japsien hevosvoimat laimeampia kuin saksalaisten?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
664
Kaveri joka on paljon autoja rassaillut puhui, että sen 1.8 gti golfissa tehdas ilmoittaa tehoksi 150 hv, mutta tämä saataisiin kuulemma renkaista mitattuna ja itse moottorissa olisi penkissä 166 hv.

Japseissa kuulemma ilmoitetaan juuri moottorin teho penkissä eli tehosta pitäisi vähentää voimansiirron aiheuttama tehohäviö jos vertaa japsitehoa saksalaisauton tehoon. Onkohan jutussa perää, onko joku muu kuullut?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Luulisin, että tämä on täysin automerkkikohtaista. Kyllähän tehtaat ilmoittelee huippunopeuksiakin aika "löyhästi" tyyliin noin 300 km/h.

Se nyt on auton käyttäjälle aikalailla sama tuleeko niitä heppoja pyörille se 160 vai 151,5.
 
JoAT sen sanoikin jo, melko merkkikohtaista. Volvonen T4 mallissa ei kuulemma ikinä ollut sitä 200 luvattua kaakkia ja Japsien WRX & EVO taitaa antaa paljon enemmän kuin annetaan ymmärtää
 
Tota joo, kaverisi viettää ilmeisesti paljon
aikaa Esson baarissa?

Tehot ilmoitetaan tarkkojen sääntöjen
mukaan, siis valmistajat ilmoittavat.

Mitä kukin sitten itse oman onnistuneen
pakoputki ja ilmanputsari virityksen
jälkeen kertoo on luonnollisesti eri asia.

Yleisimmät tavat mitata ja ilmoittaa
moottoritehoja lienevät:
-SAE
-JIS
-DIN
-Cuna

-Franco
 
Fabio sanoi:
Volvonen T4 mallissa ei kuulemma ikinä ollut sitä 200 luvattua kaakkia ja Japsien WRX & EVO taitaa antaa paljon enemmän kuin annetaan ymmärtää

Noista Volvon tehoista on joku joskus mulle jutellut. Oliko
se nyt niin, että ohjaussofta rajoittaa rankalla kädellä
säästääkseen laatikkoa? Eli koneessa _olisi_ se teho,
mutta lähtötilanteissa koodi lyö näpeille?

Jaspeilla taas _muistelisin_ oli/on (joku wokkipannu spesialisti
kertokoon totuuden) jonkinlainen vero/tehoraja sopimus
jonka takia nuo tehot kerrotaan tyyliin 280 hv - jos sen
penkittää se potkii enemmän.
Jenkeillähän oli vähän samanlaisia juttuja '60-luvulla
vakuutusmaksujen vuoksi.

-Franco
 
Toi 150 on vähä sellanen "herrasmiesteho" mitä ne lupailee, aina ne noissa laittavat alakanttiin.. :P
 
FrancoC sanoi:
Jaspeilla taas _muistelisin_ oli/on (joku wokkipannu spesialisti
kertokoon totuuden) jonkinlainen vero/tehoraja sopimus
jonka takia nuo tehot kerrotaan tyyliin 280 hv - jos sen
penkittää se potkii enemmän.
Jenkeillähän oli vähän samanlaisia juttuja '60-luvulla
vakuutusmaksujen vuoksi.

Tuota japsien tehojuttua on kertonut minullekkin muutama henkilö, jotka työkseen noiden moottoreiden ja virittelyjen kanssa pelailee, eli papereissa auto jää tietyn tehorajan alle vaikka todellisuudessa jerkkua onkin enemmän, juuri kuten jenkeilläkin silloin aikoinaan oli verojen takia hyvinkin "laiskempia" autot.
 
Zone-sarja -42%
mv- sanoi:
Tuota japsien tehojuttua on kertonut minullekkin muutama henkilö, jotka työkseen noiden moottoreiden ja virittelyjen kanssa pelailee, eli papereissa auto jää tietyn tehorajan alle vaikka todellisuudessa jerkkua onkin enemmän, juuri kuten jenkeilläkin silloin aikoinaan oli verojen takia hyvinkin "laiskempia" autot.

Tosi, mm. Skylinen RB26DETT motista on vakiona penkitetty yli 300hv lukemia, vaikka tehdas ilmoittaa vakiotehoksi 280hv.
 
samoista "herrasmiessäännöstöistä" taitaa juontaa myös juurensa, että japsien huippunopeus on (vai oli?) mittaristossa rajattu 180km/h. Tuota nopeuttahan ei luonnollisesti 280hp tehoilla saavuteta .
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
MonkeySpanker sanoi:
samoista "herrasmiessäännöstöistä" taitaa juontaa myös juurensa, että japsien huippunopeus on (vai oli?) mittaristossa rajattu 180km/h. Tuota nopeuttahan ei luonnollisesti 280hp tehoilla saavuteta .

Totta tämäkin, omassa Rx-7:ssakin on alunperin ollut 180km/h-mittaristo ja rajattu tuohon lukemaan. Vaan nykyään viimeinen lukema on 305km/h ja rajoitin poistettu :D
 
Juu japsit tosiaan on tehnyt sopimuksen tosta 280 kaakista, mutta nyt se on mennyttä, kun uusi Skyline potkii 450 kaakkia (jos oikein muistan), siis paperillakin.

Tähän mennessä on vaan ilmotettu se 280, vaikka oikeesti irtoiskin 300+ kaakkia.
 
FrancoC sanoi:
Yleisimmät tavat mitata ja ilmoittaa
moottoritehoja lienevät:
-SAE
-JIS
-DIN
-Cuna
Tarkoitin enempi mainostekstejä vaikka hesarissa, jossa vertaillaan tehoja, hintaa ja varustelua mainostetun automerkin eduksi. Noissa ei kerrota minkä standardin mukaan kaakit on mitattu. Jutussa taisi kuitenkin olla perää se että gti golfissa teho ilmoitetaan alakanttiin.
 
Vag tuntuu ilmoittavan noille TDI-koneilleen pienempiä hevosmääriä kuin niissä todellisuudessa on, bensakoneissa taas hevoset ovat olleet lähempänä ilmoitettuja.

Tässä muutama mitä olen itse lukenut:
vw polo 1.4tdi 75hp , mitattu n. 90hp
skoda fabia rs 1.9TDI 130hp, mitattu lukuja 130 ja 140+ väliltä
skoda octavia rs 2.0TFSI 200hp, mitattu 200-211hp

edit: ja tuosta seatissa olevasta 150TDI koneesta olen itsekin lukenut että on löytynyt yli 170 hevosta.
 
treenaisko sanoi:
Tarkoitin enempi mainostekstejä vaikka hesarissa, jossa vertaillaan tehoja, hintaa ja varustelua mainostetun automerkin eduksi. Noissa ei kerrota minkä standardin mukaan kaakit on mitattu. Jutussa taisi kuitenkin olla perää se että gti golfissa teho ilmoitetaan alakanttiin.

Eikös noi mainoksissa ole yleensä hevosvoimiksi muutettuja
DIN-arvoja? Valmistajasta riippumatta eri koneet antavat
pakasta vedettyinä eri arvoja, tähän voi vaikuttaa monikin
asia. Esim itse pata ja sen säädöt ovat aina jonkin toleranssin
puitteissa. Lisäksi mittaustilanteessa on aina muuttujia
pelissä, esim. penkki ja sää.

-Franco
 

Suositut

Back
Ylös Bottom