Kuin oma tarinani
Tarinasi on aivan kuin olisin kertonut itsestäni, pituuseroja ja tuntemuksia myöten. Minulla on tosin oikeassa jalassa pronaatiota ja nilkka menee siten myös mutkalle jos en käytä kengissä pohjallista. Ongelmana on juurikin se, että "asiantuntijoita" on juuri niin monta kuin on fysioterapeutteja. Osa sanoo että korotusta ei tarvita ja osa sanoo että tarvitaan. Olen itse aikeissa mennä Fysiatrin luokse ja olen päättänyt että alaraajat kuvataan. Käytän tällä hetkellä n. 3mm korotusta mutta omat tuntemukset on ettei ongelma ole korjaantunut, paremminkin kivut on lisääntyneet myös oikeassa jalassa. Olen nyt käyttänyt korotusta ~2kk ajan. En tiedä onko tämä liian lyhyt aika analysoida tuntemuksia...
Olen myös aikeissa mennä selkään erikoistuneelle hierojalle. Hänen kommenttinsa olivat ainakin puhelimessa sensuuntaiset, että pituusero johtuu lantion väärästä asennosta lähes poikkeuksetta.
Olisi kiva kuulla Afroditen päivitys, onko ongelmaan tullut selvyyttä?
Rintarankaa ei ole tutkittu sen enempää. Mutta olen tosiaan lukenut ja fysioterapeuttikin asian vahvisti, että olkapäävaivani saattaa hyvinkin liittyä tähän jalkojen pituuseroon, tai mikä sen aihettaja sitten onkaan, sillä alaselässä on tästä johtuen mutka/skolioosi ja tämä kipeä olkapää on korkeammalla kuin toinen. Ja tämä kaikki siis johtuu siitä kun lantio on vino, joka siis mahdollisesti johtuu jalkojen pituuserosta. Mutta että onko vika jalkojen todellinen pituusero vaiko lantion virheasento. Kas siinä pulma. Olen ajatellut vakavissani meneväni ongelman kanssa fysiatrin vastaanotolle kun ei tuo terveyskeskuslääkäi ihan vakuuttanut mua ja empä tiedä tuosta fysioterapeutinkaan ammattitaidosta ny tloppujen lopuksi. Siksi kyselen täältä.
Tarinasi on aivan kuin olisin kertonut itsestäni, pituuseroja ja tuntemuksia myöten. Minulla on tosin oikeassa jalassa pronaatiota ja nilkka menee siten myös mutkalle jos en käytä kengissä pohjallista. Ongelmana on juurikin se, että "asiantuntijoita" on juuri niin monta kuin on fysioterapeutteja. Osa sanoo että korotusta ei tarvita ja osa sanoo että tarvitaan. Olen itse aikeissa mennä Fysiatrin luokse ja olen päättänyt että alaraajat kuvataan. Käytän tällä hetkellä n. 3mm korotusta mutta omat tuntemukset on ettei ongelma ole korjaantunut, paremminkin kivut on lisääntyneet myös oikeassa jalassa. Olen nyt käyttänyt korotusta ~2kk ajan. En tiedä onko tämä liian lyhyt aika analysoida tuntemuksia...
Olen myös aikeissa mennä selkään erikoistuneelle hierojalle. Hänen kommenttinsa olivat ainakin puhelimessa sensuuntaiset, että pituusero johtuu lantion väärästä asennosta lähes poikkeuksetta.
Olisi kiva kuulla Afroditen päivitys, onko ongelmaan tullut selvyyttä?