Jalkaprässi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Helie
  • Aloitettu Aloitettu
Olen käynyt salilla nyt vajaan kuukauden ja mietin jalkaprässin painoja.. Ihan ekalla kerralla ohjelman läpivieminen oli kovan tuskan takana, vaikka oli tietysti ihan pienet painot.. Ja paikat tuli todella kipeiksi.
Nyt kroppa on vähän jo tottunut rääkkäämiseen ja ajattelin, että mikä olisi sopiva tahti painojen lisäämiseen.. Jalkaprässissä olen laittanut vähän painoja lisää joka kerta, nyt siinä on tosin vasta 15 kg.:D Ajattelin vaan, etten ainakaan riko paikkoja liian isoilla painoilla ja epätäydellisellä tekniikalla..
Pitäisikö vaan laittaa reilusti enemmän painoa, kuitenkin niin, että 15 toistoa menee juuri ja juuri? Nykyinen paino ei kyllä kauheasti tunnu jaloissa, ihan vähän menee maitohapoille..

Tällaisia "tyhmiä" kysymyksiä taas..

Laita niin paljon painoja, että:
1. jaksat tehdä puhtaasti kaikki toistot
2. jaksat tehdä viimeisen toiston juuri ja juuri
Eli ihan niin kuin itse arvelit. Eritoten kohta yksi on tärkeä, eli älä lisää liikaa, jos et osaa vielä tehdä puhtaasti. Hyvää treeniä!

Olen varmaan joskus aiemminkin kirjoittanut mielipiteeni tästä, mutta otetaan varmuuden vuoksi uudestaan.

Alussa (itselläni vieläkin) on varmaan itse kullakin vaikeuksia arvioida omaa tekniikkaa ja omien voimien määrää. Mm. näistä syistä johtuen ei todellakaan ole tyhmää pyytää jotain kokeneempaa katsomaan vierestä, varsinkin kun lisäät painoja. Enkä tarkoita tällä varsinaista varmistajaa, vaan lähinnä liikeradan seuraajaa.

Lisäksi, pikkuhiljaa suosittelisin ihan tosissaan miettimään (jos et ole tätä jo tehnyt) omia tavoitteitasi salilla. Eli haluatko voimaa, massaa, "kropan huoltoa" vai jotain muuta?

Yhdyn edellisiin ja lisäksi kannattaa muistaa, että alussa kehitys on yleensä nopeampaa, mutta hidastuu jossain vaiheessa. Tämäkin tosin yksilöllistä. Lisäksi aina ei treenipäivänä ole ihan "huippuvireessä" ja silloin edellisenkin kerran ohjelma voi olla työn ja tuskan takana päästä läpi. Eli opettele kuuntelemaan kehoasi. Tsemppiä tuleviin treeneihin

:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom