Jatkuva flunssa

Onkos muita punttimimmejä vaivanneet nämä tämän talven kauheat flunssat ja muut taudit? Mä alan kohta olla ihan rikki, kun oon kohta sairastanu koko talven! Aina kun pääsen treeneissä vauhtiin, niin jopas jotakin flunssan poikanenhan se sieltä iskee. Tosi raivostuttavaa. Pitää vaan yrittää pysyä pois salilta ja parannella itseensä, mutta kun tuntuu ettei tämä olotila helpota...ei sitten millään vaikka mitä rohtoja söis!:(

Mä oon ollut hämmästyttävän vastustuskykyinen noille flunsille ja muille vaikka töissä monet on sairastaneet mahataudit ja muut. Mutta kuten olen jo moneen otteeseen rutkuttanut niin elokuussa alkanut niveltulehdus vaivaa edelleen. En oo tehnyt kunnon jalkatreeniä tai aerobista moneen kuukauteen, joten jalat on aika karun näköiset. Löysät mutta ruipelot, buhuu. Sen sijaan yläkroppa on paremmassa kunnossa kuin koskaan, joten jotain hyvää tästäkin. Nyt kai on flunssakausi pahimillaan, eli eipä ihme jos moni sairastelee. Tsemppiä vaan!

Jees, mulla oli sama ongelma tossa alkutalvesta/syksystä, jolloin mä olin eka 4 viikkoa sairaana, vajaa kuukausi terveenä ja PAM - taas kuumeessa pari viikkoa. OK, syynä saattoi osin olla mun liikatreenaaminen, joka nyt on hieman järkevämmäs mittasuuhteessa siis nyt jotain 5-6 kertaa viikossa. Lisäks mä kävin marraskuussa hakemassa elämäni ensimmäisen influenssarokotteen, jotten nyt ainakaan siihen tänä talvena sairastu. Lisäksi mä otin päivittäiseen käyttöön vitamiinilisät, Berocca Plussaa ja silloin tällöin Multitabseja nassuun. Varmaan tosta Berocasta on ollut ihan apua, kun siinä on sitä C-vitamiiniakin 500 mg.

Mites sulla toi vitamiinipuoli? Saatko tarpeeksi esim. C:tä? Joo ja faktahan on, että sairasloman jälkeen kannattaa alottaa silleen hissukseen omaa kroppaa kuunnellen eikä heti sata lasissa puntille vetää sikatreeniä (nimim. tästäkin on kokemusta...)

Eipä ole vähään aikaan muakaan räkätauti vaivannu, mutta toissapäivänä se iski!:(
Mitesmuut punttimimmit kestää kun ei pääse salille? Ja mulla ainakin tekee mieli useesti jotain herkuja(salmiakki) ,jotta **ska maku lähtis suusta...mutta sen jälkeen tulee **ska olo:mad: Onkos muita haitannut herkuttelu pipinä?Ja mitä sitä vois syödä herkkujen korvikkeena, ettei ihan ois turvonnut...salillekaan kun ei ihan heti pääse:(

Hei!

Ajattelin minäkin avata sanaisen arkkuni...
Tuntuu et olin koko alkutalven flunssassa, olin kuukauden poissa salilta. Vasta nyt vuodenvaihteen jälkeen olen taas päässy treenaamaan kunnolla. Onkos muut muuten huomannu semmosia piirteitä itsessään, että kun joutuu olemaan pitkään sairauden takia veks punttikselta ni rupee laiskottaa ja kynnys vääntäytyä sieltä sohvanpohjalta salille nousee?

Originally posted by Katariina
Mitesmuut punttimimmit kestää kun ei pääse salille? Ja mulla ainakin tekee mieli useesti jotain herkuja(salmiakki) ,jotta **ska maku lähtis suusta...mutta sen jälkeen tulee **ska olo:mad: Onkos muita haitannut herkuttelu pipinä?Ja mitä sitä vois syödä herkkujen korvikkeena, ettei ihan ois turvonnut...salillekaan kun ei ihan heti pääse:(

Mulla ainakin sairaana ollessa on aivan kamala hiilarinälkä. Voisin mussuttaa pelkkää leipää vaikka kuinka paljon, ja makea maistuu muutenkin.
Kaikkein ärsyttävintä sairastamisessa on se, jos on sellaisessa kunnossa, että ei ole kuumetta ja voi käydä töissä, mutta kuitenkin on kurkku karheana ja nenä vuotaa ja vetämätön olo eikä salille kannata mennä. Kunnon räkätaudissa tyyliin paketillinen Nessuja tunnissa ei edes tee mieli salille.
Pitkän tauon jälkeen, johtui se mistä tahansa, on mulla aina käynnistymisvaikeuksia. Onneksi on tuo mies, joka jossain vaiheessa raahaa mut salille vaikka väkisin kanssaan, ja siitä se sitten aina lähtee ;) Tilapäisen laiskuuden osuessa yritän ammentaa motivaatiota esim. täältä Pakkotoistolta. Se tehoaa aika usein!

Mulla oli toissa keväänä 4 (!) flunssaa PERÄKKÄIN. Juuri kun tuntui, että oli päässyt pahimmasta ohi ja innoissaan siitä, kun pääsee taas treenaamaan niin sitten iski taas uusi flunssa jostain.
Kolmannen flunssan jälkeen ei enää edes treenaaminen huvittanut tai motivoinut, kun oli niin väsynyt. Neljännen flunssan puhjettua olikin jo pakko lähteä lääkäriin kun oli fyysisesti niin heikkona ja tuntui että rupeaa jo käymään pumpun päälle. Itse epäilin, että se sama flunssa olisi jatkunut, mutta lekuri sanoi, että mulla vaan yksinkertaisesti on käynyt "paska mäihä", että liikkeellä vaan sattuu olemaan monta erityyppistä virusta. :mad2:
Sitten, kun viimeinkin tervehtyi niin oli kyllä kova homma motivoida itsensä treeniin... Nyt ei kyllä flunssia ole enää juuri ollut:)

Tällä menossa taas vaihteeksi kuume (39.6) ja nuhavaihe. Viimeisen kahden kuukauden aikana oon ollut 5 kertaa kipeänä ja voitte arvata että treeni kärsii.
Soitin koululääkärille et saiskos jotain aikaa ja apu niin vastaaja totesi että
- syö monipuolisesti
- lepää riittävästi
- liiku usein jotta kunto pysyy hyvänä
niin pitäis pysyä terveenä!
Voi luoja! Ihminen yrittää elää terveellisesti ja koko ajan on veto ihan poissa EIKÄ PÄÄSE SALILLE!:evil:
Pitää kaiketi aloittaa vitamiinien otto vaikka laskelmien mukaan niitä tulee hyvin yli tarpeen!

Mä sekä poika ollaan tänä talvena säästytty yllättävän hyvin,todellakin *koputtaa päätä ei kun puuta*
Mulla on kanssa muutama ystävä sellaisen kierteen koukussa että hyvä kun 2 viikkoa ne on terveenä ja uutta räkistä vaan pukkaa,kuumeen kera.
Mä veikkaan että pojan kaksi vuotta sitten sairastama Influenssa ja mun vuosi sitten sairastaman influenssa auttaa tässä asiassa aika paljon.
(ei ollut kuulkaa herkkua pienen pojan kanssa joka oli influenssa kourissa *puistattaa kun edes muistelee*)
SE miten sitä vastutuskykyä sitten saisi ylemmäs että saa koko kierteen loppumaan...kaikkihan tietää että vitamiinit se naisen tiellä pitää,mutta jos niitä ahtaa suusta sallitun määrän sisään,eikä auta.. Olen usein miettinyt tosiaan että ei siihen vastutuskykyyn auta muu kuin sairastelu ;)

*tämän kirjoituksen jälkeen pidätän henkeä ja toivon ettei tulla nyt sitten kipeiksi,kun eihän näitä saisi koskaan sanoa ääneen tai saati kirjoittaa* :p

Suositut

Back
Ylös Bottom