Jauheliha

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naksu
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥🥩 Jauheliha 💥

Meta description: Monipuolinen ja edullinen proteiinilähde arkeen: sopii paistoksiin, kastikkeisiin, burgereihin ja treenaajan makroystävällisiin aterioihin.

Tänään voisi ostaa HALVINTA sikanautaa ISON satsin missä on paaaaaaaljon tyydyttynyttä rasvaa. omnomnomnom. Makuaisti kun on osittain mennyt niin ei häiritse nuo suolikaasuun pakkaamiset ;)

Pirusti valkosipulia ja chiliä vaan. Ai että...

Vitamiini: En tiedä paljonko suhteessa lähtee, mutta ihan helvetisti sitä lähtee ainakin jos noin jaksaa tehdä. Jää vaan kuivat lihat jäljelle joita on v-mäistä sen jälkeen paistella :)

Niin ja älä ainakaan mausta ennen huuhtelua :D

Tänään voisi ostaa HALVINTA sikanautaa ISON satsin missä on paaaaaaaljon tyydyttynyttä rasvaa. omnomnomnom. Makuaisti kun on osittain mennyt niin ei häiritse nuo suolikaasuun pakkaamiset ;)

Vitamiini: En tiedä paljonko suhteessa lähtee, mutta ihan helvetisti sitä lähtee ainakin jos noin jaksaa tehdä. Jää vaan kuivat lihat jäljelle joita on v-mäistä sen jälkeen paistella :)

Se rasvan ja suolikaasun tuoma lisämaku on ihan huippua. Sellainen ihanan mehukas ja maistuva kombo IMO.

Tuli tätä trediä luettua ja tuloksena alkoi jauheliha maistumaan vaikka kuinka kummalta illalla :)

Jauhelihoista

Morjesta!testasivat joku aika takaperin valmiiksi pakattuja jauhelihoja...kohta yks:ruskistaessa hävisi tuotteen painosta parhaimmillaan 30%!!!!!!...funtsatkaapa sitä,ostat kilon tavaraa ni paljonko on kolkyt pinnaa siitä pois...+lisäks ne jauhaa niihin kaikki paskatavaran,käsittäen jätteen ja vanhan tavaran....eli herätkää pahvit,jos haluatte kunnon tavaraa niin marssitte tiskille,valkkaatte sisäpaistia ja pyydätte jauhamaan sen,so simple,ja taatusti kunnon tavaraa...by the way,niistä suojakaasuista ei kroppa tykkää pidemmän päälle mihin ne valmis sitit pakattaan.

Voi ne lihat huuhdella paistamisen jälkeenkin.

valkkaatte sisäpaistia ja pyydätte jauhamaan sen

Mitä sitä hyvää sisäpaistia jauhamaan kun on varsin hyvää sellaisenaankin. Tietty jos välttämättä haluu tehdä siitä jotain pastakastiketta niin sitten...Kyllähän kaikki nyt varmaan ostais "sisäfilettä" jos sitä samaan hintaan saisi ku jauhelihaa...

by the way,niistä suojakaasuista ei kroppa tykkää pidemmän päälle mihin ne valmis sitit pakattaan.
Just. :jahas:

Taas paasataan pahoista ihmisen elimistöön kuulumattomista myrkyllisistä aineista, vaikkei tiedetä asiasta yhtään mitään.

Suojakaasu mitä noissa pakkauksissa on, on typpeä, happea ja hiilidioksidia. Siis samoja kaasuja mitä vedät henkeesi koko ajan.

mulla on tapana nakata uunin pellille neljä 700g atrian kevytjauheliha könttiä kerralla, tulee kivasti parin päivän safkat kertaheitolla. siinä lähtee samalla vähän rasvaaki poies, ja laiska kun olen, nii en ikinä jaksaisi paistella pannulla tollasta määrää. 400g paketin paistaminenkin vituttaa.

kyl jauheliha on vaa kätevää sapuskaa.

Morjesta!testasivat joku aika takaperin valmiiksi pakattuja jauhelihoja...kohta yks:ruskistaessa hävisi tuotteen painosta parhaimmillaan 30%!!!!!!...funtsatkaapa sitä,ostat kilon tavaraa ni paljonko on kolkyt pinnaa siitä pois...+lisäks ne jauhaa niihin kaikki paskatavaran,käsittäen jätteen ja vanhan tavaran....eli herätkää pahvit,jos haluatte kunnon tavaraa niin marssitte tiskille,valkkaatte sisäpaistia ja pyydätte jauhamaan sen,so simple,ja taatusti kunnon tavaraa...by the way,niistä suojakaasuista ei kroppa tykkää pidemmän päälle mihin ne valmis sitit pakattaan.
LOL! Otapa ensin selvää mistä se liha koostuu, ja ajattele ihan omilla aivoillasi. Jos lihassa on esim. 20g proteiinia ja muutama gramma rasvaa, niin mitä se loppuosa on? Ei varsinkaan vettä?:eek: Paljonko sinussa itsessäsi on vettä, oletko kuullut/muistatko? Ja vielä :david:-kysymys pohdittavaksi: miten tuotteen ravintosisältö muuttuu kun siitä haihtuu vettä? Haihtuuko vettä muistakin lihoista kuin jauhelihasta? Tuosta suojakaasusta sinua jo valistettiinkin.

Mulla "Sika-nauta jauheliha" tökkii. "Naudan jauheliha" tökkii vähemmän. "Naudan paistijauheliha" puolestaan on aivan herkkua. Pieniä eroja nimikkeissä, iso ero maussa. :D

Kaupan altaasta otettu sellanen perus suojakaasutettu liha on huonompaa kuin palvelutiskiltä ostettu. Samaten jos on sellasia elmukelmuun pakattuja jauhelihakönttejä altaassa niin nekin on parempia kuin tyhjiöpakatut tai suojakaasutetut. Enemmän makua siis, ja vähemmän sidekudostakin, väittäisin. Tosin nuo elmukelmuun pakatut säilyy vain päivän, suojakaasutetut nelisen päivää. Ei haittaa kun tulee kumminkin syötyä samana päivänä. Mureketta, pihvejä tai sitten ihan perus ruskistettua höttöä teen pastaan sekoitettavaksi. Tai lasagnea. :kuola:

Mutta suurin ero on tosiaan tuotteiden "jauheliha" ja "paistijauheliha" välillä. Selvästi maistaa, ja se paistijauheliha on siis sitä jota aina ostanki. Ja jollei laarista sitä löydy niin ostan vaikka kanasuikaleitakin ennemmin kuin sika-nautaa.

Jos se suojakaasu siirtyy elimistöön, niin saisikohan sitä mitenkään hyödynnettyä esim. maksimaalisen pumpin saavuttamiseen? :)
Ei uskois, miten paljon iloa ihminen saa jauheliha-ketjusta!! :) LISÄÄ!!
ps. kaikki liha tottelee kuria, niin myös jauheliha.

Jospa siinä oli liikaa chiliä lapselle? Meillä ollessa vaimosi kokkasi kaasulihasta ja valmiista pastakastiikkeesta ruokaa ja hyvin maistui kaikille:D
En mä oo tommosta syöny... :rolleyes:
Söin viimeksi valmiskastiketta kun olitte meillä heinäkuussa, sillonkin lihatiskin lihaan sekotettuna. En käytä eineksiä.

mulla on tapana nakata uunin pellille neljä 700g atrian kevytjauheliha könttiä kerralla, tulee kivasti parin päivän safkat kertaheitolla. siinä lähtee samalla vähän rasvaaki poies, ja laiska kun olen, nii en ikinä jaksaisi paistella pannulla tollasta määrää. 400g paketin paistaminenkin vituttaa.

kyl jauheliha on vaa kätevää sapuskaa.
Ihmiset eivät kyllä ymmärrä hyvän päälle. Itse saan nautintoa sekä ruoan valmistamisesta että hyvän ruoan syömisestä.

Söin viimeksi valmiskastiketta kun olitte meillä heinäkuussa, sillonkin lihatiskin lihaan sekotettuna. En käytä eineksiä.

Ihmiset eivät kyllä ymmärrä hyvän päälle. Itse saan nautintoa sekä ruoan valmistamisesta että hyvän ruoan syömisestä.

Nykykulttuurissa on se vika, että etsitään nautintoja ruoasta ja juomasta ja se johtaa siihen fläsään mitä olet nähnyt minunkin kantavan. Toisaalta täytyy erotella nautiskelijat ja ahmijat erikseen, mutta noin yleisenä kantana ottaen.

Ruoan tekeminen on kyllä mukavaa, muttei aina. Täytyypä testata tuota jauhelihan paistamista köntteinä uunissa :D

Et niin, kun olit duunissa. Muut söisi sitä hyvällä ruokahalulla :D

btw, tässä olisi ravintoarvot kohdallaan:
369581.jpg

Atrian kevyt-jauhelihaa tänään hain Lidlistä 1,50e/pkt, kyllä kuule sitä tohon hintaan syö mielellään, mausteet kohdilleen niin avot.

Tästä on keskusteltu kaveri/tuttavapiirissä lukemattomia kertoja ja olemme vaimoni kanssa käsittääkseni ainoita ketkä eivät voi käyttää vakuumijauhelihaa. Mitä tämä raati on mieltä?

Mä en jaksa jonotella jauhelihaani mistään palvelutiskistä, Atrian vakuumipakattu naudan paistijauheliha kelpaa mulle hyvin.

Mutta miten te muut maustatte jauhelihanne? Itselläni on tapana kaataa sekaan reilusti jauhelihamaustetta/chiliä/paprikajauhetta, mutta vaihtelu virkistäis.

Mutta miten te muut maustatte jauhelihanne? Itselläni on tapana kaataa sekaan reilusti jauhelihamaustetta/chiliä/paprikajauhetta, mutta vaihtelu virkistäis.

Valkosipulia, sipulia, basilikaa, mustapippuria...
Siis en suinkaan kaikkia jokakerralla, mutta ruoasta riippuen.

Mulla "Sika-nauta jauheliha" tökkii. "Naudan jauheliha" tökkii vähemmän. "Naudan paistijauheliha" puolestaan on aivan herkkua. Pieniä eroja nimikkeissä, iso ero maussa.

Naudan jauhelihaa yleensä nykyään perheessäni syödään, viimeksi kun tuli pari pakettia sika-nautaa ostettua niin huomasin kuinka kuvottava haju siinä oli paistettaessa (vaikka oli tuoretta). Maku oli hajusta huolimatta silti hyvä (bolognesekastikkeessa). Tottumiskysymys epäilemättä, koska aiemmin sika-nautaa paljon tuli käytettyä (syynä halpa hinta) ja en mitään hajua tuolloin huomannut.

Back
Ylös Bottom