JIMiltä kamppailulaji dokumenttejä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyl sielt tavallaan niitä oppii, mut ei niitä pysty käytäntöön pistämään matsissa ellei niitä oo kertaakaan kokeile ennen sitä, ja ekoilla kerroilla menee tietty hieman hakien.
Esim. lukoista voi kattoa et mihi mikäki ruumiinosa menee, ja miten

Älä nyt viitsi.

Älä nyt viitsi.

Ehkä kaikki ei ole yhtä huonoja oppimaan kuin sinä?
Itse ainakin olen sitä mieltä että kyllä perus lukot ja temput voi opetella katsomalla videolta mitä menee mihin, milloin ja miksi. Sitten vaan kaverilla kokeilemaan ja avot perustekniikka on siinä.
Siihen en ota kantaa kuinka hyvin noita sitten oppii jos ei ole mitään hajua koko aiheesta alunperin, mutta jos tiedät mitä teet ja osaat vähän sitä sun tätä lajia niin kyllä noin voi opetella uutta. :arvi:

No voi siitä jotain oppia mut ootko koskaan käyny missään seurassa harjoittelemassa?
On se kuitenkin vähän eriasia koittaa vääntää sinne suuntaan kun pitää kroppa ja muut oikeassa asennossa

Nyt oon kattonut Taekwondo, Ninjutsu, Marine Corp Martial Arts, Muya Thai, Cambodian Bloodsports, Krav Maga ja Russian Sambo.

Thai jakso olikin sitten reippaasti se paras jakso, jotkut jaksot käyvät jopa hieman tylsäksi, mutta hyvä sarja tämä kuitenkin on!

~Savate ja MMA jaksoa odotellessa~

muyäi thai-jakso tuli katottua aika tiiviisti duunin ohessa. harmi kun en pääse näkemään sitä karate-jaksoa tulevana lauantaina.

olihan siellä, oliko se jimillä? aika vastikään samuraidokumentti. sekin oli katsottava, vaikka amerikkalaistyylinen toistamisen toistaminen alkoi haukotuttaa jossain kohtaa.

Ehkä kaikki ei ole yhtä huonoja oppimaan kuin sinä?

Voi olla, koska en koskaan ole oppinut mitään kamppailua ilman helvetin kovaa treeniä. Se että osaa jonkun tekniikan peilin edessä vähän sinne päin, ei ole mielestäni osaamista.

Voi olla, koska en koskaan ole oppinut mitään kamppailua ilman helvetin kovaa treeniä. Se että osaa jonkun tekniikan peilin edessä vähän sinne päin, ei ole mielestäni osaamista.

Hyvin luettu. "Peilin edessä" = "Kaverin kanssa harjoitellessa(katso myös pariharjoitus)" sinun mielestäsi? Ehkä olen sitten poikkeus kun lajin oppiminen ei yleensä ole kovin haastavaa ollut, ei ole tarvinnut vetää helvetin kovaaa armbaria että sen oppii.

No voi siitä jotain oppia mut ootko koskaan käyny missään seurassa harjoittelemassa?
On se kuitenkin vähän eriasia koittaa vääntää sinne suuntaan kun pitää kroppa ja muut oikeassa asennossa

Kyllä olen käynyt. Siksi sanoinkin etten ota kantaan miten vaikeaa on jos ei ole hajuakaan siitä mitä on tekemässä.

Tottakai videoista oppii lukot ja vastaavat, katsokaa nyt esim. James Thompsonia kuinka taitava kaveri on kyseessä. Ja tuo valtaisa taito on kuulema DVD:tä katselemalla tarttunut, vaikka kaiketi mies joskus on treenannutkin... ehkä.

Hox! Viestin perässä on näkymätön hymiö estääkseen palkokasvien esiintymistä kenenkään sieraimissa.

Itse katsoin juuri Steven Seagalin, bruce leen ja chuck norrisin koko tuotannon. Harjoittelen tekniikoita peilin edessä sekä naapurin 8 vuotiaan pojan kanssa. Tekniikat tuntuvat toimivan. Toisinaan en tarvitse edes peiliä, pelkkä tekniikoiden visualisointi riittää. Näen itseni ufc-kehässä tai nakkikioskijonossa, jakaen iskuja oikeaan ja vasempaan, täydellisellä tekniikalla.

Pohdin myös mielessäni veijarin esittämiä pointteja; "mitä menee minne, milloin ja miksi". Steven seagalin käsi, leukaan, mistä syystä hyvänsä, milloin vain. Tärkeintä on tosiaan tietää mitä tekee, osata vähän "sitä sun tätä" ja katsoa paljon videoita. Niin sitä vain oppii koko ajan lisää.

Itse katsoin juuri Steven Seagalin, bruce leen ja chuck norrisin koko tuotannon. Harjoittelen tekniikoita peilin edessä sekä naapurin 8 vuotiaan pojan kanssa. Tekniikat tuntuvat toimivan. Toisinaan en tarvitse edes peiliä, pelkkä tekniikoiden visualisointi riittää. Näen itseni ufc-kehässä tai nakkikioskijonossa, jakaen iskuja oikeaan ja vasempaan, täydellisellä tekniikalla.

Pohdin myös mielessäni veijarin esittämiä pointteja; "mitä menee minne, milloin ja miksi". Steven seagalin käsi, leukaan, mistä syystä hyvänsä, milloin vain. Tärkeintä on tosiaan tietää mitä tekee, osata vähän "sitä sun tätä" ja katsoa paljon videoita. Niin sitä vain oppii koko ajan lisää.

Et ole tainnut liikaa harjoitella ilman opastusta :D?(lue joutunut itse miettimään asioita). Mutta jottei ketju mene pelkäksi offaamiseksi myönnän olevani väärässä, asioita ei voi oppia esimerkin ja kokeilun avulla, on pakko olla joku vieressä joka kertoo olevansa valmentaja että oppii.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Heheh :D mä yritän vielä sisäistää parin viime viikonlopun opetusfilmien saloja. Se tuli Neloselta lauantaina, karate kid (karate-lapsi) tai joku sellainen. Jotku liikkeet oli oikeesti tehokkait! Kantsii tsiigailla!!

Heheh :D mä yritän vielä sisäistää parin viime viikonlopun opetusfilmien saloja. Se tuli Neloselta lauantaina, karate kid (karate-lapsi) tai joku sellainen. Jotku liikkeet oli oikeesti tehokkait! Kantsii tsiigailla!!
Jos muuten ei pärjää, legendaarisella kurkipotkulla tiputtaa pahimmankin vastustajan.

Jos muuten ei pärjää, legendaarisella kurkipotkulla tiputtaa pahimmankin vastustajan.

Totta, kurkipotkuunhan ei ole torjuntaa.

Itse olen opetellut potkunyrkkeilemään Van Dammen Kickboxerin avulla.
Kehitys on ollut hurjaa, tosin oli vaikea löytää sellaista sopivaa temppelirauniota jossa saa neuvoja kuolleiden soturien hengiltä, kun itse varjonyrkkeilee.

Itse olen opetellut potkunyrkkeilemään Van Dammen Kickboxerin avulla. Kehitys on ollut hurjaa, tosin oli vaikea löytää sellaista sopivaa temppelirauniota jossa saa neuvoja kuolleiden soturien hengiltä, kun itse varjonyrkkeilee.

Lähtisin kyllä siitä että jos haluaa videon avulla opetella kyllä kickboxeria parempi elokuva tähän tarkoitukseen olisi Van Dammen No retreat, No surrender. Tässä elokuvassa opettajana toimii kuitenkin itse Bruce Leen haamu. Etäopiskeluna kannattaa aina turvautua parhaimman neuvoihin...

...miksi lukemiseksi taas suosittelen grandmaster Ted Gambordellan kirjaa Fight Dirty. On ihan turhaa käydä missään kamppailuopistossa ja maksaa siitä itsensä kipeäksi kun on muutama simppeli kikka jolla vastustajan voittaa aina. Oikeestaan noi neljä tekniikkaa tossa kannessa riittää jo aika pitkälle - poskien aukirepiminen, selkärangan katkaisu, nenän lyöminen aivoihin kyynärvarrella ja niskan katkaisu pään päälle hyppäämällä. Tossa kirjassa neuvotaan myös kuinka silmä kaivetaan oikeaoppisesti päästä ja kuinka munat kuuluu leikata irti.

27.jpg

Tuo kirja vaikuttaa kyllä erinomaiselta, näkee että on osaava kaveri ollut asialla! Grandmasterilla on varmasti paljon käytännön kokemusta esim. munien irti leikkaamisesta.

Varsinkin tuo poskien repiminen vaikuttaa todella käytännölliseltä ja toimivalta itsepuolutus tekniikalta.

myönnän olevani väärässä, asioita ei voi oppia esimerkin ja kokeilun avulla, on pakko olla joku vieressä joka kertoo olevansa valmentaja että oppii.

Kuhan lämpimikseni kirjottelin :D ...
Eikös se kaikissa lajeissa ole niin että huippujen menoa katsellaan tv:stä ja sitten vaihtelevalla menestyksellä koitetaan imitoida ja oivaltaa jotain itse. Tuskin kukaan huippukaan on nuorena pelkästään seurassa treenaillut. Kaverin kanssa ja omalla ajalla treenaaminen on sitä mielekkäintä treeniä imo.

Jep, ja tosiaan en tarkoittanut ihan mitään dammen leffoista katsomalla :D Vaan tosiaan sellaisia pätkiä joita itseltäni esim. löytyy koneelta kuten Ruttenin, Gracien, Belfortin, LeBannerin yms. äijien videoita joissa selitetään ja näytetään tarkkaan mitä tehdään :)

Itse en kyllä videoita katsomalla opi(silti katson niitä).Mää kun joudun tekeen ihan älyttömästi työtä oppiakseni jonkun tekniikan, liekö kaikenmaailman oppimis häiriöiden syy...Mutta.Tää keskustelu on vähän eksynyt aiheesta,eikö aiheena ollu ainakin alunperin se human weapon?Olen katsonut molemmat suomessa näytetyt jaksot ja aikasemmin jonkun verran niitä mitä suomessa ei vielä olla näytetty.Musta ihan mielenkiintoinen sarja.Onneksi on tallentava digiboxi kun tohon aikaan olen reeneistä palautumassa(nukkumassa).

Jep, ja tosiaan en tarkoittanut ihan mitään dammen leffoista katsomalla :D Vaan tosiaan sellaisia pätkiä joita itseltäni esim. löytyy koneelta kuten Ruttenin
Just... Ruttenilta löytyykin asiallista opastusta... "Bum! Left elbow! Dängä-dängä-dä-däm! Bäng! Smack his face! Stab to the liver! Don't you eeeever do thiiiis! Buuum! Kick to the groin! Wham! Right straight! I'm sorry Sir, but I'm gonna break your leg! Bäng!" :D

Uudessa Rambossahan on muuten myös näppärä itsepuolustustekniikka... Aataminomenan repiminen irti paljain käsin... :D

Suositut

Back
Ylös Bottom