Jatkuva paleleminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Meah
  • Aloitettu Aloitettu
ihminen on evoluution saatossa sopeutunut verrattain lämpimiin oloihin ja Suomessa monesti ollaan alle tämän optimilämpötilan.

Olenkin aina ollut sitä mieltä, että meidän esi-isät on olleet vähän vinksahtaneita kun ovat näille leveysasteille muuttaneet :D

Mua myös paleltaa usein ja viime kesät on olleet ihania kun ei ole tarvinnut palella. Töissä huvittaa kun naisilla on huiveja, kynsikkäitä ja villasukkia päällä ja miehet tarkenee samaan aikaan t-paidassa. Epistä..

Tiesittekö että kroppaa voi myös totuttaa matalampaan sisälämpötilaan, keho ehtii kuulemma sopeutua kun laskee yhden asteen viikossa. En tiedä tietysti, toimiiko kaikilla, mutta mulla ainakin alkanut jo siedättäminen talvipakkasia varten :)

Mulla on usein suhteellisen kylmät jalat ja kädet. Palelen muutoinkin kyllä aika helposti.
Joskus mietin että roikkuisiko tassuista jääpuikkoja jos vielä tupakoisinkin... :D

Villasukat ja viltti on ihan parhautta lötkötellessä sohvalla tälle tytölle :haart:

Mulla normaalilämpö keholle on noin 36,6 ja ei tarvitse paljoa mennä tuon 37 asteen yli niin on todella kipeä ja voimaton olo.

Hei kuullostaa ikävän tutulta. Itsekkin palelin ennen ihan kesälämpimilläkin. Muistan kun oli opiskeluaikanakin luokassa kesällä niin kylmä, et piti olla lämpöpuhallin selän takana kun muilla valui hiki otasta. Kärsin tuosta paleltumisesta siihen asti, kunnes mulla todettiin verikokeissa kilpirauhasen vajaatoiminta ja nimenomaan se on sellanen sairaus joka aiheuttaa paleltumista, väsymystä jne. Kannattaa käydä kokeissa jos ei ole varma arvoistaan. Itse oon nyt jo yli 2v ollut lääkityksellä ja kylmyys ei ole enää niin paha.

Itselläni aikoinaan oli paljon tuota palelua, mutta se johtui ihan siitä että söin niin vähän. Nykyään kun tulee syötyä enemmän, niin ei tuo palelukaan ongelmana ole. Ainoa miinus, että näpit ja varpaat usein jäässä. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom