"jenkkakahvat"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kata86
  • Aloitettu Aloitettu
Heippa!

Minua vaivaa pömppövatsa ja jenkkakahvat.. Tosin vatsan saan aika litteäksi jännittämällä vatsalihaksia. Muuhun vartaloon olenkin sitten erittäin tyytyväinen. Olenko siis ylipainoinen vai mitä, kun mittani ovat 156/54. Vyötärön ympärys rintojen alapuolelta 72 cm ja navan kohdalta huikeat 87! Salilla käyn 3 kertaa viikossa ja crossarilla teen 3 kertaa viikossa vauhdikkaan ja hikisen puolituntisen.
Eli mietin tässä nyt sitä että pitäiskö mun laihduttaa että pääsen tuosta mahasta eroon vai lisäänkö liikunnan määrää? Ärsyttää nimittäin näyttää siltä kuin olis aina raskaana :(

Suur kiitos jos joku osaa sanoa ees jotain :worship:

Heippa!

Minua vaivaa pömppövatsa ja jenkkakahvat.. Tosin vatsan saan aika litteäksi jännittämällä vatsalihaksia. Muuhun vartaloon olenkin sitten erittäin tyytyväinen. Olenko siis ylipainoinen vai mitä, kun mittani ovat 156/54. Vyötärön ympärys rintojen alapuolelta 72 cm ja navan kohdalta huikeat 87! Salilla käyn 3 kertaa viikossa ja crossarilla teen 3 kertaa viikossa vauhdikkaan ja hikisen puolituntisen.
Eli mietin tässä nyt sitä että pitäiskö mun laihduttaa että pääsen tuosta mahasta eroon vai lisäänkö liikunnan määrää? Ärsyttää nimittäin näyttää siltä kuin olis aina raskaana :(

Suur kiitos jos joku osaa sanoa ees jotain :worship:
Ite oon lähes sun pitunen 157 cm ja 57 kg tällä hetkellä. Mulla sama toi 72 cm rintojen alapuolelta, mutta vyötärö on navan kohdalta 77 cm ja kapeimmasta kohtaa 67 cm. Eli, toisinsanoen, kehottaisin sua hankkimaan lihaksia, en laihduttamaan. Olen sua painavampi, mutta mun vyötärö on 10 cm kapeampi. Älä laihduta!

Painoa en minäkään lähtisi pudottamaan, mutta ehkä ruokavaliota kannattaisi tarkistaa. Liiallinen määrä hiilareita voi aiheuttaa turvotusta. Ainakin valkoiset jauhot ja sokeri kannattaa karsia mahdollisimman vähiin (mutua).

En tiedä mikä tilanteesi on, mutta joillakin vaan on sellainen rakenne että keskivartalo kerää herkästi rasvaa. Täällä yksi :rolleyes:. Näytän mielestäni ihan hoikalta/normaalilta mutta pienet jenkkakahvat löytyy silti tuolta selkämyksestä, ainakin huonoina päivinä jolloin otan keskivartalon silmätikuksi. Millainen on siis rakenteesi? Keräätkö rasvaa päärynä vai omenatyyppisesti?

Vatsan alueelle tehoaa parhaiten anaerobinen treeni. Tasavauhtisten juoksulenkkien sijaan kannattaa suosia intervallilenkkejä. Myös vatsaa voi vahvistaa erilaisilla liikkeillä. Suosittelen kokeilemaan esimerkiksi staattista jännitystä ja voimapyörää.

Tuota ruokavaliota oon jollakin lailla kehittäny vähähiilihydraattisempaan muotoon mut sekin sitte arveluttaa.. Että pitäiskö jättää vaan sokeri ja ne valkoset viljat pois vai myös peruna, pasta ja riisiki?
Ja toistaalta onhan hedelmissäki paljon hiilareita.. + piilosokeri jogurteissa ym.. :rolleyes: mikähän se kultainen keskitie sitte oikein olis? Kohta menee nuppi sekasi ton ruuan kans :hyper:

Lisää lihasta,, meinasitko Shrimp vatsaan vai ihan kokonaisvaltasesti? Tällä viikolla alotin tekemään pidemmillä toistoilla sarjat jos sillä sais tuota "rasvanpolttoa" enemmän aikaseksi verattuna lyhyempiin toistoihin ja suurempiin painoihin.. Korjatkaa jos olen väärässä.
Niin ja olen ompputyyppi :D ei oo ikävä kyllä mulle luotu tiimalasivartaloa.

Tällä viikolla alotin tekemään pidemmillä toistoilla sarjat jos sillä sais tuota "rasvanpolttoa" enemmän aikaseksi verattuna lyhyempiin toistoihin ja suurempiin painoihin.. Korjatkaa jos olen väärässä.

Olet jotakuinkin väärässä ;) Nimenomaan raskaat perusliikkeet suuremmilla painoilla (vähemmillä toistoilla toki) pistää kroppasi työskentelemään kokonaisvaltaisemmin ja siten energiaakin palaa enemmän. Hyvällä tuurilla sitä saattaa palaa juuri masusta, mutta todennäköisesti fläsä lähtee ihan tasaisesti.

Nimim. omena, jolta pitkäkestoinen aerobinen yllättäen ei juuri läskiä polta, vaan nimenomaan raskas puntti ja lyhyet intervallityyppiset pyrähtelyt.

Nimim. omena, jolta pitkäkestoinen aerobinen yllättäen ei juuri läskiä polta, vaan nimenomaan raskas puntti ja lyhyet intervallityyppiset pyrähtelyt.
Sama juttu! :) Sen jälkeen kun nostin treenin intensiteettiä, on kroppa alkanut muuttua parempaan suuntaan.

Mulla mitat on jotai 155/+52 ja Kyllä löytyy jenkkaa ja löytyy pömppistä..
Rinnan alta 69,Navankohdalta 71 ja kapeimmasta 65. Luulenpa että tässäkin(mitoissa) vaikuttaa ruumiin rakenne ja itse olen hieman turvoksissa mätöistä johtuen. Itselläni vaikuttaa vatsan litteyteen, on se että en syö liikaa hiilareita ja että en söisi ruokia joille olen herkkä. Ja tuolla herkkyydellä tarkoitan, että jos jostain ruoka-aineesta alkaa turvottaan (vähäänkään) niin silloin sitä ei syödä. Minulla on maitoallergia, eli en voi syödä yhtään mitään sellaista jossa on pisaraakaan maitoa. Pastaa, perunaa ja riisiä käytän aika vähän, ruualle pyrin panostamaan kasviksilla ja lihalla (hieman pastaa,perunaa tai riisiä). Ja jos syön leipää niin se on silloin tumma leipä. Kaurapuuron olen vaihtanut tattaripuuron jne.. Juomanan käytän vettä tai sokeritonta mehutiivistettä.
Ei sokeria. Ei karkkia/muita sen sellaisia herkkuja, ei alkoholia,ei mehuja, ei pitsaa, ei eineksiä, ei maustettuja jugurtteja/rahkoja.
Jos jotain hyvää sattuu tekeen mieli niin silloin olen ½purkkia ennen ja ½t jälkeen ruuan syönyt purkin sokeritonta vauvan hedelmä sosetta. Joskus tietenni vedän ähky_mättö päivän, kuten tänään. ja olo on ihan hirvee, jonka vuoksi ei tee sitten mieli taas vähään aikaan. Miten/mitä syöt päivässä ja monta kertaa? Juothan vettä?

Vatsoja teen 3 sarjaa 1-2päivänä viikossa vastuksella ja ilman. Myös aerobinen vaikuttaa vatsaani, tekee litteämmän. Juoksen kerran viikossa 30-45min. Kävin kokeilemassa myös body pump tuntia ja huomasin vaikutuksen, seuraavaksi kokeiluun lähtee jooga. Salilla käyn 4krt/vko. Myös ryhti vaikuttaa ulkonäköön, ainakin minun kohdalla. Kun olen treenannut selkää,kylkiä ja vatsoja, niin ryhtikin on parantunut huomattavasti (selkä suorempi) ja vatsa ei pömpötä. Myös todella matalavyötäröiset (ja liian tiukat) housut ja alushousut korostavat vaan jenkkiksiä ja pömppiksiä. Itse vaihdoin päälly- ja alushousut kokoa isompaan, niin ei korosta enää yhtä pahasti kuin amis aikoina.

E. treeni aikaa pyrin pitämään max. 45min. Tauot on jtn.30-60sek. aika nopeaan tahtiin teen, etten kerkiä kylmettyä/laiskistua ja hiki lentää.
E2. Treeniä vaihtelen kolmen kuukauden välein--> pitkiä sarjoja kevyimmillä painoilla ja taas toisinpäin, välillä lyhyempiä sarjoja raskaimmilla painoilla.

tässä esimerkkiä ruokailusta:

7.30 -itse tehty rahka 150 g (rahka 300g, kerma 40 %, hermesetasta ja raparperia) ja puolikas ruispuikula turunmaa-juustoa (32%) 50g päälle
9.30 -ompppu
11.30 sama rahkasatsi, salaattia, raejuustoa
14.00 palkkari jossa proteiiinia 20 g
16.00 lämmin ruoka,, eilen oli pastaa ja tomaatti-jauhelihakastiketta+ ihanaa aurajuustoa jokunen gramma kaveriksi
17.00 treeni, eilen 30 min crossari
20.00 sama rahkasatsi

Palkkari jäi jostai syystä treenin jälkeen väliin :O Harvoin käytän edes eineksiä ko tykkään laittaa ruokaa ihan alusta asti..
Mulla ois tarkotuksena alottaa syksyllä joko pilates tai bodypump, en oo vielä ihan varma et kummasta ois enemmän hyötyä.. :rolleyes: Mulle on kans tärkeetä et hiki pysyy koko ajan pinnassa reenifiiliksen takia ja siks arvelin vaihteeksi kokeilla tuota pitempitoistosta reeniä. Ja itse asiassa oon kyllä tahkonnukki aika kauan noilla lyhyillä toistoilla joten vaihtelu varmasti virkistää. Tuosta lankusta sen verran et siinähän pitäis pysyä mahdollisimman kauan "asennossa" ni miten toi hengitys oikein onnistuu järkevästi samaan aikaaan kun jännittää vatsiksia.. ? :D Tai sitte mun pitää vaan olla hengittämättä..

Vaatteita en kyllä perskules vaiha vielä suurempaan kokoon :D Vaikka on kyllä useana päivänä käyny mielessä.. Ja toisaalta tulee sitte semmonen ongelma vastaan, et uudet housut on perseestä ja jaloista isot, vyötäröstä sopivat.. Pitää antaa ittelle jouluun asti armonaikaa ja jos ei oo siihen mennessä mitään tulosta tullu, ni pakko kai se on vaihtaa vaatteet isompaan kokoon.

Lisää lihasta,, meinasitko Shrimp vatsaan vai ihan kokonaisvaltasesti? Tällä viikolla alotin tekemään pidemmillä toistoilla sarjat jos sillä sais tuota "rasvanpolttoa" enemmän aikaseksi verattuna lyhyempiin toistoihin ja suurempiin painoihin.. Korjatkaa jos olen väärässä.
Niin ja olen ompputyyppi :D ei oo ikävä kyllä mulle luotu tiimalasivartaloa.
Tarkoitin tietenkin että rupeisit treenaamaan koko kroppaa. Muuttaisit kehonkoostumustasi. Niinkun Nadesha sanoi, niin noissa pitkissä sarjoissa ei ole mitään järkeä. Jotta pystyisit muuttamaan kehonkoostumuksesi timmimmäksi, niin silloin kannattaa treenata raskailla painoilla ja lyhyitä sarjoja tehdä.

Omalla kohdalla juuri vatsan/selän kiertoliikkeet ja staattiset pidot on tehokkaimpia tiimalasin tavoittelussa! Joskus joogassa ohjaaja kuvaili kiertojen ja pitojen, eli korsetin aktivoimisen ikään kuin hierovan sisäelimiä ja pistävän myös ruoansulatukseen potkua!

Uskokoon ken tahtoo, mutta kyllä napaa staattisesti sisään vetämällä olo on solakampi ;)

Vatsan alueelle tehoaa parhaiten anaerobinen treeni. Tasavauhtisten juoksulenkkien sijaan kannattaa suosia intervallilenkkejä.

Tämä oli uus tieto. Kertoisitko vähän lisää, eli että mihin perustuu, millaiset lenkit olisivat optimaalisia jne. Mulle kertyy kaikki ylimääräinen vatsan alueelle, enkä ole koskaan perustanut normilenkkeilystä, mutta intervallilenkit voisin sietää paremmin (=vaihtelua, eikä vaan tasaista tylsää menoa).

Hui, olipas hyvä liike tuo Pinkon mainitsema Russian twist! :thumbs: Mahtava polte vatsiksissa :D Hyvänä apuna toimi lasten pumpattava rantapallo :) Jos sulla on jotai muuta hyvää linkkiä antaa lisäksi, ni en kyllä pistä pahakseni.

Mulla on tapana jaksotella musan tahdissa crossarilla erilaisia vastuksia ja nopeuksia. Sillonku tulee oikein nopeeta rytmiä, "poljen" kaikista pienimmällä vastuksella niin lujaa ku jaksan koko kappaleen verran, jos toisenki. Sitte vähän hitaamman biisin tahdissa lisään vastusta ja poljen rauhallisemmin. En sitte tiä että onko tämä sitä intervalliharjottelua, mut ainaki jotai sen suuntasta :rolleyes: Ja musta ainaki tuntuu että jaksan pidempiä aikoja tehä tuolla tavalla mitä ihan tasasta vauhtia menemällä.

Hui, olipas hyvä liike tuo Pinkon mainitsema Russian twist! :thumbs: Mahtava polte vatsiksissa :D Hyvänä apuna toimi lasten pumpattava rantapallo :) Jos sulla on jotai muuta hyvää linkkiä antaa lisäksi, ni en kyllä pistä pahakseni.

Kiva kun kelpasi, se ON hyva liike. Itse kaytan lisapainona 7kg kuulaa ja vedan usein satasen sarjoja (aloitin varmaan kahdenkyban sarjoista joskus). Taytyy sanoa, etta jenkkakahvoista saa aika huonosti enaa kiinni, toki on muutakin tullut tehtya, mutta tuo liike on yksi ehdoton lemppari.

Toinen (ehka vahemman tehokkaampi, mutta vaihtelu virkistaa) on maata selallaan selka irti lattiasta ja kurotella vuorotellen kasilla varpaisiin, samat 50-100 sarjat, niita sarjoja voi kasvatella kun kay helpoksi.

Jos on tarvetta kasvattaa vatsan ylapakkia, kannattaa tehda supermaneja. Helpompaa (aloittelijalle), jos on kadet ohimolla, vaikeampaa kadet edessa suorana.

Staattiset lankut (plank) on jees koko korsetin yllapitoon.

Pisteena ii:n paalle tykkaan hakata jannitettyja vatsalihaksia 7kg kuntopallolla, pari 50 sarjaa tekee teraa. :D

Eikohan noilla lahde, tosin mikaan ei auta, jos ei rasvaprosentti laske, eli ruokavaliolla on aina osuutta asiaan. :rolleyes:

Rasvaa ei juurikaan pysty polttamaan paikallisesti, joten kannattaa ladata vatsa- ja kylkiliikkeisiinkin ihan kunnolla lisäpainoja. Pitkät sarjat, staattiset yms sitten erikseen.

Venäläinen kiertoliike on mulle opetettu näin: vatsapenkissä, lisäpainosta (levypaino) pidetään suorilla käsillä kiinni ja siitä tuota twistiä vastaava liike, kädet koko ajan suorina. Vetää vakavaksi, vatsat on koko ajan jännityksessä ja lisäksi kyljet tekevät töitä.

Tuota videon Russian twistiä kannattaa tehdä ihan oikeillakin painoilla ja esim. kymppejä. Eli pallon tilalle levypaino, tasapainon helpottamiseksi jalat voi pitää matalan penkin päällä.

Jenkkakahvat ja vatsamakkara toimivat minullakin kimmokkeena hankkia vuoden kuntosalikortti. Kaikki muu vartalossani on pientä ja hoikkaa, mutta kaikki ylimääräinen kertyy kylkiin ja navan alle.
Pituutta on 160 ja painoa 51.
Vyötärön ympärys kapeimmalta kohdalta 69 (olen tosi ns. kynämalli, jolla vyötäröä ei juuri erota).
Navan kohdalta mittanauha näyttää 78 ja paksuimman vatsamakkaran kohdalta 83.

Tavoitteena olisi tiputtaa painoa pari kiloa ja saada mittaluvut pienenemään 5-10 sentillä.

Hyvän ruuan rakastajana en pysty ajattelemaan ruokaa grammoittain tai laskemaan kalori-/hiilari-/proteiinimääriä. Pyrin kuitenkin syömään hyvin ja monipuolisesti. Paljon kasviksia, vähärasvaista lihaa, tofua, papuja, linssejä jne. Onnekseni en edes pidä eineksistä, limpparista, karkista, suklaasta tai grilliruuasta.

Treeniini kuuluu lenkkeilyä, kuntopyörää ja crosstraineria. Salilla pyrin tekemään liikkeitä jotka aktivoivat syvät lihakset. Hiljaa hyvä tulee, mutta en usko makkaroitteni häviävän ilman rasvan polttoa ja painon pudottamista.

Jenkkakahvat ja vatsamakkara toimivat minullakin kimmokkeena hankkia vuoden kuntosalikortti. Kaikki muu vartalossani on pientä ja hoikkaa, mutta kaikki ylimääräinen kertyy kylkiin ja navan alle.
Pituutta on 160 ja painoa 51.
Vyötärön ympärys kapeimmalta kohdalta 69 (olen tosi ns. kynämalli, jolla vyötäröä ei juuri erota).
Navan kohdalta mittanauha näyttää 78 ja paksuimman vatsamakkaran kohdalta 83.

Tavoitteena olisi tiputtaa painoa pari kiloa ja saada mittaluvut pienenemään 5-10 sentillä.

Hyvän ruuan rakastajana en pysty ajattelemaan ruokaa grammoittain tai laskemaan kalori-/hiilari-/proteiinimääriä. Pyrin kuitenkin syömään hyvin ja monipuolisesti. Paljon kasviksia, vähärasvaista lihaa, tofua, papuja, linssejä jne. Onnekseni en edes pidä eineksistä, limpparista, karkista, suklaasta tai grilliruuasta.

Treeniini kuuluu lenkkeilyä, kuntopyörää ja crosstraineria. Salilla pyrin tekemään liikkeitä jotka aktivoivat syvät lihakset. Hiljaa hyvä tulee, mutta en usko makkaroitteni häviävän ilman rasvan polttoa ja painon pudottamista.
Oikeesti mun on pakko puuttua tähän. Mä en edes tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa ja masentua vai niinku mitä.. Enkä edes tiedä mistä aloittaisin.

Sun painoindeksi on 20, eli todella alhainen aikuiselle naiselle. Vaikka ei sais verrata keskenään, niin kerrompa kuitenkin, että mun painoindeksi on 23. Mun vyötärö on pari senttiä sua kapeampi jokaisesta kohdasta mitattuna, vaikka painan sua 6 kiloa enemmän ja olen sua 3 cm lyhyempi. Ei tollasista mitoista lähetä laihduttamaan, vaan hankkimaan sitä lihasmassaa. Kyllä se mahakin sitten pienenee kun kehonkoostumus muuttuu. Oletko koskaan mitannut rasvaprosenttiasi? Se voi olla todella korkea, vaikka olisitkin todella matalassa painossa. Paino, taikka ne vatsamakkarat ei ole koko totuutta, vaan kehonkoostumus, mistä se paino ja sentit on tehty.

Toinen juttu on se, että jos haluat vatsan katoamaan, niin treenilleki pitäis tehdä jotain. Tolla et kyllä tuloksiin pääse. Se nyt vaan on surullinen totuus.

En tahtoisi olla ilkeä, ja se ei ole mun tarkoituskaan, vaan herättää oikeesti ihmisten mielet tosta ainaisesta painon kyttäämisestä. Tietenkään mitä mä olen siihen sanomaan, jos todella haluat olla alipainonen ja se on sinun mielestä kaunista.

EDIT. Älkää hyvät ihmiset laihduttako, jos olette jo hoikassa kunnossa! Keskittykää mieluummin kunnon treeniin niin se kroppa sieltä menee sitte itestään tiukempaan pakettiin. Mä oikeesti tarkotan hyvää, vaikka saatankin olla kiivas tästä aiheesta. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom