Jarrulevyn vaihto?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Osaako joku neuvoa kuinka onnistuisi jarrulevyn vaihto eteen, kun kyseessä on -92 Corolla. Tuommoinen olisi edessä ja budjetti ei oikein anna periksi viedä tuota rakkinetta (taas) korjaamolle.

Onnistuisiko tuollaisen vaihtaminen helposti itse ja mitenkä? Neuvoja?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Niin, tai jos sulla on joku osaava kaveri niin pyydät sitä neuvomaan, ja teet itse niin opit. Yksinään ei kannata ruveta ihmetteleen, ellet ole tekniikan ihmelapsi. :)

joskus olen autolleni jotain tehnyt, jotenka kiinnostaisi tietää mitenkä tuo käytännössä menee, että osaisiko sitä alkaa itse tekemään.

Terveellä ns. "maalaisjärjellä" selviää pitkälle kaikenlaisia koneita korjatessa... Pultteihin kannattaa ruiskauttaa rautakaupasta saatavaa irrotusöljyä ennenkuin edes yrittää niitä auki vääntää. Ja jakoavaimenakin tunnettua siirtoleukavasaraa ei käytetä yhdenkään pultin kulmien pyöristämiseen! :D

Zone-sarja -42%
No ei tosissaan ole iso homma. Jos pultit ei ole ruostunut niin reippaasti alle tunnin homma.

Jarrusatula irti (kiinni 2 pultilla) sitten levy pois (kiinni 2 tai 1 ruuvilla).

HaRzA sanoi:
Jarrusatula irti (kiinni 2 pultilla) sitten levy pois (kiinni 2 tai 1 ruuvilla).
Melkein naurattais, ellei pelkkä ajatuskin vituttaisi näin lujaa. Voi onnistua nätisti uuden auton kanssa, mutta >10 vuotta suolapaskassa muhineet pultit ja mutterit on sitten ylikivoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No eipä ole omalle kohalle kuin kerran sattunut pultit jotka oli jumissa. Ja nää romut mitä laitellaan on tosissaan yli 10v vanhoja =) Mutta bilteman työkaluilla kannattaa kyllä unohtaa jos pultit tuntuu olevan tiukassa.

HaRzA sanoi:
No eipä ole omalle kohalle kuin kerran sattunut pultit jotka oli jumissa. Ja nää romut mitä laitellaan on tosissaan yli 10v vanhoja =) Mutta bilteman työkaluilla kannattaa kyllä unohtaa jos pultit tuntuu olevan tiukassa.
Biltemassa on muuten yllättävän hyviä työkaluja.

PRIEST sanoi:
yllätyin itsekin kyllä kestävyydestä! ja esim moottoripukki on erittäin hyvä!
Ne 10 (vai 15) vuoden takuutuotteet ovat kanssa hyvämaineisia.

Tähän ketjuun liittyen: huomasin talvirenkaita vaihtaessa, että se pikku ruuvi, jolla jarrulevyt pistetään ekaksi kiinni, oli mennyt poikki. Se ruuvihan on niin pieni, että sehän ei varsinaisesti levyjä pidä kiinni. Mikä sen ruuvin tehtävä on? Ja haittaako mitään, vaikka se poikki onkin? Levyhän ei sieltä mihinkään liikkumaan silti pääse.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom