Jalkojen puutuminen lenkillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika71
  • Aloitettu Aloitettu
Juostessa sellaista leppoisaa vauhtia noin 40 minuutin juoksun jälkeen alkaa jalat puutumaan jalkateristä ja juoksemisesta tulee vähemmän mukavaa. Onko vastaavia kokemuksia ja ratkaisua puutumiseen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla oli alkuaikoina kun aloitin juoksemisen vastaava efekti joka lähti sittemmin pois itsestään. Jalat saattaa puutua kovalla alustalla juoksemisesta. Tai sitten kengät on vain liian tiukalla.

Jos ongelma ei ratkea kunnon juoksukengillä,käy näyttää jalkojasi fysioterapeutille,syynä voisi olla mahdollinen ylipronaatio.Pohjalliset jalkapohjan muodon mukaan voisi auttaa.

Almeida sanoi:
Jos ongelma ei ratkea kunnon juoksukengillä,käy näyttää jalkojasi fysioterapeutille,syynä voisi olla mahdollinen ylipronaatio.Pohjalliset jalkapohjan muodon mukaan voisi auttaa.
Tai sit ei: mulla on ALIpronaatio ja sama vaiva...

Liian pienet tai liian tiukalla olevat kengät voisivat olla syynä. Kenkien varvaspäähän pitäisi jäädä puoli senttiä tyhjää. Jos nauhojen löysentäminen löysää liikaa tukevuutta (tai siitä ei ole apua), harkitse uusia kenkiä, jotka hankit asiantuntijan avulla. Urheiluliikkeissä on välillä ilmaisia askelklinikoita, kannattaa seurailla mainoksia.

Mulla on myös jalkojen kanssa ongelmaa...
Jalkaholvi on pudonnut eli kutsutaanko sitä sitten alipronaatioksi?

Jokatapauksessa lenkillä jalkaterät ja nilkat alkaa ensin sattumaan, ja sitten puolen tunnin jälkeen ne puutuvat ja kipua ei enää tunne -> alkaa kulkemaan kevyemmin :hyper:

Aloittelija3 sanoi:
Mulla on myös jalkojen kanssa ongelmaa...
Jalkaholvi on pudonnut eli kutsutaanko sitä sitten alipronaatioksi?

Jokatapauksessa lenkillä jalkaterät ja nilkat alkaa ensin sattumaan, ja sitten puolen tunnin jälkeen ne puutuvat ja kipua ei enää tunne -> alkaa kulkemaan kevyemmin :hyper:
Kutsutaan ylipronaatioksi. Onhan hankittuna kunnon kengät missä on hyvä ylipronaatiotuki? Tiedät varmaan itsekin ettei ole mitään järkeä juosta puutuneilla jaloilla. Jos on ylipronaatiotuet, mutta kipu on silti paha niin kannataa tarkistella juoksu tekniikkaa ja käydä hyvällä urheilulääkärillä.

Kenkiä voi sitoa eri tavoin. En nyt muista miten sidonta tuli laittaa jalkojen puutumustapauksissa, mutta urheilukaupoista voi hakea esitteen, missä eri tyylit on kuvattu. Ainakin Asicsilta löytyy tällainen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom