Java

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Munakas
  • Aloitettu Aloitettu
onkos täällä paljon Javaosaajia.

kysymykseni olisi seuraavanlainen: yritän tehdä Netbeansilla pomppivan pallon, mutta en tiedä miten saisin selville ne reunakoordinaatit, elikkä ideana on että pallo alkaa kimpoilemaan reunoista.

liike tulee tapahtumaan paneelilla joka on raahattu framen päälle
pallon piirtämiseen olen käyttänyt public void pain(Graphics g) metodia jonka alle tulee piirtokoodit

sellainen ongelma vielä mikö on ilmennyt on että miksiköhän tuohon paneelille ilmestyy toinen samanlainen paneeli sisäpuolle kun ohjelmaa alkaa ajamaan, kokeilin tätä kouluni koneella eikä ongelmaa ollut mutta omalla koneellani tämä ongelma alkaa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
voisin kait itte vastata omaan kysymykseen kun tuli se tuossa keksittyä sitten postaamisen jälkeen.

jos joku muu on asiaa pähkäillyt niin tässä olisi esimerkkiä...

getWidth() ja getHeight() funktioilla löytyy paneelin rajat--> testataan esim. if(x>getWidth()) dx=-dx <-- suunnan muutos

uus kysymys tähän pallo juttuun liittyen, tietääkö kukaan kuinka tossa piirrossa saa sen edellisen pallon pyyhittyä pois kun se liikkuu.

repaint()
clearRect() <-- pitäiskö tonne sulkujen sisään määritellä jotain?

en tarvikkaan enää neuvoa, tuli just itse keksittyä, mutta jos joku miettii samaa niin tässä esimerkki...

g.clearRect() <-- sopivat parametrit sisään
piirtofunktio
piirron pakotus

osaisiko joku viisaampi sannoo että kuinka pystyn javassa pyöristämään luvun esim. 3 desimaalin tarkkuudelle.
oletetaan että aikaisempi tulos olisi vaikka 3,2345678 niin kuinka tuota pitäisi sitten jatkokäsitellä?
olen koettanut String.formattia mutta en ole oikeen saanut moista pelittämään...

osaiskohan täällä joku antaa neuvoa Javassa tehtävien omien luokkien tekemiseen?

public class Oliot {
public static void main(String args[]) {
String merkkijono;
Scanner lukija = new Scanner(System.in);
TulostusLuokka tulostaja = new TulostusLuokka();

System.out.print("Anna merkkijono, jonka tulostan: ");
merkkijono = lukija.nextLine();
tulostaja.Tulosta(merkkijono);
}
}
tuohon pitäisi tehdä uusi luokka jota käytetään halutun tekstin tulostamiseen

Latest posts