Japanilaistyylisiä mattoja, mistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarkoitatko tatameja? Niitä saa ainakin Matsurulta ja muistaakseni parista muustakin paikasta, mutta neuvoisin kyselemään suoraan seuroilta käytettyjä. Tai vaikkapa kaupungilta, joka yleensä ne omistaa. Ovat aika kalliita.

Mä en nyt oo ihan varma Mike siitä, millaisia mattoja sä olet vailla. Kotiin lattialle? Eikö tatamit oo ennemin niitä millä judoillaan tjsp.. :nolo: Jotain aasialaistyylisiä mattoja oli ainakin Jotexilla.

Itse lähtisin hakemaan japania hanna korvelan paperinarumattokokoelmasta.
http://www.hannakorveladesign.fi/
Kalliita ovat, mutta niin messevän nättejä.
+ eivät kerää pölyä
+ sopivat allergikoillekin
- ei parane kaataa viinoja matoille (peseminen hankalampaa)

Nettisivuilla ei ole kovin paljon kuvia, mutta käyppä kattomassa jälleenmyyjän kaupassa. Malleja on toista kymmentä, ellei jopa enemmän.
Itse olen kuolannut noita, mutta odottelen sitä isompaa palkkapussia ensin.

jalat sanoi:
Itse lähtisin hakemaan japania hanna korvelan paperinarumattokokoelmasta.
http://www.hannakorveladesign.fi/
Kalliita ovat, mutta niin messevän nättejä.
+ eivät kerää pölyä
+ sopivat allergikoillekin
- ei parane kaataa viinoja matoille (peseminen hankalampaa)

Nettisivuilla ei ole kovin paljon kuvia, mutta käyppä kattomassa jälleenmyyjän kaupassa. Malleja on toista kymmentä, ellei jopa enemmän.
Itse olen kuolannut noita, mutta odottelen sitä isompaa palkkapussia ensin.
Ihan vitun siistejä on, mitä hintaluokkaa noi yleensä on jossain 170x200 koossa?

right2.jpg

Noita ID:n sivuilta löytyviä Woodnotesin mattoja olen itsekin jo pitkään haikaillut. Hinnat tosin ovat aika suolaisia - eli kyllä ainakin jonkun 300-400 € saa varata jos vaikka olohuoneen lattialle moisen haluaa.

Itsekin jotain 300-500€ ajattelin että olis sopiva budjetti. Tässä tutkailtuani tuo Korvelan Duetto on edelleen paras.

:offtopic:
On muuten merkillisesti suurin osa noista sisustussaiteista varsin bugittavia viritelmiä. Tosi paskoja käyttää. Korvelan saitiltakaan ei meinannut millään saada tuotteita klikattua.

Nuo korvelan matot taitaa olla siinä 400 --> hintaluokassa.
Itse ihastuin joskus sellaiseen malliin kuin "New York". Mustaa ja tuota vaaleanruskeaa paperia. Hemmetin hieno. Tosin jäi opiskelijan haaveeksi. Nyt töitä piisaa, muttei oo tullut ostettua. Paitsi halvempi feikki paperinarumatto.

Mutta itse annan Hanna Korvelalle respectit matoista. Lähes joka malli iskee tajunnan. Kannattaa tosiaan käydä tutustumassa oikein jossain liikkeessä valikoimaa. Kuvat eivät anna niille oikeutta

No perkule kyllä muuten bugittaakin tuo korvelankin sivusto. ei meinaa tosiaan operalla saada linkkejä likattua. Joutu turvautumaan IE:hen. Eikä siellä sivustolla todella ollut malleja kuin pari. Todellisuudessa malleja on melkolaillakin enemmän.
Ja jälleenmyyjiäkään ei sivustolla lukenut. Itse en ole pääkaupunkiseudulta, niin en osaa sanoa kuka siellä myy. Mutta eiköhän ne kerro kun soittaa tai mailaa sivulta löytyneeseen yhteystietoon.

jalat sanoi:
No perkule kyllä muuten bugittaakin tuo korvelankin sivusto. ei meinaa tosiaan operalla saada linkkejä likattua. Joutu turvautumaan IE:hen. .

Sama homma, ei aukea valikot Oopperalla. Bannaukseen sellaiset sivustot! Muutenhan nuo kudelmat ovat oikeinkin kivoja ja monelta osin myös varsin fantsuja.

Mike sanoi:
Itsekin jotain 300-500€ ajattelin että olis sopiva budjetti. Tässä tutkailtuani tuo Korvelan Duetto on edelleen paras.

Tue suomalaista artesaania ja teetä käsityönä henk.koht. jollakin alan ammattilaisella. Luulisin hinnan tulevan samoihin lukemiin ja saat tismalleen omilla mitoilla /väreillä maton.
Jos oikein extremeksi mennään niin se immeinen värjää mieleiset kuositkin siihen mattoon. :D

Mike sanoi:
Stokalla röhnötti komeassa kasassa noita Korvelan design-mattoja, hinta mellevät 765€.

Joo halpojan ne sitten on, eihän tuon hintaiselle matolle viittis edes astua, saati sitte ku siihen kaatus jotain tms.

Sulle taitaa kohta tulla halvemmaksi ja helpommaksi tilata japoniasta kokonainen paperitalo sisuksineen :D. Jäbä on ihan pärähtänyt sisustamiseen :)

Mike on tainnu päästä pakkiksen ansiosta kunnon rahoihin kiinni, ku on varaa ostella ihan hulluna kaikkii japsi-tyylisii tavaroita :D
Ei ne nyt maailman halvimpia tavaroita tietääkseni kuitenkaa oo..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom