Jalkojen totaalinen voimattomuus.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iQ020
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
:eek:
Eli ihan ensimmäiseksi olen käynyt jo lekurilla, neurologilla ja ultrattu jalat. kaikki samalla reissulla, Neurologi diagnosoi yöllä kello 4 :jahas:, että jaloissani on räätälinlihakset tulehtunut ko. lekuri tutki jalkojani ehkä noin 2-3min. Mutta olenkin tässä kyselemässä vähän täälläkin olevien urheiluammattilaisten mielipidettä.

Eli tuossa viimeviikolla vetäs jalat ihan tönköiks ja sunnuntaina kävely oli jo aivan käsittämätöntä töpöttelyä ja pystyssä ei meinannut pysyä (sama tilanne tällä hetkellä, kepeillä mennään eteenpäin nyt).. mutta se mikä tässä mietityttää niin onko mahdollista todellakin, että räätälinlihas tulehdus voi viedä jalat "kokonaan" alta ? :(

"jos jollain olisi tietoa olisi kiva tietää" :wall:

Jaa´a, eiköhän ne tutkineet lääkärismiehet osaa paremmin diagnosoida verrattuna netin kautta annettuihin arvailuihin.

Kieltämättä kyllä hullulta kuulostaisi, että sartoriuksen tulehdus veisi kävelykyvyn, mutta ilmeisesti näinkin voi käydä.

Jos kovasti epäilyttää ja ihmetyttää tuo diagnoosi, ainahan voi käydä hakemassa toisenkin lääkärin mielipide vaivan aiheuttajasta.

nojoo lähinnä tässä kyselen sillä mielellä, että onko täällä jollekkin käynyt tällälailla tai tietääkö joku jonkun jolle olisi käynyt tällälailla... ja siis unhodin tuohon pistää sen että ko. lihas on siis lekurin mukaan venähtänyt/rasittunut ja tulehtunut ei oikein sitä erityisemmin muuten alkanut määrittelemään pukkas vaan näitä 1g panadoleja käteen ja totes että lepoo. :jahas:..

ja tosiaan tähän toisen lääkärismiehen mielipiteeseen oon jo sen verran päättänyt että jos ei keskiviikkoon mennessä oo parantunut huomattavasti. meen hakeen toisen mielipiteen :wall:.

Yhdyn ihmettelyyn siinä asiassa että kummastakin jalasta yhtä aikaa juuri räätälinlihakset tulehtuneet? WooT!! Kerro vielä mitä oikein oot puuhastellu ennenkuin vaiva ilmaantui. Ilmeisesti et mitään erikoista koska varmasti olisit esim saliloukkaantumisen hoksannut syyksi. Ilmeisesti koivet eivät ole lainkaan kipeät vaan pelkästään toimimattomat. Koitahan pärjätä ja toivotaan että pääset pian taas teppailemaan!

Tuli vain mieleen, että satuitko istumaan risti-istunnassa normaalia pitempiä aikoja, ennen kuin tuo ilmaantui? Se voisi aiheuttaa sartoriuksen kramppailua ym.

No siis jos mennään nyt näihin syvemmin niin. Olin ekan kerran juuri ennen juhannusta ns syvävenyttelyssä ja samana päivänä tuli tehtyä ekan kerran kyykkyjäkin kunnolla ( ei tuntunut kipua muutakun normaalia sali "lämpöä" ) mutta mutta venyttelyssä kyllä sitten jo pientä kipua tuntu. mutta tämä oli siis jo viikko ennen ku oireet alkoivat !.. ja kyllä juhannuksena tuli istuttua pitemmän aikaa risti-istunnassa yms ajettua pitempää autolla jne jne. mutta ainoa johonka itse silleen isommin tuon yhdistän on se, että ajoin ekan kerran pitemmän matkaa (noin 2.5h) moottoripyörälläni juurikin päivää ennenkuin oireet alkoivat kakspäällä ja siinä puutu kyllä paikatkin silleen että alapäätä ei tuntenut hetkeen ku nous pyörän päältä.. kyseessä siis kyykkypyörä. Mutta muuten ihan normaalia elämää tuli vietettyä siihen asti kun tää alko :nolo:.

Kaikkee on kyllä tullut netistä selattua kun on aikaa olla tällä koneella nyt :jahas: ja silleen ne muut vaihtoehdot jalkojen voimattomuuteen tuntuu aikas kauhistuttavilta. :(

Edit. Niin ja tosiaan jalat ei erityisemmin kipuile mitenkään tällä hetkellä. tietenkin noi särkylääkkeet varmaan auttaa siinä mutta enemmänkin ne on vaan voimattomat.

:eek:
Eli ihan ensimmäiseksi olen käynyt jo lekurilla, neurologilla ja ultrattu jalat. kaikki samalla reissulla, Neurologi diagnosoi yöllä kello 4 :jahas:, että jaloissani on räätälinlihakset tulehtunut ko. lekuri tutki jalkojani ehkä noin 2-3min. Mutta olenkin tässä kyselemässä vähän täälläkin olevien urheiluammattilaisten mielipidettä.

Eli tuossa viimeviikolla vetäs jalat ihan tönköiks ja sunnuntaina kävely oli jo aivan käsittämätöntä töpöttelyä ja pystyssä ei meinannut pysyä (sama tilanne tällä hetkellä, kepeillä mennään eteenpäin nyt).. mutta se mikä tässä mietityttää niin onko mahdollista todellakin, että räätälinlihas tulehdus voi viedä jalat "kokonaan" alta ? :(

"jos jollain olisi tietoa olisi kiva tietää" :wall:[/QUOTE

tervehdys
Minun mielestäni ei voi olla, koska nelipäinen reisilihas tekee saman tehtävän kuin räätälinlihas eli ojentaa polvea. Nelipäinen reisilihas kun on suurin lihas eli myös vahva niin pitäisin räätälilihasta melko heikkona lihaksena tässä kohtaan ja toiseksi myös turhana lihaksena ;)

Kyllä nuo sinun oireesi viittaavat ennemmin hermoihin mitkä liittyvät lannerangan alueelle 2-5 esim. reisihermoon lh2-3 väliin mm. nikaman virheasento, pullistuma ym.. Käyppä jonkun asiantuntijan juttusilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Syy selvinnyt. Olisikin ollut jokun hermopullistuma tms ns pienempi vaiva. Mutta joo ei mun tuurilla eli kyseessä selkäytimessä pahanlaatuisia valkosoluja (leukeemisia) tosin ei luuytimessä. Sairaalassa tässä nyt, vuosi vähintään sairaslomaa kuulemma ja 70% todennäköisyys selvityä taudista / olla viiden vuoden päästä hengissä.

Ikävä kuulla, mutta kiitos että kerroit mistä oli kyse koska tapaus jäi ainakin mua askarruttamaan. Koita tsempata ja pitää lippu korkealla kaikesta huolimatta!

Back
Ylös Bottom