Johan Venninen

Pisti silmään tuossa jutussa kivulias tyrä, jota lääkärit EI SUOSTUNU hoitamaan :(
RIP, harvinaisen kekseliäs ja lannistumaton mies.

Tuli ihan vitun surullinen mieli kun luin tuon jutun kuolemasta, mutta onnelliseksi mut tekee se että mies otti kuolemankin varmasti vastaan niinkuin elämänsäkin. Jos edes jotain sais tuosta nöyryydestä ja aitoudesta itelleen... :worship:
Jotenkin tuntuu että suurten, tarkoitan SUURTEN ihmisten aika on pikkuhiljaa takana kun nuo 1900-alkupuolen ihmiset jättää maailman. Jäljelle jää turhan tärkeät meikäläiset pinnallisine arvoineen.

No voihan, meni sitten Venninen kuolemaan. :(

Rankin tyyppi koskaan, pistää kyllä suruksi.. mutta elipä mies pitkän ja hienon elämän. Kasvissyöjäkin vielä, kalathan hän myi tai antoi lokeille.

Sinnikäs mies. Vennisestä kertovat dokkarit voisivat olla peruskoulun opetusohjelmassa mun puolesta. Siinä on selitetty suomalainen sisu paremmin kuin mitä viikon luennoimalla pystyisi kertomaan.

Kyllä mun arvostusasteikolla yksi korkeimmalla koskaan eläneistä ihmisistä.

Teki kyllä mies uskomattoman vaikutuksen kun ne tähänkin ketjuun linkatut videot muinoin katsoin. Kova jätkä!

Nyt tuloo töllöstä dokkarin toinen osa.. Ihan uskomaton ukko. Mutta joo, RIP hänelle.

Kivan positiivinen asenne tohon tekemiseen.. Mut kyllä vähän hymyilytti, kun sokea mies räjäyttelee luolassa.. :D

Tänään tuli kolme jotain puolen tunnin pätkää tosta ukosta, ja kaikki katoin. :D
Ihan uskomaton äijä. Ite olisin varmaa tossa samassa tilanteessa jo ihan täysin kyllästyny elämään.

Oli muuten tossa viimesimmässä dokumentissa joku Johan Vennisen veljen- tai siskonpoika. Sano, että oli joskus aikoja sitten haastanu Johanin leuanvetokisaan. Ite se oli saanu 30 leukaa, mutta Johan oli vetäny 50 leukaa yhdellä kädellä. :hyvä: :jahas:

Tänään tuli kolme jotain puolen tunnin pätkää tosta ukosta, ja kaikki katoin. :D
Ihan uskomaton äijä. Ite olisin varmaa tossa samassa tilanteessa jo ihan täysin kyllästyny elämään.

Oli muuten tossa viimesimmässä dokumentissa joku Johan Vennisen veljen- tai siskonpoika. Sano, että oli joskus aikoja sitten haastanu Johanin leuanvetokisaan. Ite se oli saanu 30 leukaa, mutta Johan oli vetäny 50 leukaa yhdellä kädellä. :hyvä: :jahas:

Piti ihan kaivaa tunnarit naftaliinista ja tulla hehkuttamaan Vennistä kun fanitan kaveria ihan täpöllä.

Sisarenpoika varmasti pikkaisen hehkutti ja hyvä niin, mutta en epäile yhtään etteikö Venninen olisi ollut kova leuanvetäjä ja hetkeäkään en epäile etteikö hän olisi pystynyt nostamaan yhden käden leukaa tai leukoja ainakin pienen määrän. Onhan se kova suoritus normijampalle, mutta jos kaveri on tehnyt fyysistä työtä lapsesta asti ja vähänkin on ollut päälle urheilusuuntautunut niin varmasti on vedellyt leukoja leikiten.. myös yhden käden.. :)

Harmi kun Venninen ei itse ole kertomassa totuutta, mutta itse uskon ainakin sen 30 perusleukaa venniselle vielä 50:nä ja osa yhdellä kädellä..

Taidan ottaa asian aika vakavasti mutta kaveri on oikeasti mun idoli..:worship: :)

Kyllä täytyy Vennisen (RIP) asennetta ihailla. Kaveri jaksoi suhtautua myönteisesti ja innostuneesti elämään vaikka haasteita oli enemmän kuin omiksi tarpeiksi. Venninen oli oivaltanut sen yksinkertaisen asian, että _aina_ voi valita sen miten ympärillä tapahtuviin asioihin suhtautuu vaikka asioihin sinänsä ei pystyisikään itse vaikuttamaan. Kyllä siinä olisi moni kaveri Vennisen saappaissa jo aikoja sitten kietaissut ankkurin jalan ympärille ja loikannut laidan yli kalareissulla.

Mitä tulee niihin leukoihin niin se sukulaismies ymmärtääkseni tarkoitti, että Venninen veti 50 leukaa normaalisti ja sitten se veteli niitä leukoja myös yhdellä kädellä.

Täysin sokea, omatoiminen, elämänhaluinen nerokas kaveri joka eli 99 vuotiaaksi. Kyllä tässä tosiaan aika turha olo on kun vertaa Vennistä nykyajan pullahiiriin joiden elämän suurin tragedia on huono hiuspäivä.

Oon muistellut Vennistä siitä asti kun ekan kerran dokkari katoinvuosia sitten tv:sta. Kerroin joskus kavereille Vennisestä kun eivät olleet nähneet dokkaria... nyt sanoin kavereille, että kattokaas tämä dokkarit nyt, puhuin tästä äijästä joskus. Olivat aika lailla ulalla ja ihmeissään Vennisen tarinasta :wtf:

Jotku tekee mitä osaavat ja Venninen teki sitä mitä halus...

Ja vielä keväällä 2008 suunnitteli pieniä korjausräjäytyksiä luolassaan!! Ei tottavie...
Venniselle jokin suomalaisen SISUN muistomerkki!

Tv1 näytti eilen ja tänään nuo kaksi ensimmäistä dokkaria, huomenna tulee viimeinen. Löytyvät myäs yle areenasta. Suosittelen todellakin kaikille. Ei kykene käsittämään, miten 90-vuotias mies painaa yksin menemään ja vielä täysin sokeana. Hattu pois päästä ja syvä kumarrus.

Nyt ensimmäisen kerran näin jotain konkreettista tästä ukosta, joskus aikasemmin kuullut tarinoita. Ihan uskomaton starba. Miten se ton vinssinkin on osannut rakentaa... kaveri varmaan hahmotti kaiken mihin kosketti 100 kertaa tarkemmin kuin mihin itse silmät kiinni pystyn.

Back
Ylös Bottom