Jehovan todistajat ja muut uskonnon vähemmistöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Genesis
  • Aloitettu Aloitettu
Jahas, katotaas nyt tuleeko tästäkään mitään, vai päättyykö salkkareihin tämäkin ketju...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse en ainakaan voi luokitella itseäni mihinkään vähemmistöön(ainakaan vielä, kun en ole saanut herätystä), mutta omaan helluntailaiset taustat. Joten elän kyllä aika lailla heidän oppien mukaisesti.

En humallu alkoholista tai polta tupakkia(teen kyllä syntiä nyt dieetillä, kun käytän nuuskaa:nolo: , mutta se sallin itselleni nyt muutaman kuukauden ajan :rolleyes: .) Ja muutenkin pyrin elämään mahdollisimman terveellisesti niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Musta uskovaisista pitäisi tavallisten ihmisten ottaa paljon mallia. Esim. avioerotilastoissa helluntalaisten avioliitoista yksi kymmenestä päätyy avioeroon. Ja lisäksi se, ettei perheessä tai mun tapauksessa koko suvussa käytetä alkoholia ollenkaan, takasi myös minulle loistavan kasvuympäristön. Joten minulla ei ainakaan ole heistä mitään pahaa sanottavaa.

Ja tulipahan tutustuttua jo pienenä pyhäkoulussa ja seurakuntaleireillä herran sanaan :thumbs:, vaikka aika vähän kuitenkin. Vanhempani haistoivat jo kun olin junnu, ettei mua siihen aikaan hirveästi edellämainitut asiat kiinnostaneet, joten eivät sitten hiukan vanhempana pakottaneet enää mihinkään seurakunnan toimintaan. Lapsena tietysti olin siellä missä vanhempanikin, joten helluntailaisten toiminta on kyllä tullut tutuksi.

Joten pieni paha suuresta hyvästä. Ja muutama loistava kaveri on myös tullut seurakuntapiireistä elämäni aikana, joten ihan hyviä tyyppejä he ovat, vaikkeivat kuppia otakaan tai harrasta irtosuhteita. Ja vaikka he joskus ihan tahtomattaan yrittävät minuakin käännyttää. Ja oikeastaan jo toivoisinkin että saisin herätyksen, mut usko ei ole tullut muhun vielä niin voimakkaana. Että voisin antaa elämäni jeesukselle. Joten nykyään annan elämäni vielä punttisalille ja terveellisille elämäntavoille.

Tietenkin tuo herätystyö(käännytystyö ja herrasta puhuminen tuntemattomille), mitä hekin suureltaosin harrastavat, saattavat suututtaa useita ihmisiä(myös minua joskus kapinavuosina.). Mutta toisaalta siitä yleensä puhutaan, mihin uskotaan. Helluntalaiset eivät mun tietääkseni kuitenkaan kierrä ovelta ovelle missään päin maailmaa, vaan enemmänkin kertovat sanomaansa esim. joissain tilaisuuksissa, kaupungilla, jne.
 
hoplaa90 sanoi:
mun mielestä tosi säälittävää alkaa vääntämään vitsia uskosta ja uskomisesta:curs:

:D Heheh.

edit: reasonilla on hyviä pointteja. En ollut ennen edes kuullut mormonien kuolleiden kastamisesta. Uskonto on todella mielenkiintoista! Ei muuta kuin jatkakaa.
 
Genesis sanoi:
oma mielipide, no hmm.. Jehovissa ei kai muuta vikaa ole kun ne käynnit ovelta ovelle, kun jos ihmistä kiinnostaa esim. jehovien toiminta niin kai sitä tietoa saa esim. netistä. Ja yleensäkkin se "tuputtaminen" käy hermoille muuten ihminen saa uskoa mihin haluaa terveissä rajoissa. Itse olen Ev.lut.
:offtopic:
Meikäläisen ovella käy yleensä parivaljakko, toinen joku vanha täti ja toinen on aivan käsitttämättömän kaunis nuori kissa:kuola: . Jos se nuorempi ei olis aina siinä mukana olisin ajanut ne hevonkuuseen mutta joka kerta mä vaan jään lumoissani kuolaamaan sitä muijaa (saatanan riivaaja):love:
 
Itellä kielteistä kuvaa vähemmistöuskonnoista on luonut sen uskonnon tuputtaminen. Jehovat, helluntailaiset, mormonit ja buddhat on tulleet lähes päälle selittämään kuinka synnissä sitä tässä eletään. En mä halua että mun kotiini tullaan häiritsemään mua tai kaupungilla estetään mun liikkuminen ja väkisin työnnetään lippuja ja lappuja käteen. Tai huudetaan kovaäänisillä sanaa niin että korviin sattuu. Mitäs jos mä menisin saarnaamaan tonne kadulle esim. luonnonuskonnosta ja uhrilahjoista ja häiritsisin ihmisiä fyysisesti? Olisin putkassa alta tunnin.

Tulee mieleen joskus turussa kun kävelykadulla buddhalainen munki pysäytti mut kävelemällä mun eteen ja alko tunkea kirjaa mulle käteen. Sanoin monta kertaa että anteeksi en ole kiinnostunut sun kirjasta ja että saanko jatkaa matkaa. Mut kaveri vaan toitotti siitä kirjasta että -ei maksa mitään ja että voit sitte jättää tohon pataan vapaaehtoisen maksun kirjasta. No siinä tarpeeks seistyäni otin kirjan ja jatkoin matkaani ohi keräyspurkin, koska en halunnut sitä kirjaa. Käveri juoksi mut kiinni ja otti kiinni mua käsivarresta. Kävi ihan vitun kuumana, vaikka sanoin että kirjahan oli vapaaehtoisesti maksettava. Lopuks heitin kirjan päin jätkää ja jatkoin matkaa. Että sellasta lähetystyötä.

Hieman rauhoittamalla sitä naamalle tulemista mulla vois olla hyvinkin positiivinen kuva edellämainituista ryhmistä. Tai ainakin normaali suhtautumistapa. Nyt noita pidän lähinnä vanhoina holisteina ja mieleltään heikkoina tai muuten hihhuleina. Selvennettäköön että itse en näe itsessäni uskovaisen merkkejä, joten voinen sanoa olevani uskomaton. Liika uskominen mihin tahansa asiaan ei ole tervettä ihmisen psyykkeelle.
 
ironchef sanoi:
Itellä kielteistä kuvaa vähemmistöuskonnoista on luonut sen uskonnon tuputtaminen. Jehovat, helluntailaiset, mormonit ja buddhat on tulleet lähes päälle selittämään kuinka synnissä sitä tässä eletään.
Ihan tosi? Missä sä oikeen elät?
 
Voisin väittää 100 % varmuudella, etteivät nuo ole buddhalaisia munkkeja. Sen sijaan Hare Khrisna -nimiseen kulttiin kuuluvat sekopäät tuputtavat ainakin Helsingin keskustassa aika ajoin hyvinkin tunkeilevasti opuksiaan ja esim. teknolevyjä. Nuo krishnat ovat kyllä vielä enemmän keitaalla kuin vaikka rastafarit.
 
ironchef sanoi:
Turussa, mut noi munkit oli Muistaakseni hesasta lähetysmatkalla.

Olisko ollut hare krishnoja.
 
Stiltskin sanoi:
Olisko ollut hare krishnoja.
Nuo on kovia kauppaan niitä kirjojaan, viime kesänä törmäsin kaupungilla noihin ja ei meinannu millään päästä eroon kaupustelusta. Sitten ne veteli jotain ryhmätanssia keskellä Sampoaukiota ja mekasti ja pietti kulkuetta. Luonnollisesti pari kännistä lippispäistä nuorta miestä meni kaljapullojen kanssa sinne tansseihin mukaan. Tai yrittivät ainakin. :lol2:
 
Tuossa hommasin digiboksin vihdoin ja huomasin että kaapelista tulee tällainen taivas-tv. Ei helevetti mitä ohjelmaa.. Onko tuommoisia oikeasti olemassa :) Aikamoista kiihkoa jumalan sanasta ja kirkastumisesta.

No meitä on moneen junaan :D
 
Voisin väittää 100 % varmuudella, etteivät nuo ole buddhalaisia munkkeja. Sen sijaan Hare Khrisna -nimiseen kulttiin kuuluvat sekopäät tuputtavat ainakin Helsingin keskustassa aika ajoin hyvinkin tunkeilevasti opuksiaan ja esim. teknolevyjä. Nuo krishnat ovat kyllä vielä enemmän keitaalla kuin vaikka rastafarit.

Joo nuo krishnat on ehkä huolestuttavin esimerkki siitä, kun omaan ajatteluun kykenemättömät yksilöt lähtevät seuraamaan orjallisesti "hengellistä johtajaa". Ei sillä, että orjallisesti "sanaa" noudattava kristitty, juutalainen tai muslimi olisi juurikaan sen parempi. Mutta jos haluaa pienen huumoripläyksen tylsään arkeen, niin suosittelen käymään krishnojen propagandatilaisuudessa. Siinä vaiheessa viimeistään tajuaa miten kujalla ne kaverit on.
 
heh.. huomasin just ettei täällä meidän talossa ole mitkään jumalan sanan lähettiläät ennen kierrelleet, johtuen 24/7 lukossa olevista rappujen ovista. Viime yönä kun tulin kotiin, niin huomasin et meidän rapun alaovesta lukko paskana. Ja toki sitten aamulla olin kuulevinaan, että joku koputteli ovea(ovikello mukavasti piilossa). En jaksanut herätä avaamaan, mutta toki siellä oli jehovien lappu oven kahvassa odottamassa, kun poistuin kämpiltä. Aika nopeaa toimintaa täytyy myöntää, kun samantien osasivat tulla häiriköimään hajoneen oven kautta.
 
heh.. huomasin just ettei täällä meidän talossa ole mitkään jumalan sanan lähettiläät ennen kierrelleet, johtuen 24/7 lukossa olevista rappujen ovista. Viime yönä kun tulin kotiin, niin huomasin et meidän rapun alaovesta lukko paskana. Ja toki sitten aamulla olin kuulevinaan, että joku koputteli ovea(ovikello mukavasti piilossa). En jaksanut herätä avaamaan, mutta toki siellä oli jehovien lappu oven kahvassa odottamassa, kun poistuin kämpiltä. Aika nopeaa toimintaa täytyy myöntää, kun samantien osasivat tulla häiriköimään hajoneen oven kautta.

Se oli sitä jumalan johdatusta. Miten ne muuten ois voinut tietää tulla... Praise God:worship:
 
Itselleni mahtuu myös mielenkiintoinen kokemus ilmeisesti krishnoista tms. Kävelin asematunnelissa kohti työpaikkaa kun vastaan tulee mies oranssiin pukeutuneena. Tein kuten normaalisti heilutin päätäni ettei asia tai kirja miehen kädessä kiinnostanut...

Kun olin ohittamassa häntä, jätkä tarraakin yhtäkkiä käteen kiinni, ottaa siis ihan otteen, ei vai kosketa. Vaistomaisesti heilautan käden parhaaseen "wax on wax off" tyyliin ja lyön käden rti takistani.(ei voimaa, vain sen verran että ote irtosi)

Jatkoin matkaa kun takaa kuului "saatanan väkivaltainen paska", joten en ihan varma ole miehen krishnataustoista. Paloi hihat ihan kunnolla tilanteeseen. Mun mielestä jokainen tekee mitä haluaa, mutta jos sanon ettei kiinnosta, silloin ei kannata käydä kiinni. Menin puolen askeleen päähän j ilmaisin kohteliaasti ettei tarvitse käydä minuun käsiksi. Äijä alkoi selittämään miten toivoi että hakkaisin hänet paloiksi. Muutaman sekunnin sitä varmaan ajattelinkin, mutta lähdin silti töihin. Ei hitto, pitäisikö minunkain alkaa tarttumaan kadulla ihmisiin jos on jotain asiaa...
 
Tuossa hommasin digiboksin vihdoin ja huomasin että kaapelista tulee tällainen taivas-tv. Ei helevetti mitä ohjelmaa.. Onko tuommoisia oikeasti olemassa :) Aikamoista kiihkoa jumalan sanasta ja kirkastumisesta.

No meitä on moneen junaan :D
Jesh, sama juttu. TV7 on aivan käsittämättömän rautainen kanava :hyvä: Tuli perjantai-lauantaiyönä kännissä naureskeltua pitkät pätkät tuolle setille. Mykistävää...
 
Jesh, sama juttu. TV7 on aivan käsittämättömän rautainen kanava :hyvä: Tuli perjantai-lauantaiyönä kännissä naureskeltua pitkät pätkät tuolle setille. Mykistävää...
Jep, hirveätä paskaa. Katsoin samalta kanavalta jotain ohjelmaa, jossa sanottiin lapsille, että toisista pahaa ajatteleminen on syntiä.

Ja kaikkihan tietää mitä synnistä tapahtuu: HELVETTI!

:urjo:
 
Back
Ylös Bottom