jatko-opiskelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jimbis
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
en tiedä kuinka monella tälläkin foorumilla on sama ongelma kuin mulla, eli toisen asteen koulutus on loppumassa nyt keväällä, ja haku uuteen kouluun koht edessä, mutta ei hajuakaan minne sitä menis :(

Nyt sit ois yks paikka mielessä, ja ois kiva kuulla muiden mielipiteitä ko. alasta, tässä nyt linkki, jos joku vaivautuu lukemaan tänne asti ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näistä tradenomijutskista voi olla aika montaa mieltä. Aika paljon noita tuntuu valmistuvan työtilanteeseen nähden.. Ei kannata haksahtaa.

Jos ala kiinnostaa, niin kauppakorkeakoulu on parempi vaihtoehto. Vaatii vain opiskelua sisään päästäkseen mutta ei todellakaan ole mikään mahdottomuus.
Nykyään on vielä tuo kauppatieteiden yhteisvalintakin..
edit: 300 plakkariin, jees.

Aika innovatiivinen ja kilpailuhenkinen ala. Myös suhdanneherkkä, vaikka työsarkaa piisaakin. Jenkkeihin kun saisit myytyä jonkin uuden ekosysteemin..

Minulle tulee valitettava välivuosi. En viitsi hakea mihinkään kouluun, koska intti on sitten -07. Sen jälkeen Poliisikouluun, ja jos sinne ei huolita (johon ainoa syy voi olla nuori ikäni mikä tuppaa olemaan vanhempien silmissä sama kuin yli-innokkuus ja vastuuttomuus) niin jo kutsuu turvallisuusalan amis tai AMK. Pikku koulun jälkeen uudelleen haku Poliisikouluun.

En oikeastaan ole edes ajatellut mitä tehdä jos en pääse sinne edes toisella yrittämällä. Yksityisen puolen turvallisuusalalla olisi paljon annettavaa kansainvälisestikin, ja luultavasti kohtuullinen leipä.

Jos en poliisiksi pääse niin minusta voisi tulla poliitikko.

http://www.tuta.hut.fi/units/YJ/yj.php

Tuossa on TKK:n vastaava pääaine. Eli samaa juttua, mutta vähän haastavampaa. Jos enkku ei suju, niin ei pelkoa, valtaosa noista kursseista on kuitenkin suomeksi.

Toisaalta tutan kurssit on omasta mielestäni ainakin helvetin rasittavia ja osastolle voi olla suht vaikea päästä sisään. Mutta jos kiinnostaa kannattaa kokeilla.

Sen verran pitää kyllä sanoa että jos tuntuu yhtään siltä että a) rahkeet riittää b) on kunnianhimoa c) haluaa haasteita, ei kannata mennä AMK:hon. nimim. kohta yhteensä 2 v. kahdessa AMK:ssa opiskellut(sluibaillut ihan hyvin arvosanoin).

Eli yritän tässä sanoa sitä että kannattaa hakea sinne yliopistoon, edes yrittää, sillä jos siellä pärjäät niin saat varmasti paljon parempia onnistumisen kokemuksia kuin amk:ssa. Itse en tosiaan ole opiskeluaikana tehnyt töitä tosissani missään vaiheessa, ja silti olen pärjännyt huomattavasti ryhmän keskitasoa paremmin molemmissa AMK:ssa joissa olen olen opiskellut. Ja tyhmänä haen vasta nyt yliopistoon.

melkein samaa asiaa..

Onko kenelläkään kokemusta täydennyskoulutuksesta työn ohella?

Eli silloin tällöin perjantaisin ja lauantaisin opiskelua paikan päällä, muuten etäopiskelua ja tenttejä. Arkipäivät normaalisti töissä.

Lähinnä kiinnostaa minkälaisen sopimuksen olette tehneet työnantajan kanssa? Koska työnantaja maksaa viulut (~6000 euroa), haluaa se myöskin sitouttaa minut yritykseen n-vuoden ajaksi.

Mikä on kohtuullinen aika olla yrityksessä koulutuksen jälkeen ilman sanktioita? Entä onko perjantain koulutuspäivät palkallisia/palkattomia? Entä lauantait? Niitä on noin 3 viikon välein.

Kuinka huomioida palkkakehitys seuraavien vuosien ajaksi, joista 2 vuotta on opiskelua?

Tietoa, kokemuksia ja ajatuksia kaipailen asiasta!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom