Jalktreenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Digital
  • Aloitettu Aloitettu
help?

Mikä olisi hyvä ohjelma kun en haluaisi jalkoihin enää yhtään lisää massaa(vain voimaa ja kestävyyttä)?. ja yläkroppaan taas lisää massaa pääosin ja voimaa samalla tietenkin...ajattelin aloittaa myös jonkin proteiinivalmisteen syönnin.. minkä verran toistoja pitäisi jaloille, millä painoilla ja monta sarjaa esim.?entä taasen yläkropalle?
voisitteko laittaa minulle vaikka jonkin hyvän harjoitusohjelman? en tahtoisi värkätä salilla ilman ”määränpäätä” enään…
ja mulla on futisharkat 3-4 kertaa viikossa joten ei mitään viiden päivän saliohjelmia kuitenkaan
ja muutenkin kaikki vinkit tervetulleita tuli vähän sekava viesti mut varmaan hoksaatte mun ajatuksen kulun toivottavasti.
:thumbs:

no voimaa ja kestävyyttä saat kun teet vähä enemmän toistoja eli 15-25. massaa saat kun teet taas jotain 8-10 toistoa raskailla painoilla..

ja otsikko vois olla vähän enemmän kuvailesempi. esim "help" ei ketään tiedä mitä tarvitse mutta jos laittaisit esim. "voimaa jalkoihin" nii seki olis vähä parempi

Voimaa kyl tulee 1-5 toiston sarjoilla.

En nyt jaksa ettii sitä paljon postattua tekstii mis on noist sarjoist ja toistoist. Kestävyyttä sit tietääkseni tulee pitemmillä sarjoilla, kuin myös massaa.

Originally posted by fisu
massaa saat kun teet taas jotain 8-10 toistoa raskailla painoilla..

No ei sitä nyt toin rajusti kannatta rajata millä toistoalueella tulee massaa, ite en juuri saa mitään irti 6-8 toiston sarjoista, paras pumppi tulee itellä lähinnä 10-15 toistoilla, jotenkin tuntuu luonnollisemmalta tehdä pidemmillä toistoilla ja lyhyillä palautuksilla. Eli saman oon huomannut, minkä mikekin tossa viestissään totesi.

Originally posted by fisu
no voimaa ja kestävyyttä saat kun teet vähä enemmän toistoja eli 15-25. massaa saat kun teet taas jotain 8-10 toistoa raskailla painoilla..

Mun kohdalla massaa tulee paremmin noilla 15-25 toistoilla, ja varsinkin kun on kyse jaloista. Eli jos ei missään nimessä tahdo lisää massaa niin sitten varmaan toistot 1-5 ovat hyvä ratkaisu. Yleensäkin tää toistomäärähässäkkä on mennyt ihan överiksi.. monet selittää että massaa saa vain ja ainoastaan 8-12 toistolla. Mä sanoisin että tää haarukka vois olla ennemminkin 5-30.

Toisaalta noitten sarjojen ja toistojen määrät on kuitenki aika yksilöllisiö. Toisil toimii pienemmät, toisil suuremmat. Kannattaa kokeilla mikä itelleen sopii parhaiten.

jooh kiitoksia.elikkä mun tarkotuksena ois saaha lantiota kapeammaksi. oisko mitään chänssejä? oisiko paras tulos siihen lenkkeily ennemmin kuin puntti? ja voimaakin kyllä pitäisi saaha jalkoihin..

Originally posted by Mike
Voimaa tulee pääasiassa siinä alta kaseissa. Kokoa jos haluaa, niin itse ainakin olen huomannut parhaaksi yli 10 toiston sarjat lyhyillä palautuksilla.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mitkä on sulla lyhyet palautukset?? Ja oletetaan että teet esim 1 min palautuksilla, pidätkö pidemmän palautuksen kun vaihdat liikettä mutta lihasryhmä pysyy samana tai kun vaihdat lihasryhmää??

Back
Ylös Bottom