttäneenä voin todeta:

-vakaampi kuin XP
-raskaampi
-visuaalisesti hienompi
-kaikki ohjelmat ja pelit toimii, tosin joidenkin kanssa joutuu säätämään eli tässä on tullut vähän pettymyksiä
-ihme lagi isoissa tiedosta määrissä, avaa yli 300 gigan kansion niin lataa varmaan 10s, XP ei tehnyt tätä

Kyllä mä tätä mielummin käytän kuin XP:tä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom