CBB Jeve Ojala

Niinpä, näyttää vielä toimivan. Ja hyöty Pakkotoistolle tasan nolla. Montako viestiä itse kisaaja on tässä ketjussa laittanut?

Yhden näemmä. Toisaalta mitäpä täällä yksikseni päätäni paukuttaisin, kun ei meikäläisestä ihan hirveästi juttua täällä ole ollut.. :D Osallistun toki mielelläni keskusteluun ja vastailen kysymyksiin, jos sellaisia tänne ilmaanntuu. Mulle tuo on käynyt kuitenkin harvinaisen selväksi, että minkäänlaisia viittauksia bloggauksiini ei tänne sovi laittaa. Ja se on mulle ainakin ihan fine. :)

Yhden näemmä. Toisaalta mitäpä täällä yksikseni päätäni paukuttaisin, kun ei meikäläisestä ihan hirveästi juttua täällä ole ollut.. :D Osallistun toki mielelläni keskusteluun ja vastailen kysymyksiin, jos sellaisia tänne ilmaanntuu. Mulle tuo on käynyt kuitenkin harvinaisen selväksi, että minkäänlaisia viittauksia bloggauksiini ei tänne sovi laittaa. Ja se on mulle ainakin ihan fine. :)
Kyllä saa laitella kun teet kuten Pekka Töpöhäntä. Se vastailee reippaasti kaikkeen ja välillä ilmoittelee että blogissa on jotain sitä sun tätä. Sit se menee niinkuin sopivassa suhteessa ja tänne tulee sisältöä ja vastineeksi pamahtaa sitten blogiin porukkaa. Yleensä kun on vain esillä, niin sit kiinnostuneet kyllä seuraa blogejakin. Meidän mainossopparit vain ei anna periksi linkitellä.

Pakkis tukee kisaajien näkyvyyttä kunhan sisältöä tulee tänne, ettei ole vain uloslinkittämistä, sen onneksi suurin osa ymmärtää.

Nyt on kyllä lypsetty tätä lehmää niin että Man..sikilla jo utareita pakottaa! Josko keskityttäisiin Jeveen, joka selkeesti oli kyllä selkeästi hirmuisen iloinen sponssistaan ja on sen sekä tämän ketjun meriiteillään ansainnut, joten eipä nyt pilata tätä vänkäämisellä.

Omaan puusilmääni todella muikea fysiikka. Vapari oli alussa vähän kankea, mutta lämpenihän se pikkasen loppua kohden. Voin sanoa, että kun miehestä vastikään ensimmäistä kertaa kisakuvan näin, niin jäipä kyllä heti nimi mieleen, mikä itsessään kertoo miten vaikuttunut olin - ei nimittäin nimet yleensä meinaa pysyä tässä seulapäässä.

Heh, en oo koskaan ollut mikään show-mies ja rytmitaju on totaalisen hukassa, joten siksi aina vaikea osuus nuo vaparit mulle. Pitäis varmaan alkaa käydä Zumbassa, jos nuo vaparit alkais joskus luistaa kuin tanssi vain.. Ehkä nimi sit jäi mieleen vaan siksi, kun oli niin outo ni jouduit enempi mutustelemaan sitä, että mikä heevetti.. :D

Kyllä saa laitella kun teet kuten Pekka Töpöhäntä. Se vastailee reippaasti kaikkeen ja välillä ilmoittelee että blogissa on jotain sitä sun tätä. Sit se menee niinkuin sopivassa suhteessa ja tänne tulee sisältöä ja vastineeksi pamahtaa sitten blogiin porukkaa. Yleensä kun on vain esillä, niin sit kiinnostuneet kyllä seuraa blogejakin. Meidän mainossopparit vain ei anna periksi linkitellä.

Pakkis tukee kisaajien näkyvyyttä kunhan sisältöä tulee tänne, ettei ole vain uloslinkittämistä, sen onneksi suurin osa ymmärtää.

Meikäläinen vaan niin innoissaan, kun ei tarvitse itseä enää salilla kuoliaaksi rääkätä, niin energiaa riittää näihin muihin touhuihin tolkuttomasti :) Pyrin hillitsemään itseäni :) Jeve on kova!!!

Jevelle kyssäri, miksi käytät noin suuria määriä suolaa?

No, kun tuota nyt on kaikki ihmetelleet niin listaanpa tähän muutaman ensimmäiseksi mieleen tulevan asian, miksi käytän nyt dieetillä noin reippaasti suolaa:

1. Parempi pumppi ja voimatasot treenissä.(Tämän huomasin erityisesti tuplatreenien aikaan, kun lähdin treenille aamulla tyhjällä mahalla tai pelkän EAA:n voimin. Toki treenijuomassa mulla on sitten suolaa, aminohappoja ja hiilaria, mutta ne treenijuoman suolat alkoi vaikuttamaan vasta treenin loppua kohden.)
2. Yritän pitää kropan mahdollisimman nesteisenä, jotta nivelet ei olisi niin kovilla ja krampeilta vältyttäisiin.
3. Hien ja juodun veden mukana huuhtoutuu suoloja pois. Dieetillä tulee juotua enempi vettä kuin offilla, koska se pitää vähän nälkää kuitenkin loitolla. Arvioisin yhden treenin päivinä juovani n. 6-8l vettä. Tuplatreenipäivinä jopa 10 litraa. Tästä syystä suolaa menee dieetillä enempi kuin offilla.
4. Syön vain kolme kiinteää ateriaa päivässä, joten lisäilen suolaa siksi myös välillä ihan veteen tai johonkin EAA-sheikkeihin. Pitää yleisen olotilan huomattavasti parempana - energiatasot, vireystila, mieliala jne..
5. Oon mitannut sillon tällön verenpainettani. Viimeisessä mittauksessa yläpaine 110 ja alapaine 65. Melko alhaset siis, vaikka suolan määrä on melko korkea. Tästä syystä en näe syytä ainakaan vähentää tuota suolan käyttöä. Välillä muutenkin nopeasti ylös noustessa huimaa, joten ei ne verenpaineet ainakaan ihan tapissa ole..
6. Mm. käyttämäni ruususuola sisältää paljon emäksisiä mineraaleja, joka vaikuttaa positiivisesti kehon happo-emästasapainoon, jonka ollessa optimaalisella tasolla on useita hyötyjä.

Toki onhan tuo meikäläisen suolan käyttö melko reipasta, eikä noita suolan määriä kannata kenenkään alkaa itselleen kopioimaan. Kunhan nyt rehellisesti kirjoitin nekin ylös.. :)

- - - Updated - - -

Mike: Etsivähän löytää haluamansa videot jos haluaa. Vituttais minuaki jos ite olisin sinun kengissä.

Ps. Käsittämätön kunto Jevellä! Mielenkiinnolla täytyy odottaa ku seuraavan kerran on lauteilla.

Eipä tuota tarvitse enää kauaa odottaa. :) Mikäli vaan viimeistelyt menee edes sinne päin niin perjantaina 16.5. seisoin Santa Susannassa lauteilla varmasti elämäni parhaassa iskussa!

Ok, no katsotaan josko porukkaa kiinnoistaisi keskustella mun touhuista, niin voisin tänne sitten joskus härskisti vinkata, jos oon blogiini jotain järkevää sisältöä saanut. Kyllähän sen oon heti huomannut blogin lukijamääristä, millon mun ketju on täällä ollut ylhäällä.. Tosiaan mielelläni mä tännekin kirjottelen, täällä kuitenkin sitä enempi näkyvyyttä saa, kun pakkiksen kävijämäärät on kuitenkin tuhat potenssiin mun blogin kävijämäärät.

Mulla on Jeve paraatipaikalta kuvattuna sun vapari. Sano vaan jos haluat.
Mulla ei ole youtube -tiliä niin ei voi uppia :)

Suolahomma.....
Eikös nuo samat hyödyt saavuteta jo huomattavasti pienemmilläkin suolamäärillä? Esim 15g. Kroppahan tottuu tuohon 40g määrään, rasittaa vaan sisuskaluja enemmän tuo suuri suolamäärä? Siksi se verenpainekkaan ei ole sen korkeampi kun kroppa on tottunut noin suuriin suolamääriin..?

Todella hurjilta noi suolamäärät kyllä kuulostavat. siis todella hurjilta. kun posotat kuppiin 40g ihan mitä vain suolaa se on aikamoinen läjä

Pakko lisätä vielä tuota OT:ta, mutta muistelen joskus lukioaikaisen biologian opettajan kertoneen että jos syö täyden ruokalusikallisen suolaa tyhjään mahaan aamulla saattaa hyvinkin henki lähteä. Suolan määrää ei ainakaan imo kannattaisi ainakaan noin korkealle nostaa pysyvästi. Jos miettii että tuolla kulutuksella 0,5kg suolapurkki kestää 12,5päivää. Normaalissa 3-4hlö taloudessa moinen kestää kuitenkin useamman kuukauden.

Mulla on Jeve paraatipaikalta kuvattuna sun vapari. Sano vaan jos haluat.
Mulla ei ole youtube -tiliä niin ei voi uppia :)

Youtubessa on jo ihan hyvä pätkä siitä.. Jos siinä vaparissa nyt muuta hyvää oli kuin musiikki. :D

Eikös nuo samat hyödyt saavuteta jo huomattavasti pienemmilläkin suolamäärillä? Esim 15g. Kroppahan tottuu tuohon 40g määrään, rasittaa vaan sisuskaluja enemmän tuo suuri suolamäärä? Siksi se verenpainekkaan ei ole sen korkeampi kun kroppa on tottunut noin suuriin suolamääriin..?

Olkoon tämä nyt viimeinen vastaus suola-aiheeseen. Esim. juuri tuolla 15g määrällä, jonka mainitsit, niin tyhjensin nesteitä kropasta pois ennen SM-kisaa pitäen veden ja kaiken muun vakiona. Eka päivä 20g ja toinen 15g ja painosta hävisi 3kg ja niin mahduin hyvin puntarista läpi. Olot tuolloin oli melko heikot verrattuna tuohon reilumpaan suolan käyttöön. Muutenkaan tässä nyt ei tällä hetkellä oikeen tehdä mitään virallisten ravitsemussuositusten tai ruokaympyrän mukaan, niin en näe järkeväksi tuota suolan käyttöäkään rajoittaa tuon virallisen suositellun about 2g mukaan.. Käytännössä olen tosiaan huomannut tuon suolan vaikuttavan positiivisesti jaksamiseeni, joten en näe syytä vähentää tuota määrää nyt dieetin lopussa. Paitsi kahden päivän päästä, jolloin kovat treenit on ohi ja aloitan tyhjentämään kroppaa turhista nesteistä pois, jotta mahdun puntarista läpi ja saan jopa mahdollisesti hieman tankattua hiilareita ennen sitä. Sen jälkeen off-seasonin virallisesti alkaessa taas 6kk yhtäjaksoisen kisadieettaamisen jälkeen, en näe enää syytä nostaa suolamäärää takaisin tuonne 40g, ehkä jopa 30g voisi riittää.. :)

Ps. Sainpas tänään ensimmäistä kertaa luovuttaa veri- ja virtsanäytteen ADT:lle, joka todella suureksi yllätyksekseni päätti tulla maakuntavisiitille Euraan. Toivottavasti suolapitoisuudet oli ADT:n sallimissa rajoissa.. :D

Heh, en oo koskaan ollut mikään show-mies ja rytmitaju on totaalisen hukassa, joten siksi aina vaikea osuus nuo vaparit mulle. Pitäis varmaan alkaa käydä Zumbassa, jos nuo vaparit alkais joskus luistaa kuin tanssi vain.. Ehkä nimi sit jäi mieleen vaan siksi, kun oli niin outo ni jouduit enempi mutustelemaan sitä, että mikä heevetti.. :D

No ei nyt ihan ehken Zumbaa sentäs! Itse tykkään kun vapareissa on joku sellainen pieni flow ja jos vielä musiikkiin saa natsaamaan niin aina parempi, mutta paljon voittaa jo sillä, että näyttää nauttivan olostaan. Näin mitäänymmärtämättömän taviksen silmään susta kyllä show-meininkiä löytyy, etkä näyttänyt mitenkään kärsivältä siellä lavalla. Liikkumiseen jäin kaipaamaan alussa enemmän sitä siirtymisen sulavuutta, jota löyty jo sieltä loppupuolelta. Musiikista en sano mitään, kun oma pumppu on routaa... :D

Ja ihan still-kuvasta bongasin ekaa kertaa, eli muut ominaisuudet ei vaikuttaneet! Nyt on mukavaa, kun Santa Susannassa on taas joku nimi, jonka pärjäämisestä on kiinnostunut. Roppakaupalla onnea ja menestystä!

Sain nyt vasta katsottua ton vaparin juutubesta.. Sairain kondis ikinä! Ei paljo rapeempi enää voi olla :D

Hah kiitos, mutta eiköhän tää kuukauden dieetti täs SM- ja EM-kisan välissä oo vähän rapeemmaksi vienyt kondista siitä. Tosiaan kireydessä ei oo tarkotuts tuolla EM-kisassa hävitä kenellekään!

No ei nyt ihan ehken Zumbaa sentäs! Itse tykkään kun vapareissa on joku sellainen pieni flow ja jos vielä musiikkiin saa natsaamaan niin aina parempi, mutta paljon voittaa jo sillä, että näyttää nauttivan olostaan. Näin mitäänymmärtämättömän taviksen silmään susta kyllä show-meininkiä löytyy, etkä näyttänyt mitenkään kärsivältä siellä lavalla. Liikkumiseen jäin kaipaamaan alussa enemmän sitä siirtymisen sulavuutta, jota löyty jo sieltä loppupuolelta. Musiikista en sano mitään, kun oma pumppu on routaa... :D

Ja ihan still-kuvasta bongasin ekaa kertaa, eli muut ominaisuudet ei vaikuttaneet! Nyt on mukavaa, kun Santa Susannassa on taas joku nimi, jonka pärjäämisestä on kiinnostunut. Roppakaupalla onnea ja menestystä!

Alussa hätäilin tosiaan turhaan ja yhdessä vaiheessa jouduin miettimään hetken et jäikö sieltä joku pose välistä.. :D Sain kuitenkin kerättyä itteni ja siitä se sit taas lähti rullaamaan.. EM-kisaan on luvassa ihan uus vapari, sellasta enempi klassista poseeraamista. Sopii toivottavasti mulle paremmin ja nyt sitä oon vähän enempi harjotellutkin.. :)

Kiitos!

Ukosta ei liiemmin ole mitään kuvamateriaalia, niin käytäiskö studiossa nakuttelemassa setti kuvia, niin saadaan faneillekin tallennettua?

Kyllähän tuo meikäläiselle passaa! Jos vaan onnistuis pitämään tuon kisojen jälkeisen tankkauksen siedettävissä mittasuhteissa.. :D

Back
Ylös Bottom