Jatkuva väsymys

Mua väsytti ehkä sen 10 vuotta putkeen. Sit muutettiin Thaimaahan ja väsymys loppui, olosta tuli energinen ja voimakas...

Oon huomannut muuten ihan saman asian ja toimi hyvin myös filppareilla joskin taikamaassa voiman tunne on vielä suurempi...yöunetkin jäi 4-6 tuntiin joka yö...syytä olen itsekin spekuloinut jo monesti...ilmasto varmaan...tai joku...pitäis varmaan itsekin muuttaa täältä veke ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nukun keskimäärin 9-10 tunnin yöunet, elän terveellisesti, syön hyvin ja liikun paljon. Kuitenkin minua väsyttää jatkuvasti. Voisi ottaa milloin vain 3 tunnin päikkärit. Jatkuvasti haukotuttaa ja on veltto, saamaton fiilis. Monesti kuulee kanssaihmisiltä kommenttia, että menikö myöhään eilen, kun oot noin väsyneen näkönen, vaikka normaalit unet takana.

Ettei vaan kyseessä olisi uniapnea? Katkonaista hengitystä ja kroppa kärsii katkonaisesta unesta. Väsymisen tuntuminen haittaa menoa, vaikka takana olisi pidemmätkin unet.

Vilkaises Wikipediasta tarkemmin: Uniapnea

Juotko tarpeeksi?
Nestevaje aiheuttaa myös väsymystä. Ite olin ihan zippi pitkään ja kaikki mahdollinen tutkittiin. Sitten luin jostain lehdestä ton nestejutun ja aloin kantaa vesipulloa mukana ja jo virkisty olo.

Mulla on yleensä anemiaa, kun on tommosia oireita tai joskus kun stressaan, niin käy noin.. Tuntuu, että olisi ikuisessa univelassa eikä siitä pääsis pois.

Olen parantunut masennuksesta jo lähes puoli vuotta sitten, joten sillä ei pitäisi enää olla vaikutusta.

Saattaa tosiaan olla, että nukun liikaa, koska pidän aamutorkuttamisesta, enkä vaan saa itseäni ylös. Pitäisikö tuommoinen 8.5h sitten riittää 19v urheilevalle henkilölle? Vai voiko olla mahdollista, että yksinkertaisesti tarvin 10h:n unet? Tuntuu vaan, että tuollaisten 8h:n unien jälkeinen herääminen tuottaa tuskaa, mutta herättyään saattaisi olla pirteämpi päivän aikana.

Pitääpä kokeilla huomenna tuota verenmakusuussa heräämistä. :whip:

Itselläni on täysin samaa ja takana on keskivaikea masennus. Lääkitys onneksi on,terapia ja alkanut helpottamaan jo masennus, mutta unisuus se ei tunnu helpottavan..Joten tosiaan tiedän miltä tuntuu, inhottava vaiva..Tsemppiä sinne :thumbs:

Nukun keskimäärin 9-10 tunnin yöunet, elän terveellisesti, syön hyvin ja liikun paljon. Kuitenkin minua väsyttää jatkuvasti. Voisi ottaa milloin vain 3 tunnin päikkärit. Jatkuvasti haukotuttaa ja on veltto, saamaton fiilis.

Sama juttu. Nukun arkisin noin 8h/yö ja viikonloppuisin ainakin 12h/yö. Perjantaina saatan esim. nukahtaa kymmenen maissa ja herätä joskus puol yhdeltä lauantaina. Työaamuina en pääse sängystä ylös ennen puol seitsemää vaikka töissä pitäisi olla jo seittemältä. Mulla on aina ollu hyvät unenlahjat mutta viime aikoina on tuntunu siltä ettei tää oo ihan normaalia. On aika saamaton olo. Stressiäkin on kun töissä vituttaa koko ajan ja pomo soittelee perään vähän väliä. Tollasta ollut viime joulukuusta lähtien.

Onkohan tähän joku iisi selitys nimittäin itsellä aivan sama. Nukun paljon, koko ajan haukotuttaa ja aamulla on kuin mikäkin zombi. Ruoka ei maita eikä salillakaan ole kahteen viikkoon jaksanut käydä. Koulu ei kiinnosta ja helvetin laiska olo.

Mulla väsymykseen auttoi Mivitotal Flex -vitamiinivalmiste. Vedin kyllä aikaisemminkin mutivita +c-vitamiini -poretabut aamusin naamaan, mutta mivitotal on suorastaan lifebringer aamuisin.
Kannattaa tesmiä!

Viime aikoina muakin on vaivannut aivan jäätävä väsymys. Nytkin väsyttää niin että melkein nukahdan tähän tietokoneelle, vaikka olen valvonut vasta 11 tuntia (!!!). Sitten kun menen nukkumaan, nukun jonkun 3-5 tuntia ja herään, mutta jatkan nukkumista ja herään sitten joskus 5-7 tunnin päästä niin, että yöunet venyvät helposti yli 12-tuntisiksi. Verikokeista sen verran että kilpirauhanen on heitellyt piilevän tai lievän vajaatoiminnan puolella ja testoarvot ovat kanssa aika maassa, että varmaan noita vastaan lähden ristiretkelle tässä seuraavaksi (viimeksi mulla meni puoli vuotta että sain vaivattua itseni varaamaan lekurille ajan). Vituttaa vaan kun ei ole oikein minkäänlaista aloitekykyä ja intoa tehdä mitään ja kaikkeen joutuu kampeamaan itsensä rautakangella, kauppaankaan ei jaksaisi lähteä kun vasta sitten kun kaappi on oikeasti syöty tyhjäksi. Ruoka- vitamiini- ja hivenainepuoli on enemmän kuin kunnossa, että siitä ei voi johtua.

VHH "dieetti" auttoi itselläni jatkuvaan väsymykseen. Samalla lähti närästys, turvotus ja pieretys.

VHH voi toimia tosiaan, liika hiilari väsyttää. Jos auringon valo aiheuttaa piristymistä, syy yksinkertaisesti D-vitamiinin "puutos". itsellä D:n reilu lisäys piristi älyttömästi. kirkasvalolamppu myös yksi kokeilemisen arvoinen. Myös vitamiini-mineraalivajaus, folaatin puute, eli B9 vitamiini aiheuttaa jatkuvaa väsyneisyyttä.

D:tä vedän 250 mikroa päivässä viimeisen parin vuoden ajan, ei voi olla siitä kiinni, ja sen rinnalla multivitamiinia iherbin adam's multi softgeeliä, noissa on satoja-tuhansia prosentteja kaikkia vitamiineja ja hivenaineita. VHH:ta olen testannut ja se ei vaikuta väsymykseen kuin siltä osin ettei mätön jälkeen ala ramaista, mutta yleinen väsymys on ja pysyy.

Se kilpirauhanen voi hyvinkin olla syy väsymykseesi. Karppaus.infon foorumilla on pitkä(t) ketju(t) kilpirauhasen vajaatoiminnasta, ja olen ymmärtänyt, että esim. jossain Sveitsissä annettaisiin tyroksiinipurkki käteen, kun THS-arvo on yli 2 ja Suomessa vasta siellä viitearvojen (-> 4,5) rajalla. Näköjään esim. täällä puhutaan samasta. Että sinuna mittauttaisin kaikki kilpparin arvot ja yrittäisin saadaan lääkityksen. Jos eivät anna, niin saattaa jostain jotain vsataavaa tavaraa saada (iHerb??). Pitäisi tutkia samaa itseltäkin, kun tahtoo väsymys vaivata, ja VHH on ollut jo aikoja käytössä. Tai oikeastaan se ongelma on se, että virkistyn vasta illalla ja olen energisimmillään joskus klo 21. Käsittääkseni selvä kilpirauhasen vajaatoiminnan merkki.

Heippis kaikille, ensimmäistä kertaa kirjottelen täällä!:) Mutta siis asiaan, mulla on kanssa ollut hirveä väsymys ja voimattomuus koko syksyn ja talven. Meinasin jo varata aikaa lääkärille ja verikokeisiin, mutta ajattelin viellä kokeilla josko elämäntavoilla, liikunnalla ym. saisi asiaan parannusta. Monesti kun syksyllä alkaa keli pimenemään, ni sitä helposti vaan jäisi sisälle lämpimään lepäilemään, ja tämä taas johtaa entistä väsyneempään oloon kun ei saa entiseen malliin raitista ilmaa ja liikuntaa. Mulla on kaiken lisäksi elämässä ollu isoja ja osittain ikäviäkin muutoksia, joten ei mikään ihme että välillä masentaa ja väsyttää ja tuntuu ettei jaksaisi muuta kun makoilla. Mie en oo kyllä ikinä ollu mikään sähköjänis, vaan enemmän rauhallisempi luonne, ja ehkä jollain tapaa pikkuisen taipuvainenkin pieneen masisteluun, sillon kun en saa tarpeeksi liikuntaa:D. Mut joka tapauksessa, jokainen ihminen on niin oma yksilönsä että usein tuommosen väsymyksen syytä ei vaan löydy vaikka miten tutkisi.. Mahti homma tietty jos verikokeilla saisi asiaan selvyyden! Itse taidan yrittää sisukkaasti vaan jatkaa joka päiväistä liikuntaa ja terveellistä ruokavaliota, kyllä se viimeistään taas kevään koittaessa mieli virkistyy ..:)

Kun löytyi vanha ketju ei ollut tarvetta luoda uutta. Ihan sellaista kyselisin, että kun iskee treeniviikon kesken väsymystä ja kehossa ei riitä potkua niin jätättekö treenejä välistä vai painattako vain menemään? Itse olen huomannut että 4x viikossa tuntuu olevan omalle kropalle liikaa. Vaikka olen nuori ja hyvässä kunnossa niin ei vaan tällä opiskelija ruokavaliolla, 8h/yö unilla ja treeni määrällä jaksa montaakaan täyttä treeniviikkoa. Kun höllään muutamaa treeniä ja jostain viikosta nappaan päivän pois jaksaa taas mainiosti :) vitamiineja tulee nippu syötyä (multi,c,d ja lisäksi magnesiumia ja kalaöljyä) jotka auttavat kyllä jaksamaan. Välillä sitä jaksaa täyttäkin viikkoa hyvää treeniä, mutta turhan usein ei.

Itse olen ainakin jättänyt treenejä väliin koska ei vaan jaksa käydä salilla kun väsyttää, ongelma itselläni on yleensä se että nukun liian vähän nyt oon saanut joinakin päivinä kunnon yö unet kun ottanut alkuillasta melatoniinia ja magnesiumia niin on lyhentänyt nukahtamis aikaa sekä olen yrittänyt keskittyä kohottamaan yleiskuntoa.

Toinen syy on ehkä stressi joka vaikuttaa jaksamiseen ja väsymykseen epävakaa taloudellinen tilanne vie voimavaroja --> ei jaksa mitään, saa unta huonosti kroppa ei "pelitä"

Ruokapuolta ja liikuntaa tulis parantaa, treenistä en halua ottaa liikaa paineita jos alan luomaan itselleni liikaa tavoitteita tulee "oikosulku" ja homma stoppaa siihen. Oon liian monta kertaa tuon saman virheen tehnyt että luonut älyttömät tavoitteet ja sitten on stopannut kun puhti loppuu kesken että ehkä tuo on nyt mennyt jakeluun.

Ja jos on useampia huonosti nukuttuja öitä takana, niin ei se ainakaan paranna treenisuoritusta.

Liika kofeiinikin väsyttää. Treenibuusteria ottanu illalla niin aamulla ei tahdo sängystä ylös päästä. Jätin kaikki kofeiinin lähteet pois ja aamuisin on taas kuin Duracell-pupu. :)

Liika kofeiinikin väsyttää. Treenibuusteria ottanu illalla niin aamulla ei tahdo sängystä ylös päästä. Jätin kaikki kofeiinin lähteet pois ja aamuisin on taas kuin Duracell-pupu. :)

Yritin tätä joskus muistaakseni vain viikon, jonka jälkeen rupesin taas siemailee kahvia. Täytyy kyllä ottaa jälleen kokeiluun hieman pidemmäks aikaa viikossa saattaa korkeintaan vieroitusoireet loppua, kahvia menee 3-5 kuppiin päivässä.

mulla yleensä ke tai to iskee sellanen väsymys johon en oo keksiny apua. sen päivän ku selviää ja käy treenaa vaik vähä kevyemmin niin sit taas loppuviikosta virtaa ku pienessä kylässä :D väsymyspäivänä koitan syyä reippaammin ja ottaa iisisti, liekö silläkin asian kanssa tekemistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom