jatkuvaa lämpöilyä yli 3 viikkoa

moro oon kohta aikuinen mutta mua vaivaa tälläne juttu elikkäs nyt on tullut 3 viikkoa täyteen kun on ollut pientä lämpöä.tauti alkoi kurkkukivulla mutta katosi ja lämpöily jäi päälle.otettiin verikokeet ja ekg ja nieluviljely ei ollut mitään. Aamulla mulla on normaali lämpö 36.5 tai 36.6 mutta päivän aikana ja koulun aikana nousee noin 37voi olla vähän ylikin . tämä on aika kiusallista kun pitäisi päästä sali ja oikeisiin treeneihin mutta ei uskalla lähteä eikä jaksa .mitä tämä voisi olla ? ei ole ennen koskaan ollut tämmöistä vaivaa .Tämä vie voimat erityisesti henkisesti kun paranemisen merkkejä ei oikeen ole .Kertokaa joku jolla olisi ollut sama tai syitä mistä tällainen johtuu :).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ylikunto? Ja voin pilata sun päivän ja kertoa oman stoorin :)
Mulla oli täysin vastaavaa 18v sitten mitään syytä ei koskaan löytynyt ja kaikki mahdolliset asiat tutkittiin ja useen kertaan.. Oireilua kesti vuoden verran.
Ei se vissiin sitten mitään vakavaa ollut kun vielä hengitän.

Noi oireet kuulostaa hyvin samalta mitä mulla oli viime keväänä pidemmän dietin ja vähän överitreenamiseksi menneen jakson jälkeen. Hermostolliseksi ylirasitukseksi itse sen diagnosoin, eikä tuosta olla vieläkään ihan täysin normaaliin fiilikseen päästy. Kannattaa ottaa tosi rauhassa, jos treenaat, niin vältä hermostoa rasittavia suorituksia ( alle 6 toiston sarjat ja failure ). Kevyttä liikuntaa, riittävästi ravintoa ja vältä stressiä. Toi stressi on vajaastipalautuneelle keholle kaikista pahinta myrkkyä. Jos kyse on ylirasituksesta, niin ota pari kuukautta ihan suosiolla vähän rennommin, kyllä sitä ehtii rajummin treenaamaan myöhemminkin.

pahin täössä on se että pelaan jääkiekkoa ja en ole päässyt 4 viikkoon treeneihin nyt olen alkantu jo miettiä sen lopettamista ku ei tämä koskaan tunnu lähtevän .

Ylikunto voisi olla yksi syy, mutta ei kannata sulkea esim. sisäilmahaittoja pois. Olisiko koulussasi hometta?

Siis sinulla on vain iltaisin lämpöä 37 tai hieman yli? Tyyliin maksimissaan 37,5? En huolestuisi. Jos olosi on hyvä jne., niin ei tuo varsinaisesti edes lämpöilyä ole.
Minulla on muutamaan otteeseen mitattu korvasta lämpötila aamupäivällä ja se on ollut 37,2, muilla yleensä ollut hieman matalampi. Mitään kuumeisuutta tms. ei ollut vaan aivan normaali olo: ihmisten kehonlämpö hieman vaihtelee. Joku toinen voisi huolestua jos häneltä mitattaisiin 37,2 muttei siihen syytä ole sinänsä. Tämä 37,2 on minulla mitattu aamupäivisin: illalla lämpötila on yleensä korkeampi kuin aamulla. Mutta luonnollisesti jos olo on muuten heikko tms. niin sitten vaatinee tutkimuksia. Itsessään se, että lämpö päivän aikana nousee 36,5 -> 37 ei ole huolestuttavaa tai epänormaalia.

Tästäpä muistui mieleen, että itsellä oli myös 18-vuotiaana vastaava tilanne.
Aina iltaisin nousi pieni lämpö. Tätä jatkui melko pitkään.
Jotenkin tuon vain jossakin vaiheessa unohti eikä lämpöjä tullut enää mittailtua. Lopulta myös olo normalisoitui.
Muistaakseni en käynyt edes asian takia lääkärissä.
Itselläni ei tuolloin ainakaan ylikunnosta johtunut, koska treenit olivat vielä tuolloin todella kevyitä.

olo on muuten normaali paitsi väsyttää vähän enemmän kun lämpö nousee.maksimissaan lämpö on ollut jtn 37.3 mutta jos ei rasita älyttömästi niin 37 vähä yli. henkisesti tämä kyllä on raskasta kun pitää olla koko ajan poissa reeneistä ja sitä myötä voi kyllä tulla stressiäkin ,mutta en usko että johtuu siitä.

Voisko olla mononukleoosi eli rauhaskuume eli pusutauti. :-) Sitä ei muistaakseni taudin alkuvaiheessa pystynyt millään kokeilla toteamaan. Ja lämpöily voi kestää kuukaudenkin. Henkilökohtaista kuinka kovina oireet iskee..

Mulla oli vajaa vuosi sitten vastaava, joka kesti parisen kuukautta. Alkoi kanssa kurkkukivulla (nieluviljelyn mukaan ei ollut angiinaa) ja kuumeilu jäi päälle.
Itsellä fyysinen työ ja aina töiden jälkeen kuume nousi saatika sitten jos kokeili harrastaa liikuntaa jossain muodossa.
Lääkäri otatti jotku virusverikokeet tai jotain, josta selvis että pari virusta (en nyt muista mitä) jylläs kropassa.
Meni tosiaan parissa kuukaudessa ohi.

Ihan normaalia. Mulla on ollut lukioikäisenä lämpöilyä kuukausikaupalla. Menee ohi ajan kanssa. Yhtä spesialistiakin näin joka totesi, että ihmisillä voi olla lämpöilyä vuosia.

Lämpö nousi aina kun yritti urheilla tai lähti johonkin liikenteeseen. Esim. monta baari iltaa peruuntui tuolloin tämän takia ja sekös otti nuorena päähän :)

Tutulla oli samantapaista, eli aamulla aina täysin terve, ja illaksi nousi jokaisena päivänä kuume. Tätä jatkui noin puol vuotta. Jokin sydänjuttu sillä ilmeisesti diagnosoitiin, muttei siihen mitään järkevää hoitoa keksitty. Meni ohi levolla ja pitkän ajan kanssa.

moro tässä vielä kirjoittelen elikkä lääkäri antoi noin puoltoista viikkoa sitten urheilla .aloitin reenaamaan ja olo normalisoitu ja uskoin että johtui stressistä .mutta nyt kun olen käynyt muutaman kerran salilla ja reeneissä niin tuntuu että lämpöinen olo on vähän palannut .Epäilen että on ylirasitusta .voiko olla ylikuntoa vaikka en ole käynyt salilla kovinkaan paljoa ?enkä treeneissä koko ajan .jos on ylikuntoa niin saako treenata vähän? :) :) muuten on normaali olo vähän pientä kurkkukipua aamuisin mutta ei muuta eikä väsymystäkään niin paljoa . :)

moro tässä vielä kirjoittelen elikkä lääkäri antoi noin puoltoista viikkoa sitten urheilla .aloitin reenaamaan ja olo normalisoitu ja uskoin että johtui stressistä .mutta nyt kun olen käynyt muutaman kerran salilla ja reeneissä niin tuntuu että lämpöinen olo on vähän palannut .Epäilen että on ylirasitusta .voiko olla ylikuntoa vaikka en ole käynyt salilla kovinkaan paljoa ?enkä treeneissä koko ajan .jos on ylikuntoa niin saako treenata vähän? :) :) muuten on normaali olo vähän pientä kurkkukipua aamuisin mutta ei muuta eikä väsymystäkään niin paljoa . :)

Ylikunto vaikka et treenaa paljoa? Hmm... en usko.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom