Jatkuva näläntunne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sportif
  • Aloitettu Aloitettu
Lue vielä uudelleen...

Tuplaisin ensihätään hiilarit, proteiinia lisää ja pehmeää rasvaa ei juurikaan näy kuten oliiviöljyä. Haluat maltillista lihaskasvua , mutta paino pysyy tolla ruokavaliolla samassa. Kannattanee siis lisäillä niitä kaloreita sillä lihaskin painaa vaa'alla ja sitä on kropan mahdotonta rakentaa ilman riittävää määrää ravintoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lue vielä uudelleen... Testailin kalorilaskurilla ja kulutukseni on lepopäivinä noin 2500 ja punttipäivinä 3300kcal.
Tälleen ja tässä mittakaavassa sitä mennään suunnilleen. Tuossa tavanomainen päivälista. Lihaa/jauhelihaa tulee syötyä pääruokana noin 2-5 päivänä viikosta. Kalaa 1-3 ja kanaa 0-2 krt/vko.

aamupala: 3 paistettua munaa, paketti pekonia, tomaatti / puolikas kurkku

välipala: maitorahka + ruokalusikallinen tai pari mustikoita

pääruoka: jauheliha 300g, reilu satsi rehuja + kastike, desi tummaa makaronia

iltapäivällä: kuohukerma-maitorahka-jälkkäri mustikoilla, mansikoilla, puolukoilla tai omenahillolla 1,5-2dl

iltapala: keitetty kananmuna x2, raejuusto 100g, rehuja

Kokonaiskalorit olivat tässä esimerkissä noin 2550kcal. Makrot: p170g(26%) h43g(7%) r191g(67%)

Kai sitä pitäisi vielä jotain ahtaa? Ei kuitenkaan mahottomasti, sillä mahan kasvu ei ole tähtäimessä, maltillinen lihaskasvu toki. Tälleen paino on pysynyt suunnilleen samoissa jo pidempään. Reenipäivinä sitten hera80 1dl & 4-5dl maitoa. Rasvaa tulee saatua reilusti, mutta ruokavalionihan on vhh. En tiä sitten pitäisikö tuplata noi rahkojen määrät vai kui? Neuvokaa toki viisaammat. Niin ja strategiset: Ikää 38 pituutta 187 ja painoa 93.

En ihan heti usko tuohon sun laskelmaan että kuluttaisit 800 kcal enemmän punttipäivänä kun lepopäivänä.... Rasvoja tuossa ruokavaliossa on kyllä ihan liikaa mielestäni. Rasvojen ja hiilareiden suhde voisi olla päinvastainen...

Morjesta ja kiitos kommenteista. Ensinnäkin sanon, että tuo nyt oli vain ihan yksittäinen esimerkki, en mä nyt joka aamu alota päivääni paketillisella pekonia. Voin heittää toisenkin esimerkin.

EKI M: Meinaatko, että uskaltaisi / kannattaisi lisätä hiilareita noinkin radikaalisti? Ja toinen kysymys: miksi? Kyselit myös vhh:n ideaa. -Olen vhh:lla koska sain mahaa pienennetyä ja olo on muutenkin hyvä. Lisää ajatuksiani aiheesta tuolta: http://www.pakkotoisto.com/ravinto/72613-vhh-nykytietamyksen-valossa-13/ Joo, ei reenaus tai syöminen koko elämä, onneksi, ainakaan vielä...:D

PAKKIIS: Samat kuin EKI M:lle Miksi hiilet pitäisi tuplata? Mitä suosittelisit hiilareiden lähteeksi? Käytän muuten paistamiseen aina kylmäpuristetta oliiviöljyä.

JONNY B: Kulutusarvio on tehty kalorilaskuri.fi:n laskurilla, joten en osaa ottaa sen enempää kantaa sen oikeellisuudesta. Mutta kai se ainakin suuntaa antava on?

Lopuksi. Oon kokenut tosiaankin tuon vhh:n omaksi jutuksini. Kantsii lukea tuo linkittämäni ketju ja sieltä postaukseni. Mutta kiitoksia kommenteistanne. Mä en tosiaankaan väitä mitään näistä asioita, mutta kyseenalaistan ja yritän ottaa opikseni. Tää on ihan saakelin hieno foorumi ja oon lueskellut aiheesta kuin aiheesta paljon, katellut gymlogeja ja ytittänyt imeä tietoa ja neuvoa. Tässä näin pikaisesti ajatuksiani.

En tiedä optimaalisista makroista mitään, mutta tuon esimerkkipäivän perusteella ei ole ihmekään jos hiukoo. Varsinkin illan ruokailut on aika ohuen näköiset. Rohkeasti vaan lisää ruokaa naamariin, mutta ei tarvitse alkaa sikailemaan jos mahan kasvu pelottaa. Lihaskasvu ei muuten käsittääkseni lopu vuorokauden vaihtuessa, joten lepopäivinäkin voi mennä snadisti plussalla.

Jabbar: lepopäivinä Raid vetää laskujensa mukaan +-0 ja treenipäivät aika isolla vajeella.

Raid: Eli sulla ei ole mitään syytä?

Hiilari toimii mm. kehon pääasiallisena polttoaineena ja vaikuttaa insuliinin kautta hormonitasapainoon -> anaboliaan, palautumiseen....

Ilman hiilaria sun keho menee johonki omituiseen tilaan, jota pitää osata käsitellä oikein. Siinä varmaan osasyy sille, että homma ei oikein toimi. Luulisin, että sun pitää käyttää mm. kookosöljyjä energianlähteenä. En rupee lukemaan kokonaista ketjua aiheesta joka on käytännössä aivan turha.
Jos sulla jotain yliherkkyyksiä riisille ja maltolle tai haluut olla iltalehden villitysten kärryillä ni tee mitä teet.

Itekki oon kyl aikasemmin tykänny pitää hiilarit matalana, mut dieetilläki vähintään sen 1g/painokilo. Jatkossa aion nostaa ihan rohkeesti.

edit

Laitan tähän nyt jonkun artikkelin aiheeseen liittyen: Bodybuilding.com - Drop The Fat, Hold The Carbs: 5 High-Energy Reasons To Keep Carbs In Your Diet!

Kannattaa kuitenki ite tutkia asiaa ja miettiä, että kannattaako lähtee vetämään jotain ihmeellistä ruokavaliota tai treeniä. Ite oon sitä mieltä et vaihtelun ja huvin vuoks voi joskus vetää vaikka sen jakson ketoosissa, mut pääasiassa kannattaa pitää kropan funktiot normaaleina.

Vaikka paistamiseen käyttäisitki mutta muuten ruokavaliossa on abaut 180g kovaa rasvaa niin epäsuhta niiden välillä on aika suuri. Ite vetelen dieetillä 40g extra neitsyt oliiviöljyä päivässä, pehmeiden rasvojen terveyshyöty on kiistämätön joten kaikkea tasapuolisesti.
Puolestani paistan kaiken luomu voissa :)

Hiilarit ottaisin riisistä tai kaurasta, jos määrällisesti jaksaa syödä nii vaikka perunasta tai muista juureksista. Hedelmistä tai maidosta en.

Siis varsinki ku jätetään hiilarit pois ja ollaan käyttämässä rasvaa energianlähteenä, niin siinä on pakko olla tietty suhde niissä rasvoissa. Millä rasvalla ne hiilarit korvataan?

Luulisin, että nimenomaan jollain kookosöljyllä. Toi esimerkin rasvahappokoostumus ei ole hyvä, vaikka käytettäisiin hiilaria energiana.

edit

Ja voin olla nyt väärässä, pahastikkin. En ole edelleenkään perehtynyt tohon "karppaukseen".

Kylläpä se taitaa olla niin, että ootte oikeessa ja minä väärässä. Ehkä =) . Oon käyttänyt tuota vhh-menetelmää tosiaankin jo pitkään päästäkseni mahasta eroon. Vielä sitä ois vähän jäljellä, ei paljoa, mutta sen verran kuitenkin että haluaisin sulatella loputkin pois. Tähän läskin sulatteluun vhh on ollut mainio konsti. Nyt kun olen aloittanut kuntoilun ja teen Arskan G6 ohjelmalla, ei tuo vhh taidakaan olla ihanteellisin ruokavalio, etenkin kun tarkoitus olisi saada vähän lihaakin tarttumaan, mutta ei kuitenkaan enää sitä saakelin läskimahaa. On tää vaikeeta. Eli täytyy vissiin kokeilla nostaa hiiliä ylöspäin ja vastaavasti laskea rasvoja alaspäin ja kokeilla etsiä rajaa, miten paljon hiiltä voi järsiä, ennenkö rupee pötsi kasvamaan? Olenko oikeilla jäljillä? Googlettelin aihetta ja löysin hyvän tekstin Nyyssölän blogista. Mika Nyyssölä » Blog Archive » Karppauksesta

Kylläpä se taitaa olla niin, että ootte oikeessa ja minä väärässä. Ehkä =) . Oon käyttänyt tuota vhh-menetelmää tosiaankin jo pitkään päästäkseni mahasta eroon. Vielä sitä ois vähän jäljellä, ei paljoa, mutta sen verran kuitenkin että haluaisin sulatella loputkin pois. Tähän läskin sulatteluun vhh on ollut mainio konsti. Nyt kun olen aloittanut kuntoilun ja teen Arskan G6 ohjelmalla, ei tuo vhh taidakaan olla ihanteellisin ruokavalio, etenkin kun tarkoitus olisi saada vähän lihaakin tarttumaan, mutta ei kuitenkaan enää sitä saakelin läskimahaa. On tää vaikeeta. Eli täytyy vissiin kokeilla nostaa hiiliä ylöspäin ja vastaavasti laskea rasvoja alaspäin ja kokeilla etsiä rajaa, miten paljon hiiltä voi järsiä, ennenkö rupee pötsi kasvamaan? Olenko oikeilla jäljillä? Googlettelin aihetta ja löysin hyvän tekstin Nyyssölän blogista. Mika Nyyssölä » Blog Archive » Karppauksesta

Joku tän jo sanoikin, mutta hiilari ei lihota. Yli kulutuksen syöminen lihottaa. Mieti vaikka ammattilaisjääkiekkoilijoita, joihin uppoaa monta kiloa pastaa viikossa: montako läskiä osaat nimetä?

Liiku, syö laadukasta ravintoa, juo paljon vettä ja pidä kalorit vähän alle kulutuksen, niin saat vararenkaan vyötäröltä pois :thumbs:

Aerobista liikuntaa kannattaa harrastaa päivittäin edes jossain muodossa, koska tällöin elimistö vapauttaa kahta hormonia jotka vähentävät tarpeetonta nälän tunnetta.

Onko muuten jotain hormonilisää jolla sais lisää nälkää muodostettua itelleen? :D Ois meikän onnettomalle ruokahalulle aikamoinen löytö.

Onko muuten jotain hormonilisää jolla sais lisää nälkää muodostettua itelleen? :D Ois meikän onnettomalle ruokahalulle aikamoinen löytö.
Kokeile semmosta "hormonia", kuin G6 :) Nyt oon parina päivänä kokeillut lisätä hiiliä ja vähäntää rasvaa. Nälkä ja ruokahalut on kyl mahottomat! Kallis harrastus, huh huh. Aamupalaksi kolme paistettua munaa, 150g kirjolohipullia, raejuustoa ja rehuja. Parin tunnin päästä Lean Mass prode-hiilari juomaa, lounaaksi riisiä ja kanafilettä äijämäinen annos, päivälliseksi samaa settiä lisää iso annos + raejuustoa päälle ja taas on n-ä-l-ä-k-ä! Kai tää vaan on tämmöstä ja kuuluu asiaan? Täytyy nyt vaan olla tarkkana ja välttää syömästä kuitenkaan liikaa, sillä en edelleenkään halua mahaa takasin. Mielummin kärsin hitaasta lihaskasvusta, kuin mahan kasvusta. Harjotellaan harjotellaan...

Joo on, Thyroxin. Itselläni vajaatoimintatapauksena ainakin toimii niin että kun Thyroxin-lääkitys on viemässä mua liikatoiminnan suuntaan (eli liikaa lääkettä) alkaa vaivata pohjaton nälkä. Sama homma jos olisi suoraan liikatoimintaa sairastava. Eli ajattelin tuoda esiin tähän ketjuun myös tämän vaihtoehdon eli kilpirauhasen liikatoiminta tuottaa pohjatonta nälkää, kuten myös lisämunuaisen vajaatoiminta. Varmasti paljon useammin kyse on kuitenkin jo aiemmin mainituista :)

Kokeile semmosta "hormonia", kuin G6 :) Nyt oon parina päivänä kokeillut lisätä hiiliä ja vähäntää rasvaa. Nälkä ja ruokahalut on kyl mahottomat! Kallis harrastus, huh huh. Aamupalaksi kolme paistettua munaa, 150g kirjolohipullia, raejuustoa ja rehuja. Parin tunnin päästä Lean Mass prode-hiilari juomaa, lounaaksi riisiä ja kanafilettä äijämäinen annos, päivälliseksi samaa settiä lisää iso annos + raejuustoa päälle ja taas on n-ä-l-ä-k-ä! Kai tää vaan on tämmöstä ja kuuluu asiaan? Täytyy nyt vaan olla tarkkana ja välttää syömästä kuitenkaan liikaa, sillä en edelleenkään halua mahaa takasin. Mielummin kärsin hitaasta lihaskasvusta, kuin mahan kasvusta. Harjotellaan harjotellaan...
Mulla on g6-ajat jo takana päin :D

1-jakoinen toimii aina^

Iha normaalia että kun kyykkää tai mavettaa paljon niin kroppa vaatii sitä ravintoa. Ihan eri asia stimuloida suuria lihasryhmiä kun nitkuttaa jotain olkapäitä ojentajien kanssa. Ruokaa naamariin ja malmia tankoon :)

Mulla on liiankin usein tapana sortua liian nopeaan syömiseen. Olen tajunnut että jos pureskelen rauhallisemmin, sylkeä erittyy ruuan sekaan ja ruuansulatus alkaa jo suussa. Hampaat saa töitä riittävästi kun pureskelee hitaammin.
Kun syön liian nopeasti (ahmin toisin sanoen), jää syömisen nautinto pois ja vaikka vatsa on täysi, suu tuntee että jotain vois popsia lisääkin.
Toivottavasti tästä tunnustuksesta on jollekin apua...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom