Johtaminen ja jaksaminen

Hard Justice

Dirdy birdy
Liittynyt
20.10.2007
Viestejä
3 084
Työpaikka vituttaa.:curs:
Käytännössä ollaan kahden henkilön totaalisen mielivallan alla - tuotantopäällikön ja toimitusjohtajan.:whip:
Kummankin käyttäytyminen on täysin arvaamatonta ja hetkellisten mielijohteiden täyttämä. Tuotantopäällikkö huutaa ja räyhää työnjohtajille ja työntekijöille ihan random asioista, koska toimitusjohtaja huutaisi hänelle jos asiat eivät olisi hyvin ja sujuisi. Kun toimitusjohtaja tai tuontantopäällikkö päättää jotain niin kaiken on tapahduttava heti ja toimittava heti ensi hetkestä lähtien. En tiedä ei kelpaa mihinkään vastaukseksi. Jos yksi asia ei miellytä yhden henkilön työskentelyssä niin sen jälkeen kuka tahansa voi saada huudot niskaansa ihan mistä tahansa. Jostakin on löydyttävä aina joku jolle pitää päästä purkamaan höyryjä. Huomautuksia, varoituksia ja potkuilla pelotteluja on melkeinpä jokaisella. Kehut kerrotaan hiljaa kahden kesken jos muistetaan. Moitteet tulee julkisesti niin lujaa että kuuluu hallin toiseen päähän. En tiedä voiko sitä pitää työpaikkakiusaamisena kun se kohdistuu kaikkiin sattumanvaraisesti vuorollaan. Pääluottamusmies, vara-plm sekä työsuojeluvaltuutettu vaan levittelevät käsiään - ei voi kuulemma mitään. :kakka:
Melkeinpä jokainen on hakenut uutta työpaikkaa, minä mukaan lukien.
Ne joilla on perhettä jaksavat jotenkuten, muut on tarttuneet pulloon enemmän tai vähemmän. Tyttöystävä :love: pitää jotenkin järjissään, mutta kyllä on kalja alkanut maistumaan aina vain useammin ja useammin. Työntekomotivaatio hiipuu ja hiipuu. Ei oikein jaksaisi enää, mutta eipä ole tärpännyt työnhaussakaan kovasta yrityksestä huolimatta. Masennuslääkkeillä "jaksaa" jotenkuten. Onneksi ei tarvitse vielä unilääkkeitä. Ei oikein viitsi kävellä noin vain uloskaan kun opintolainat painaa päälle eikä työhakemuksiin saa minkäänlaista vastausta.
Miten on muiden kokemukset?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kovasti tutun kuuloinen kuvio.
Itellä ku loppu jaksaminen niin otin vaan hälläväliä asenteen, joka on omituista koska mulla yleensä on hyvä työmoraali
ja arvostan työtä.

Omia pennejä ei ole puljussa kiinni senttiäkään eikä irtisanomista noin vaan voi nykyisten lakien nojalla tehdä niin anna olla.
Anna johtajien uida omassa kusessaa. Kyllä ne sitten huomaa joskus että tuottava työntekijä on onnellinen työntekijä.
Jos ei huomaa niin sitten on oma moka.
Muistat vaan, että se on vain työ joka kattaa sen kaiken muun :)
 
Um, melkosia tossukoita teillä talo täys.
 
No kyllä lähtökohtaisesti tommonen skeida loppuis hyvin nopeasti jos siellä edes muutamalla olis vähän isommat nyytit.
 
Kiire painaa päälle ja olisi pakko saada tilaukset hoidettua, mutta pomot vittuilee työtahtista, työn jälestä ja muuten ryhdittömästä toimesta. Lomille ei päästä aikanaan, kun hommat on tekemättä ja perus vitutus kasvaa nopeemmin kuin raeruoho pääsiäisenä. Työntekijöiden keskinäiset välit rakoilee, alkaa selän takana puhuminen ja muiden työn moittiminen oma perseen kaunistamiseksi. Kyllä siinä alkaa pikku hiljaa vinetto viikonloppuna maistumaan, kun nykäisee perjantaina töistä vitutus päissään alkon kautta wifebeateri päällä himaan kupittamaan. Itse yli 10 henkeä työllistävänä yrittäjänä voin sanoa, että teidän firmassa ei kommunikaatio ja yhteistyö pelaa ollenkaan. Ilmapiiriä pitää puhdistaa tietyin väliajoin kaikki ukot koolla ja puhutaan asiat halki puhuen. Tuossa on niin valmis kivi pyörimässä, joka ei sammaloidu ihan pienestä stopista, mutta ainahan nämä on pelastettavissa. Ei yksi mies työnjohdossa tai työntekijöissä koko porukkaa pilaa, jossa siellä on vähänkin oikeita miehiä tai naisia töissä ja asiat otetaan oikealla tavalla esille ja niistä keskustellaan. Minullakin on vanhoja kymmeniä vuosia alalla palvelleita ja uusia nuoria kavereita töissä ja homma pelaa, kunhan porukka itsessään pelaa. Tämä vaatii meidänkin firmassa jokaiselta mieheltä, sen oman panoksen firman ja muiden työntekijöiden eteen ja homma pelaa loistavasti. Jos sitten on jollain hiekkaa siellä, niin ei sen hiekan kanssa ole tarvinnut kovin pitkään eteenpäin talsia, kun se on hoidettu sieltä pois ja taas työt maittaa. Kiinnostaa Hard Justiselta kysyä minkä alan firma on kyseessä?
 
Onko toi pulloon tarttuminen jotenkin tyypillinen keino selvitä epämiellyttävästä työstä? Tuleeko siitä parempi mieli? Itse olen vaihtanut työpaikkaa jos ei ole miellyttänyt.
 
Onko toi pulloon tarttuminen jotenkin tyypillinen keino selvitä epämiellyttävästä työstä? Tuleeko siitä parempi mieli? Itse olen vaihtanut työpaikkaa jos ei ole miellyttänyt.

Siinä kohtaa on vaan aita matalin ja saa ajatukset pois siitä kaikesta mikä siellä odottaa aamulla. Itsellä ei ole tätä ongelmaa kun opiskelen ja molempien työpaikkojeni pomot (Security Arsenal ja Silja Line) ovat todellla mukavia ja ymmärtäväisiä. Jos palkka ja positio olisivat paremmat, jäisin tähän tilanteeseen koska nyt on löytynyt oikeinkin hyvät työilmapiirit.

Harmillinen tilanne, mutta ensi pikkujouluissa sitten selvitätte ne ongelmat kuten suomalaiset miehet..eli puukkohippaa/karhupainia saunassa.
 
Itselläni edellisessä duunissa oli stressitasot ihan liian korkealla, palkkakaan ei loppujen lopuksi ollut niin hyvä siihen verrattuna. Kyllähän sitä pari vuotta jaksoi, sitten päätin että nyt loppuu. Vaihdoin firmaa, eipä ole tarvinnut katua...

Siinä vaiheessa kun sitä työstressiä ei saa poikki millään, tulee helposti sitten otettua se pari olutta, sillä tapaa saa rentouduttua. Työjutut alkaa tulla yöuniin, sitten kun ei enää nukukkaan kunnolla niin kierre on valmis.

Itsellä se duuni oli sellaista jatkuvaa urakkaa, vuosittain oli monet yt-neuvottelut jossa kolleegat sai kenkää -> jäljelle jääneille vaan enemmän duunia ja työnteko oli lähinnä sitä että hoiti hätäsesti juttuja jotka oli jo auttamattomasti myöhässä (ja tuli itselle vasta kun olisi pitänyt olla jo valmiina). Työ vielä oli sellaista, että asioita olisi pitänyt vähän kelailla ja suunnitella, mutta kun ei ollut edes mahdollisuutta hoitaa asioita hyvin. Eli ikinä ei saanut mitään kiitosta tai hyvää fiilistä saavutuksistaan, heti vaan seuraavan jutun kimppuun.

Ei elämän tarvitse olla sellaista, ei se vaan ole sen arvoista. Vaikka sitten vähän enemmän oliskin rahaa tilillä, mitäpä iloa siitäkään on? Omalla alalla kun vielä on duuneja ihan hyvin tarjolla niin miksi kärsiä.
 
Toisaalta pitää olla itselleen rehellinen, ja miettiä onko stressi vain tekosyy vetää viinaa. Monella, ellei jopa useimmilla, näin on asianlaita.

Mitä ballsien kokoon tulee, niin hankala niitä kasseja tai nyyttejä on esitellä jos pääjohta on mielisairas.
 
Työpaikka vituttaa.:curs:
Käytännössä ollaan kahden henkilön totaalisen mielivallan alla - tuotantopäällikön ja toimitusjohtajan.:whip:
No jos sä heti myönnyt orjan asemaan, niin sen sä myöskin saat. Jos et itseäsi puolusta niin kukas sitten?


Kummankin käyttäytyminen on täysin arvaamatonta ja hetkellisten mielijohteiden täyttämä.
Missä olet töissä?


Tuotantopäällikkö huutaa ja räyhää työnjohtajille ja työntekijöille ihan random asioista, koska toimitusjohtaja huutaisi hänelle jos asiat eivät olisi hyvin ja sujuisi.
Siis asiat on hyvin ja sujuu ja siitä hyvästä työntekijöille huudetaan ja räyhätään? Siis mikä ihmeen metodi tuo on? Vain sun puolen lukeneena kysyn vain selkeyden vuoksi, että onko huudoille ja räyhäämisille yhtään mitään perusteita? Jos ei ole niin puuttukaa asiaan. Jo pelkästään pieni kommentointi: "Herra työnjohtaja? Lukeeko paidassani sana kuuro? Oletko nyt ihan varma, ettei lue? No miksi kummassa arvoisa työnjohtaja huutaa minulle kurkku suorana, koska kuulen aivan hyvin puhettakin?" Jos tämä ei tehoa, niin huuda takaisin ja todellakin sitten niin kovaa kuin jaksat ja mielellään jotain minkä normaalisti sanoisit normaalilla äänellä: "TULEEKO SUN MAITOON SOKERIA! Ai miksikö huudan?! Luulin, että se on firman tapa." Ei se pomojen huutaminen ole mitään muuta, kuin yrittävät pelotella työntekijöitä.
Uhkaillakin voi mutta se on riskialttiimpaa. Mielellään kannattaa uhkailla ihan vain työnpaikan vaihdolla tai vaihtoehtoisesti julkisesti masennuslääkkeitä työpaikalla syödessä jutella kahvikupille itsemurha-aikeista. Turpaanvetouhkailuista ei mun mielestä ole hyötyä, jos sitten työntekijöitäkin ei uhkailla samalla tavalla. Yksi vaihtoehto on toimitattaa pääluottamusmiehelle monen henkilön allekirjoittaman adressin, jossa vaaditaan asiattoman käytöksen loppuvan. Poliisilla on vaikea uhkailla jos varsinaisesti mitään laitonta ei tapahdu.

Tai sitten vaan vaihtaa työpaikkaa, ei mikään ns. "normiduuni" ole sen arvoista, että sitä pitäisi viinan ja lääkkeiden voimalla tehdä. Jos olet aina kotona kännissä, koska muusta ei lohtua saa niin asiat ovat jo aika ikävällä tolalla ja epäilen, ettei parisuhde kestä moista.

Näin minä tekisin ja olen tehnyt, jos on tullut jotain ongelmia työpaikoilla eteen. Pahimmassa tapauksessa mut on kerran irtisanottu, hui kauheaa tuli kenkää bye bye kusipääpomo ja uuteen duuniin.


Kun toimitusjohtaja tai tuontantopäällikkö päättää jotain niin kaiken on tapahduttava heti ja toimittava heti ensi hetkestä lähtien. En tiedä ei kelpaa mihinkään vastaukseksi.
Työnjohdolla on oikeus odottaa ripeää työhön tarttumista mutta kyllä vähän helvetin omituiselta paikalta kuulostaa jos mitään ei esimerkiksi kysyä saa. Mä ainakin kysyn kaiken heti ennenkuin mokaan jotain tai jokin laite hajoaa, kun en ole tiennyt miten sitä pitää käyttää. Jos työnjohtaja ei kestä kysymyksiä ja alaisten ohjausta niin se on väärissä hommissa.


Jos yksi asia ei miellytä yhden henkilön työskentelyssä niin sen jälkeen kuka tahansa voi saada huudot niskaansa ihan mistä tahansa. Jostakin on löydyttävä aina joku jolle pitää päästä purkamaan höyryjä. Huomautuksia, varoituksia ja potkuilla pelotteluja on melkeinpä jokaisella. Kehut kerrotaan hiljaa kahden kesken jos muistetaan. Moitteet tulee julkisesti niin lujaa että kuuluu hallin toiseen päähän. En tiedä voiko sitä pitää työpaikkakiusaamisena kun se kohdistuu kaikkiin sattumanvaraisesti vuorollaan. Pääluottamusmies, vara-plm sekä työsuojeluvaltuutettu vaan levittelevät käsiään - ei voi kuulemma mitään. :kakka:
Jumalauta tämähän kuulostaa ihan saatanan hauskalta paikalta, tekisi mieli oikein lähteä katsomaan missä tämmöinen meno on :D
 
No kyllä lähtökohtaisesti tommonen skeida loppuis hyvin nopeasti jos siellä edes muutamalla olis vähän isommat nyytit.

Olenhan minä vähän yrittänyt kapinahenkeä saada aikaan, mutta aika huonoin lopputuloksin. Vastaukset on sitä tasoa että "Onhan se tuotantopäällikkö johtamistaidoton mulkero ja parempi pitäs saada tilalle, mutta onhan se sentään RUK:n käynyt..."

Ne jotka on erehtyneet vastaan sanomaan ovat yleensä saaneet paskanakkihommia sylin täydeltä. On käynyt itsellekin parisen kertaa.
 
Johtamistaidot(ja -metodit) tasoa sa-int. Noiden teidän esimiesten käytännöt kuulostaa niin juurtuneilta ja ongelmat luultavasti on niin syvällä teidän yrityksen kulttuurissa ja/tai johtajien persoonissa, että niitä tuskin saa kovinkaan radikaalisti teidän puolelta parannettua.. Työilmapiiria, ja sitä myötä myös jaksamista duunissa, voi toki parantaa myös työntekijöiden kesken. Sekä jos yritätte porukassa ymmärtää(ei kuitenkaan hyväksyä) pomojenne käytöstä ja käyttäytyä sitä myöten jotenkin ymmärtävästi(vaikea selittää..) niin sillä voisi olla positiivinen vaikutus jaksamiseen. Kun esimiehenne huomaa ettei huutamisella saa sitä tavoiteltua pelkoefektiä aiheutettua yhtä tehokkaasti kuin ennen, saattaa tilanteeseen tulla ajan kanssa myös jotain muutosta.
Jaksamisia kunnes löydät uuden duunin!

ps. nämä oli vain irtonaisia hajatelmia tilanteesta saamani kuvan perusteella... ja vielä noiden joidenkin kommentteihin "get balls"/vast. Kun joku tulee pyytämään jeesiä töissä jaksamiseen ja kyselemään neuvoja miten saisi tilannetta parannettua niin "olette kaikki munattomia luusereita" -kommentti on todella sopiva siihen tilanteeseen :thumbs:
 
Huonoja esimiehiä on todella paljon, hyviä esimiehiä harvemmin tulee vastaan. Minulla on työuralla ollut yksi oikeasti hyvä esimies ja se kaveri sai sen stressaavan duuninkin siedettäväksi.
Piti huolta alaisten asioista, järjesti aina yhteisiä illanviettoja jotka pitivät yhteishenkeä yllä vaikka taloustilanne olikin huono, en ihmettelisi vaikka olisi omasta pussista sijoittanut.
Kaveri oli jämpti, mutta reilu. Oli helppo hoitaa hankaliakin asioita, koska kun tarvitsi linjausta esimieheltä, sellaisen aina sai ja sen mukaan mentiin. Eikä ne linjaukset olleet aina sellaisia ylempien tasojen mielistelyjä. Liian paljon on esimiehiä jotka eivät sano juuta tai jaata, sellaiset kaikkia miellyttävät jeesmiehet ovat pahimpia. Tosin räyhääjistä mulla ei ole kokemusta, muuten kun joskus nuorukaisena kesätöistä raksalla jne.

Minun vinkkini siis on, että vaihda hommia, kuten ilmeisesti aiotkin tehdä.
 
...
Minun vinkkini siis on, että vaihda hommia, kuten ilmeisesti aiotkin tehdä.

Yli puolet työkavereista laittaa jatkuvasti työnhakua uusiin paikkoihin. Itsekin olen reiluun vuoteen laittanut lukemattomia hakemuksia vetämään. Tosin turhaan, ei edes kutsua työhaastatteluihin ole tullut.

Ei oikein jaksa enää mitään ylimääräistä vapaa-ajallakaan. Yli puoli vuotta sitten jaksoin viimeksi raahautua salille. Digiboksilla odottaa monta kymmentä tuntia suosikkisarjojani, joihin ei ole jaksanut oikein paneutua. Kirjahyllyssä on monen monta dvd:tä vielä kelmuissa kun ei ole motivoitunut katsomaan. Jalkapallon mm-kisatkin on jäänyt vähän toisella silmällä ja korvalla seuratuksi. Onneksi tyttöystävä ja velkojen maksu vielä motivoivat nousemaan sängystä.
Ei enää kuulosta järkevältä itsestänikään, mutta on vain jaksettava. Ehkä työhaussa tärppää seuraavan nousukauden aikaan.
 
Kokeile armeija-asennetta. Aivot narikkaan ja hymyilet vain typeränä kaikelle. Jos joku huutaa tai valittaa niin ole kuuntelevinasi ja ajattele samalla jotain ihan muuta. Hoida hommat miten huvittaa, vähän sinnepäin. Eipä tule syytä irtisanoa eikä stressi haittaa. Jos firma menee konkkaan niin sou not.
 
Kävelette koko porukka työterveyteen valittamaan henkistä kipua ja burnouttia.
Siitä sitten koko sakki viikon tai parin lomalle niin saapahan sitten pomot ihmetellä :D
 
Back
Ylös Bottom