Japanilainen rock/metalli, vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BadHair
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt kaipailen vinkkejä mistä kannattaisi kaivella japanilaisia rock/metal-levyjä? Näistä perusnettikaupoista, esim Levykauppax:stä ja Swampistä, ei tunnu löytyvän. Mielellään kotimainen nettikauppa tai Tampereella oleskeleva myymälä.

Mm. Maximum The Hormonea ja Balzacia tullut luukutettua viime aikoina YouTubesta ihan kympillä, mutta alkaa Tuben kautta kuunteleminen jo vituttaa. Ja warettaminen on ihan perseestä. Orkkislevyjä tartteis jostain löytää.

Ideoita? Vinkkejä uusista löydöistä? Mikä rokkaa japaniassa?

Itse tilasin joskus Dir En Greyn levyn seuraavasta kaupasta www.epes.net, melko pieni valikoima näyttää olevan tuo vasemmalta löytyvä j-rock-osasto.
CDon.comista löytää myös parin bändin levyjä, esim. D'espairsRayta pari levyä.
Tämmöinenkin kauppa kuin www.mirrimusic.com, omakohtaisia kokemuksia ei kaupasta ole.
www.cdjapan.co.jp, tuolta on porukka tilaillut levyjä suoraan ihan hyvällä menestyksellä, itse en ole kokeillut, kun ei luottokorttia löydy.

Sitten itse bändejä, skaala ulottuu melko laidasta laitaan tukkahevistä rokkiin. Jos sieltä nyt joku sattuis jotain kiinnostaan:

- Sex Machineguns - Aijin 28, heviä porukka vääntäny jostain 80-luvulta asti.
- B'z - Ai no Bakudan, tämäkin pop/rock-porukka jo 80-luvulla soitellut, itse pidän laulajan äänestä. Hitaammat biisitkin uppoaa hyvin, B'z - Ocean.
- hide - Pink Spider, X-Japanissa kitaraa soittanut aikoinaan, sooloprojekteista pidän enemmän. Jenkkejä oli tarkoitus lähteä valloittaan Zilch-bändillä, mutta kuolema korjas ennen.
- BUCK-TICK - Romance, hitaampaa rokkia, tämäkin bändi perustettu jo 80-luvulla. Itse ei ole tullut paljoa kuunneltua, mutta kaveri fanittaa.
- MUCC - Roji ura boku to kimi e, MUCC - Ware arubeki basho, vähän saattaa mennä ns. pomppumetallin puolelle osa biiseistä, itse tykkään kovasti.
- Thee Michelle Gun Elephant - Drop, Thee Michelle Gun Elephant - Akage No Kelly, rockia kunnon kitarasoundeilla :kuola:, jos TMGE kolisee niin kannattaa tsekata myös TMGEn hajottua muodostettu ROSSO-bändi.
- Guitar Wolf - Jet Generation, vahvareista nupit veetty kaakkoon ja asenteella rokataan (kyllä, ne äänet on levyilläki yhtä rupiset :)). Offtopikkina mainittakoon että miehet esittivät itseään zombie/scifi-elokuvassa Wild Zero. Jos dvdn löytää jostain niin kannattaa kokeilla juomapeliä :kippis1:.

Pistetään vielä lopuksi biisi, josta japsibändien kuunteluni alkoi, Dir en Grey - Garden.

No niin. Mistäpä sitä avun löytäisi jos ei täältä. Kiitoksia kaikille jo vastanneille. :worship:
Lisääkin saa laittaa.

Alan käymään linkkiviidakkoa läpi illalla töiden jälkeen. :D

Koska threadin otsikossa puhuttiin myös rockista, laitan tähän tämmöistä.. ööh, en osaa luokitella mihinkään lajiin..

Move - Dogfight
http://www.youtube.com/watch?v=ArUTE86eGkE

Move ponnahti omaan tietouteeni Initial D -sarjan neljännen kauden tunnusmusiikeista. Me like, check out the female singer.. ;)

Niin ja sorry, en tiedä mistä mitään saa ostettua. Annoin vaan mahdollisen bändivinkin..

Hide mainittiin kyllä, mutta missäs X Japan!? Sehän on THE jrock bändi. Sex Machineguns on tosiaan kans aika tiukkaa... Galneryus jos diggaa tommosesta Sonata Arctica tyylisestä. Galneryuksessahan soittaa Syu niminen tilusankari, jota pidetään hyvinkin korkeassa arvossa Japanissa.
Sit kandee tsekata Circuit V. Pantherin soolotuotanto (Sex Machinegunssin ex kitaristi), sekä Elleguns jossa Panther siis keulakuvana.

Vielä kerran helvetin iso kiitos kaikille vastanneille ja vaivaa nähneille. Monta tarkemman tsekkauksen arvoista uutta nimeä löytyi! :rock:

Ensiksi varoitus. Niinkuin aloituspostissa mainitsin niin waretus on takaosastolta ja väärin. Oikeasti.

Mutta enivei. Yritin kaivella Googlesta mistä saisin tilattua Maximum The Hormonen Debu Vs. Debu-dvd:n, niin vahingossa (ja erittäin helposti noilla hakusanoilla) sattui tielle nettisivu josta ko. keikan voi katsoa suoraan tai ladata vaikka koneelle. Suosittelen kovasti kaikille asiasta innostuneille. Aika pirun kovaa tykitystä ensimmäisen viiden minuutin jaarittelun jälkeen. Täytyy kyllä yrittää löytää jostain alkuperäinen dvd. Mä oon nyt ihan :haart: Maximum The Hormone. Sigussa olevasta linkistä löytyy yksi veto keikalta.

User Name

Erikoisempaa Japanilaista: Melt Banana, Boredoms, Merzbow
Metallimpaa & punk/hc -linjaa: Zeni Geva, Gauze, G.I.S.M, Fuck on the Beach

Back
Ylös Bottom