Jalkojen pienentäminen ylitreenaamalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miuku
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Lueskelin oxygenistä, että joku oli pienentänyt jalkalihaksiaan ylitreenaamalla niitä. Kuinka tollanen käytännössä toteutetaan?

Ja kuinka pieniin rasvoihin pitää kiristellä, että näkee onko tollaseen oikeasti tarvetta?

Nopea veikkaukseni on, että jalkalihaksiaan ois helpompi pienentää jättämällä ne yksinkertaisesti vaan treenaamatta :jahas:

Voihan sitä tietysti ajatella että tavallaan "polttaa" lihaksia pois tekemällä tolkuttoman pitkiä sarjoja......mutu.....
Voiks jollain naiselle olla niin isot jalat että niistä olisi haittaa tai se olisi esteettisesti ruman näköistä... tyhmä kysymys.... tahtoo nähdä kuvia!

Työn puolesta jalkani ovat aikamoisessa rääkissä (5 krt viikossa pyöräily-portaidenjuoksusessio 2 h kerrallaan). Lisäksi treenaan viikon kierrossa kerran etureidet ja pohkeet, kerran takareidet ja pakarat. Lisäksi tulee muu mahdollinen lenkkeily rullaluistelu/hiihto. Vasta tämä systeemi (jota olen vetänyt n. puoli vuotta), joka äkkiseltään näyttää ilmi selvältä ylitreenaamiselta, on räjäyttänyt jalkaosastoni kasvuun.

Jos nyt todella olisi tarvetta pienentää jotakin lihasryhmää, teoriassa kai lihas pienenee jos sitä ei käytä. Luultavasti kaloritkin pitäisi olla miinuksella, mutta tällöin pienenisi varmasti muualtakin... Vaikeaa ja IMO tarpeetonta. Jos minulla olisi ylisuuret reidet, varmaan panostaisin treenaamaan yläkroppaa ja hakisin kehon symmetriaa sitä kautta.

Itse olen urheiluhistoriassani harrastanut aikaisemmin lähinnä runsain määrin aerobista treeniä, mm maratonjuoksua. Ja 42,2 km:n juokseminen jos mikä on jalkojen ylitreenaamista :D No, omat koipeni ovat kyllä aivan rimppakintut. Tästähän voisi päätellä, että juoksun kaltainen aerobinen treeni saa jalat pienenemään. Kuitenkin kun maratoonareita katselee, niin hehän ovat kaikkialta yhtä pieniä luurankoja ja sellainen ei kyllä taida olla (ainakaan tällä palstalla) kenenkään tavoitteena. Eli siis tokihan aerobisen liikunnan lisääminen ja diettaaminen pinentävät sitä jalkaosastoa, tosin pienentävät sitten koko muutakin kroppaa (kuten tässä aikaisemmin jo todettiinkin). Meidän ihmisten ongelmahan on, että sitä aina halutaan, mitä itsellä ei ole. Minä kadehdin lihaksikkaita ja muodokkaita koipia, toiset taas haluaisivat rimppakintut... Mutta toisaalta, saahan sitä elämässä tavoitteita olla :)

Se mistä kullakin ekana lähtee, on aika yksilöllistä. Samoin se, mihin tulee(jos nyt puhutaan lihomisesta ja laihtumisesta) Jos mie laihun niin ekana lähtee tissit ja jos lihon niin ekana tulee lantiolle pehmustetta. Kuinka mukavasti asiat onkaan järjestetty! :rolleyes: Ja tohon jalka-asiaan ehdottaisin sellaista että tosiaan huomattavasti pidempiä sarjoja niille, kuin ylävartalolle, ja ehdottomasti kunnon treeniä sille yläkropalle niin tasapainottuu. Ja se aerobinen pitää varmasti kohtuullisen kokoisena jalat, esim juoksu/kävely, ihan kohtuu lenkit, muutaman kerran viikossa, pitää jalatkin timminä ja sopusuhtaisena. Juu näinkin vois asia olla... :D

Aika erikoiselta kyllä kuulostaa, ja olisin taipuvainen jakamaan Emmahin näkemyksen. Lähinnä ihmetyttää se, että kun meillä naisilla ei tuo lihaskasvu kovin nopeaa ole, niin miten ihmeessä joku onnistuu saamaan jalkansa tai ylipäätään minkään kropanosan "vahingossa" liian suureksi...? :confused:

Käsittääkseni noissa kisoissa, joissa tuokin kilpailee, on annettu naisille yleisesti suositus pienentää lihasmassaa 20% tai jotain, jos oikein muistan.

Ja eihän se kasvu "vahingossa" tule. En ainakaan minä ole alusta saakka osannut kiinnittää huomiota kropan symmetriaan. Esim. itse olen hartioiden treenauksesta laistanut niin lahjakkaasti että nykyään todella kaduttaa.

Oon vaan noita oxyja lukiessa törmännyt tuohon jo pari kertaa ja jäin miettimään onko tuo joku sellainen yleissivistykseen kuuluva juttu, niinkuin "supersarjat", mutta ilmeisesti ei ole, koska sitä ei täällä tunneta.

Itsellä en tunnusta kyseistä ongelmaa ainakaan vielä olevan. Onhan noi koivet paksut, mutta se ei kyllä läheskään kaikki ole lihasta.

Capriece Murray(miesbodari jenkeistä) muistaakseni sano taannoin MD:ssä et treenaa erikseen takalistoaan peffakonees ja itseasias näin hänen muuten liian isoks kasvava takalisto pysyy pienempänä. Epäilisin että lihaksen ylenpalttinen supistaminen ja puristaminen kasaan treenatessa saattas pikkasen pienentää lihasta(tiivistymisen kautta, go figure?). Toinen mahdollisuus ois shokeerata jalkatreenipvänä lihas esim. pitkällä juoksu tai pyörälenkillä ja pitää kalorit alhaalla puol vuorokautta(erityisesti prodet)... tässä asiassa tosin yksilölliset tekijät ovat vahvassa roolissa, joten mitään totuuksia ei ole olemassa, yritys ja onnistuminen/erehdys ja taas ollaan viisaampia :thumbs:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
OHO! Mie en oo kuulukkaa tollasesta, että liikaa treenaamalla voisi pienentää jalkoja! *noloa* :nolo: Täytyyköhän sitte jättää lihaksia kasvattavia/ravitsevia aineosia pois ruokavaliosta tai jotain? Mut sillonhan se vaikuttaa koko kehoon...hassua! :hyper:
Ite huomasin tuossa yx päivä ku ´kävin shoppailee, että piti ostaa muutamaa numeroa isommat housut, koska normikoko oli pieni reisistä ja hieman pohkeista. Eli tällä hetkellä housut täytyy vyöllä kiristää ihan äärimmilleen vyötäröstä. :D Niin ja kenkien numero oli vastaavasti pienentynyt kahdella numerolla...asiaan ei tietenkään mitenkää vaikuttanu kenkien muoto ja valmistusmaa!!! :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom