James Nikander - men's physique

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jal8eni
  • Aloitettu Aloitettu
Kovasti on lihaa lähtenyt menemään. Ymmärrän bodypuolella jos treenitauolla häviää lihasta reilustikkin, mutta että tässä tapauksessa tuollainen muutos. No, kaipa se mahdollista on:hyper:

Kyllä jos luonnostaan on riuku niin ihan samalla tavallahan sitä kuihtuu. Se treeni+ ruoka on kuitenkin millä on keinotekoisesti pidetty yllä sitä lihasmassaa ennen kuihtumista. Itse olen ainakin sitä sorttia että trenaamisesta on tasan sen aikaa hyötyä kun sitä harrastaa, muttei jää juuri mitään käteen jos sen lopettaa. Voimat häviää suurimmaksi osaksi kuukaudessa, lihat 3 kuukaudessa. Ei merkitystä onko natu vai ei, sama tapahtuu molemmissa.

Liika usein kyllä tulee törmättyä näihin vegaani-intoilijoihin, jotka selittää suu vaahdossa kuinka liha on murha, mutta sitten kun mennään ruokkikselle, ottaa vegaani jääkaapista uunilohen kasviksilla ja hörppii päälle vielä maitoa.

Tunnetko oikeasti montakin tuollaista tapausta? Itse en suhtaudu kasvissyöjiin sillä vaatimuksella, että olisivat täydellisiä fundamentalisteja, mutta noissa tilanteissa antaisin kyllä palautetta ja melko suoraan.

Mun tietääkseni juuri aminohappoprofiili on monesti noissa täysin vegaani sörsseleissä huomattavasti huonompi mitä lihassa, mutta reilusti heraa sekaa niin sittenhän se ei varmasti kauhean kauas jää. Ainiin, mutta eihän se sitten ole enää mikään vegaani.. :D

Täyttä pelleilyä tuollainen, että kadotetaan lihat tahallaan ja sitten tehdään lihasmuistin avulla vanhat lihat takaisin muka vegaani ravinnolla. Sitte voi pitää vegaani ruokavaliota toimivana lihaksen kasvatukseen mikäli siihen parhaimpaan kuntoon missä Musta Barbaari oli tulee vielä 5kg lisää puhasta lihasmasssaa pelkästään vegaanilla.

Itse tässä yritän miettiä eri asioiden tärkeysjärjestystä lihaksen kasvattamisessa, enkä kyllä saa muutaman aminohapon läsnä- tai poissaoloa ruokavaliossa lähellekään kärkeä. Kovin tarkkaan hifistelyyn minulla tosin ei tietämys riitä. Mielenkiintoista kyllä nähdä mitä tulosta tuolla tulee.

Tunnetko oikeasti montakin tuollaista tapausta? Itse en suhtaudu kasvissyöjiin sillä vaatimuksella, että olisivat täydellisiä fundamentalisteja, mutta noissa tilanteissa antaisin kyllä palautetta ja melko suoraan.

Joo tunnen tai olen tuntenut elämäni aikana 4-6 tämmöistä tapausta. Tarkkaa lukua en muista, koska yleensä tuommoiset ihmissaastat pyyhin mielestäni suht nopeaan.

Tietty jokainen on yksilö, mutta oma case study aiheesta lihaskunnon häviäminen (huom. olen nainen, enkä mikään 'lihaskimppu' alkujaankaan, tavallisen salillakäymättömän kansanosan sisällä jopa minua kuitenkin referoidaan lihaksikkaaksi) seuraa oheista aikataulua:

(Tämä todennettu useamman kerran)

- Pumppi lähtee viimeistään tunneissa.
- Lihaspaineet viikossa (tää on se kohta kun iskee kataboliapeikko).
- Parin viikon kohdalla silmä tottuu, paniikki laskee ja kahden kuukauden kohdalla oma fysiikka saattaa jopa olla parempi, koska kroppa on takuulla palautunut, hyvin levännyt. Pikkaisen pehmeempi toki, mutta näin naisena se on vain hyvä asia.
- Neljän kuukauden kohdalla yhä selvästi treenanneen näköinen, mutta ekan kerran alkaa lyödä selvää osviittaa siitä päälle, että pian vissiin kannattaisi tehdä jotain/ nykyinen on katoavaista.
- Puolen vuoden kohdalla suurin osa kunnosta hävinnyt, yhä kuitenkin viitteitä siitä että on jotain joskus tehnyt.
- Kahdeksan kuukautta: sohvaperuna-fysiikka.

Tämä siis kulutuksen mukaan syöden/pienillä plussilla, ei proteiinin määrää läheskään niin painottaen kuin treenatessa. Tahattomilla miinuskaloreilla ja joka tuossa Nikanderin nykyisen kuntokuvan perusteella veikkaisin todennäköiseksi, prosessi itsellä luultavasti nopeutuisi.

Itse tässä yritän miettiä eri asioiden tärkeysjärjestystä lihaksen kasvattamisessa, enkä kyllä saa muutaman aminohapon läsnä- tai poissaoloa ruokavaliossa lähellekään kärkeä. Kovin tarkkaan hifistelyyn minulla tosin ei tietämys riitä. Mielenkiintoista kyllä nähdä mitä tulosta tuolla tulee.

Ei kait se pitäis jäähä vegaaniruokavaliosta kiinni, vaikka tykkäiski hifistellä aminohapoilla. Eikös ne just tehnyt suomalaisen keksinnön eli nyhtökauran, niin voi hifistellä vaikka sitten vegaanina. Itse olen kyllä tuntunut pärjäävän ilman nyhtökauraakin vegaanina "bodaajana". Luonnollisesti myös paras kunto (eli nykyinen) on tällä ruokavaliolla saavutettu, kun sillä ollaan viimeiset kuusi vuotta menty :)

En oo ikinä aikuisiällä kokeillu olla täysin treenaamatta tollast ajanjaksoa, mut kyllä meikäläiselläkin jo kolmessa kuukaudessa hävis lihaa aika hyvin. Ruokavalio koostui pitkälti kebabista ja oluesta tuona ajanjaksona, et ei sikäli ihme.

@Musta Läski vaikkei Jamesi nyt mikään massamonsteri oo ikinä ollutkaan, niin eikö tota nyt puhekielessä vois kehonrakentajaks kutsua, kun on lavalla kuitenkin käynyt useemman kerran ja harjotellut tavoitteellisesti nimenomaan se lava tähtäimessä? Huom. kaikki ei istu Eckot päällä Pakkiksen äärellä ja tunne esim. CBB ja BB eroja.

En oo ikinä aikuisiällä kokeillu olla täysin treenaamatta tollast ajanjaksoa, mut kyllä meikäläiselläkin jo kolmessa kuukaudessa hävis lihaa aika hyvin. Ruokavalio koostui pitkälti kebabista ja oluesta tuona ajanjaksona, et ei sikäli ihme.

@Musta Läski vaikkei Jamesi nyt mikään massamonsteri oo ikinä ollutkaan, niin eikö tota nyt puhekielessä vois kehonrakentajaks kutsua, kun on lavalla kuitenkin käynyt useemman kerran ja harjotellut tavoitteellisesti nimenomaan se lava tähtäimessä? Huom. kaikki ei istu Eckot päällä Pakkiksen äärellä ja tunne esim. CBB ja BB eroja.
No tuostahan voi olla jokaisella oma mielipide.Ei sitä tarvi mikään massamonsteri olla mutta toisaalta sitä massaa pitää sen verran olla että se erottaa sut jostain yleisurheilijasta jos sun laji on kehonrakennus niin siihen kuuluu se että sitä lihasmassaa on enemmän kuin perus urheilijalla ja oikeissa paikoissa, esim. Frank Zane ei ollut mikään iso massamonsteri mutta häntä tuskin erehtyy luulemaan pikajuoksijaksi.

No tuostahan voi olla jokaisella oma mielipide.Ei sitä tarvi mikään massamonsteri olla mutta toisaalta sitä massaa pitää sen verran olla että se erottaa sut jostain yleisurheilijasta jos sun laji on kehonrakennus niin siihen kuuluu se että sitä lihasmassaa on enemmän kuin perus urheilijalla ja oikeissa paikoissa, esim. Frank Zane ei ollut mikään iso massamonsteri mutta häntä tuskin erehtyy luulemaan pikajuoksijaksi.

Rakentaa kehoaan salilla isompaan suuntaan = Kehonrakentaja

Joo tunnen tai olen tuntenut elämäni aikana 4-6 tämmöistä tapausta. Tarkkaa lukua en muista, koska yleensä tuommoiset ihmissaastat pyyhin mielestäni suht nopeaan.
Eipä tulisi pieneen mieleenikään kutsua ketään saastaksi ruokavalion perusteella, ei vaikka siitä vähän lipsuisikin.
Nyhtökaura ja härkis (härkäpapu) ovat nyt tulleet muotiin ja tänään esittelijä väitti, että härkiksessä on enemmän proteiinia kuin samassa määrää lihaa.

Hieman offtopic, mutta muistelen kuinka jotkut kehuskelivat sillä, etteivät syö punaista lihaa. Jos jostain eläintuotteesta pitäisi luopua eettisistä syistä, niin ensimmäisenä mieleen tulee broilerit.. Mikään ei ole niin luonnotonta kuin näiden syöttökananpoikien tuotanto lintutehtaissa joissa on kymmeniä tuhansia yksilöitä kerralla.

Mulle on ihan sama mitä kukin syö tai millä ruokavaliolla on, se on oma valinta. Hyvä kuitenkin muistaa, että valinnan mahdollisuus on ylellisyyttä jota ei ennen ollut eikä nykyäänkään kaikilla.

Aina, kun on Sherkosta tai Nikanderista puhe, niin Tomi on paikalla puolustelemassa ja ylistämässä.:D

o_O :rolleyes: Oli ekassa kisassaan tasapisteillä toinen. Lyhyen sarjan voitti tuolloin 180-senttiseksi itsensä ilmoittava Leivo, joka oli mittauttanut itsensä tätä kisaa varten uudestaan ja saanut itsensä lyhyeen (alle 178 cm) sarjaan. Sarjaa tuomaroi Pajulahti, kun oma kilpailijansa oli lavalla.

Oliko vielä asiantuntevia kommentteja?
Miten Leivo toimi tässä väärin? Oliko hän kenties käynyt sörkkimässä mittanauhaa, vai miten tuo on huijausta jos mittauttaa itsensä ja siellä todetaan, että olet alle 178cm ja menet alempaan sarjaan? Ja mielestäsi Pajulahti tuomaroi puolueellisesti, kun James ei voittanutkaan?

Hieman offtopic, mutta muistelen kuinka jotkut kehuskelivat sillä, etteivät syö punaista lihaa. Jos jostain eläintuotteesta pitäisi luopua eettisistä syistä, niin ensimmäisenä mieleen tulee broilerit.. Mikään ei ole niin luonnotonta kuin näiden syöttökananpoikien tuotanto lintutehtaissa joissa on kymmeniä tuhansia yksilöitä kerralla.

Eräs serkkuni mainitsi saman eilen kun hän kertoi, miksei syö kanaa. Kukin tosiaan päättää, mitä poskeensa laittaa.

muistelen kuinka jotkut kehuskelivat sillä, etteivät syö punaista lihaa. Jos jostain eläintuotteesta pitäisi luopua eettisistä syistä, niin ensimmäisenä mieleen tulee broilerit

Yleensähän punaisen lihan syömättömyys liittyy lähinnä terveydellisiin seikkoihin. Itse en ole ainakaan törmännyt ihmisiin jotka jättävät punaisen lihan eettisistä syistä. Eikä tuo kävisi tosiaan järkeenkään, kuten itsekin totesit.

Se on kuitenkin aika rajallista kuinka kehonrakentajalta naturaali voi yleensä näyttää tiukkana ollessaan, varsinkin kun vertailukohtana ovat avustetusti treenaavat. Kehonrakentaja on mielestäni henkilö jonka harjoittelun päätavoite on lihasten kasvatus, toiset tietysti isompia/parempia kuin toiset. En ehkä tässä myöskään käyttäisi Zanea verrokkina, kaveri kuitenkin mr. Olympia ja monien mielestä kaikkien aikojen esteettisin bodari.

Miten Leivo toimi tässä väärin? Oliko hän kenties käynyt sörkkimässä mittanauhaa, vai miten tuo on huijausta jos mittauttaa itsensä ja siellä todetaan, että olet alle 178cm ja menet alempaan sarjaan? Ja mielestäsi Pajulahti tuomaroi puolueellisesti, kun James ei voittanutkaan?
No mietihän nyt itse... :rolleyes: Onhan tuollainen taktikointi vähän epäreilua. Seisot yliryhdikkäästi niin varmasti saat pituutta lisää. Seisot lytyssä, niin saat pari senttiä pois. Jos pitkässä sarjassa on joku todella kova nimi, niin onhan se hyvä sitten olla pituusmittauksessa taktisesti vähän lytyssä. Kilpailijakorttiin pitäisi merkata yhden kerran IFBB:n mittaama pituus ja kisat sitten sen mukaan.

Tuomareiden pitäisi jäävät itsensä pois siltä kierrokselta, kun oma kisaaja on lavalla. Tuollainen on missä tahansa muussa lajissa automaatio.

Se on kuitenkin aika rajallista kuinka kehonrakentajalta naturaali voi yleensä näyttää tiukkana ollessaan, varsinkin kun vertailukohtana ovat avustetusti treenaavat. Kehonrakentaja on mielestäni henkilö jonka harjoittelun päätavoite on lihasten kasvatus, toiset tietysti isompia/parempia kuin toiset. En ehkä tässä myöskään käyttäisi Zanea verrokkina, kaveri kuitenkin mr. Olympia ja monien mielestä kaikkien aikojen esteettisin bodari.
No, siitä voi olla montaa mieltä, voi olla joku amispoika kuten itsekin olin aikoinani ja reenasin muutaman kuukauden voimieni tunnossa niin tottakai sitä ois tehny mieli sanoa kaikille että oon kehonrakentaja.Mutta tietysti kuka tahansa täysjärkinen näkee että siinä on joku 17v poika joka haluaiais varmaan kovasti olla Arnold mutta näyttää suunnilleen samalta kuin muutkin teinipojat.Ja sama tuon Nikanderin pojan kanssa, ei se oikein kehonrakentajalta näytä mun silmissä.

Back
Ylös Bottom