Jalkapallon MM 2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juzzi87
  • Aloitettu Aloitettu
:worship: MM-kisat :worship:

Kyseessä paras urheilutapahtuma neljään vuoteen (olympialaisten kannattajat sanokaa mitä sanotte). Kesällä on naama kiinni töllössä kaikkien kisalähetysten ajan, ja niitähän onneksi riittää.

Harvoin on joku maa lähtenyt kisoihin niin selvänä ennakkosuosikkina kuin Brasilia tällä kertaa. Niin kuin Champions Leaguen välierissä nähtiin, Ronaldinho voi yksin ratkaista otteluita loistavilla oivalluksillaan. Brasseilla on kisojen ehdottomasti kovin hyökkäyskalusto. Mielenkiinnolla odotan myös Argentiinan Messin edesottamuksia, mikäli juniori vain päästetään kentälle. Eurooppalaisista Englanti ja Espanja floppaavat lähes varmasti. Portugalin aikakin alkaa olla jo ohitse. Ruotsi voi olla kova. Samoin Tshekki ja Saksa.

:offtopic: Jos muuten lätkän mm-kisatredistä tulee isompi kuin tästä, niin menetän uskoni suomalaisiin penkkiurheilijoihin lopullisesti ja muutan Kolumbiaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän tässä pikku hiljaa alkaa jo kovenemaan kesän kisoja odotellessa. Brasilia toki on selvä ennakkosuosikki, ihan pelaajamateriaalia ajatellen ja Confederations Cupin perusteella. Argentiinaltakin löytyy kyllä huipputaitavia kavereita, joten joukkuepelin toimiessa on mahdollisuudet vaikka mihin. Englannilla on kyllä parempi joukkue kuin pitkään aikaan, mutta mahtaako sekään riittää. Brittifutis on 80-luvulta lähtien ollut Suomessa varsin suosittua ja myöskin yliarvostettua. Brittifutiksen laaja näkyvyys televisiossa on antanut harhakuvan, että juuri Valioliiga olisi se kovin liiga ja että sieltä löytyy parhaat pelaajat. Arvokisoihin Englanti on aina näiden fanittajien mielestä lähtenyt melkeinpä ennakkosuosikkina, mutta taidot ei vaan ole riittäneet kovempia joukkueita vastaan. Nyt tosiaan löytyisi periaatteessa ihan koviakin pelimiehiä, mutta jotenkin en siltikään jaksa uskoa Englannin pääsevän finaaliin asti. alakerrasta löytyy toki pääpelivoimaa ja kovuutta, mutta ei juurikaan pallollista osaamista. Kuka siellä avaa peliä, John Terrykö? Ja oikeana pakkina edelleen Gary Neville. :rolleyes: Keskikentälläkin kovia pelimiehiä, mutta ei kuitenkaan oikein löydy huippuluokan pallollista osaamista ja luovuutta. Oikein kukaan keskikentältä ei pysty yksi yhtä vastaan tilanteissa haastamaan vastustajaa.

Tokihan Englannilla on vahvuuksiakin ja josta pystytään oikein hyödyntämään, niin mahdollisuuksia on. Pääpelivoimaa löytyy ja erikoistilanneosaamista. Kovia laukojia joukkue pullollaan, Lampard, Gerrard, Rooney, Beckham... Mutta myöskin perinteinen floppaaminenkin on varsin mahdollista, muilla kärkijoukkueilla on teknisesti taitavampia ja luovempia kavereita.

Nyt on kyllä todellakin sellaiset MM-skabat, että ei paremmasta väliä. Lähes kaikki huippupelaajat ovat terveinä ja kisojen joukkueet ovat muutenkin sopivasti
sekoituksia nuoruuden intoa ja iän tuomaa kokemusta. Omana suosikkina on ehdottomasti Englanti, mutta viimeistään rangaistuspotkukisoissa noutaja taas tulee...:hyper: En henkilökohtaisesti pitäisi Englannin suurimpana ongelmana keskikenttää vaan hyökkäysarsenaalin leveyttä. Kuten joku tuolla jo mainitsikin niin esim. kärkipari Crouch ja Rooney ei kyllä kuullostaisi mitenkään mairittelevalta , jos Owen ei pystyisi pelaamaan. Itse haluaisin nähdä Englannin seuraavanlaisessa kokoonpanossa, jos olisi panna peliin kolmas maailmanluokan kärki:

Puolustus: Ferdinand, Terry, Ashley Cole
Keskikenttä: Beckham, Gerrard, Lampard, Joe Cole
Piilokärki: Rooney
Kärjessä: Owen ja ?

Brasilia on kyllä pelottavan kova, mutta toivottavasti näissä kisoissa olisi taas joku musta hevonen tyyliin Kreikka viime EM-kisoissa, jolloin saataisiin lisämaustetta peleihin.;)

Edgar sanoi:
Gonzalo Rodriguez.

Mutta toisin kuin viime MM-kisoissa, en nyt ole ihan vakuuttunut niiden hyökkäyskalustosta. Parhaat lienee Tevez ja Figueora (uusi Batistuta kuulemma, mutta ainakin Confederations Cupin perusteella toistaiseksi yhtäläisyydeksi jää vaalea tukka - or what´s left of it), tai Saviola.
Ruokkijat kuitenkin maailman eliittiä: Riquelme & Aimar.

Edit: keskuspuolustuksen lisäksi myös oikea laita kunnossa, jos Zanetti on kunnossa.
toi on ihan totta.mutta kyllä mä luulen että esim.Crespo saa tarvittaessa pallon maaliin,varsinkin kun rakentajat on tota luokkaa.

en mäkään usko että Portugali kovin pitkälle menee,mä vaan tykkään niiden tyylistä niin että ne SAISI mennä pitkälle :D

MKS sanoi:
:offtopic: Jos muuten lätkän mm-kisatredistä tulee isompi kuin tästä, niin menetän uskoni suomalaisiin penkkiurheilijoihin lopullisesti ja muutan Kolumbiaan.
sinuna alkaisin jo varata lentolippua... ;)

Alec sanoi:
toi on ihan totta.mutta kyllä mä luulen että esim.Crespo saa tarvittaessa pallon maaliin,varsinkin kun rakentajat on tota luokkaa.

Ainiin, jollain ihmeenkumman ilveellä onnistuin Crespon unohtamaan. Ja jos mainittujen rakentajien lisäksi Messi saa paikkansa kondikseen ja ehtii huippukuntoon, pitäisi maaleja tulla.

Alec sanoi:
sinuna alkaisin jo varata lentolippua... ;)

Meinasin just sanoa samaa, pelkäänpä että kannattaa tosiaan jo alkaa katella
lippuja :(

Ite oon tehny tällasen kaavion: :)
Jatkajien ottelut:

Saksa-Ruotsi
Ecuador-Englanti
Hollanti-Portugali
Argentiina-Meksiko
Tsekki-Kroatia
Italia-Brasilia
Ranska-Ukraina
Sveitsi-Espanja

Seuraavat pelit:

Saksa-Englanti
Hollanti-Argentiina
Tsekki-Brasilia
Ranska-Espanja

Seuraavat:

Saksa-Hollanti
Brasilia-Espanja

Pronssiottelu:
Saksa-Espanja

Finaali:
Hollanti-Brasilia

Oli pakko väsätä jotain ku tuli turnauskaaviota selattua.

Maailman ykkösurheilutapahtuma tulossa! Kesäkuun tietää ainaki mistä minut löytää... töiden jälkeen salille ja sitten kotiin kisoja katselemaan.

Englanti meikäläisen ykkössuosikki. Paljon on vaan Eriksonilla kovia päätöksiä tehtävänä. Loukkaantumisetkin vaivaavat. Eli Ashley Colehan ei ole pelannut tänä vuonna paljoakaan, joten voikin olla että Fulhamissa hyvään vireeseen päässyt Wayne Bridge on Svenniksen avauksen vasen pakki, ainakin alkuun. Tosin Cole on maailman parhaita pelipaikallaan. Ledley King mursi jalastaan luun ja ilmeisesti kuntoutuu juuri ja juuri kisoihin. Keskikentän puolustava pelaaja onkin Englannin ongelma, kun molemmat Lampard ja Gerrard tykkäävät niin kovasti hyökätä. Itse tekisinkin kovan päätöksen ja pudottaisin jomman kumman kokoonpanosta. Tilalle Tottenhamin Carrick, hyvin Xavi/Pirlo-tyyppinen pelaaja. Hyökkäykseen Rooney-Owen kaksikko taitaa olla ihan selvä ja hyväksi havaittu pari. Heikkous Englannilla on materiaalin rajallisuus, syvyyttä ei vain kovin paljoa tällä hetkellä ole.

Muista maista Brasilia kestosuosikki kun kisoihin lähdetään. Eurooppalaiset huippujoukkueet ovat kovia, tosin joku floppaa aina. Espanja, Hollanti, Ranska, Portugali sekä Italia ovat kaikki mahdollisia mestareita jos pelin saavat kulkemaan. Argentiina varmasti kova myös.

Tarkempien analyysien aika on kun joukkueet julkistetaan...

Mä oon kannattanut Hollantia 90-luvun alusta, enkä aio muuttaa mieltäni ennen kuin helvetti jäätyy. Kakkosena on sitten Ranska, jos jostain syystä käy ykköselle köpelösti.

Ex-avo aina mussutti tosta futiksen katsomisesta, tänä kesänä saan mulkata rauhassa joka saatanan matsin :rock: !!

Elämä on kuulkaa mainiota aikaa :D .

Ultimecia sanoi:
Ex-avo aina mussutti tosta futiksen katsomisesta, tänä kesänä saan mulkata rauhassa joka saatanan matsin :rock: !!

Vittu mikä Ämmä, tuo sun ex! :D

Englanti - Brasilia -finaalia odotellessa...

C'MON ENGLAND!

ARGENTIINA!!

...no joo, siis kakkos paikastahan noissa mm-kisoissa enään kisataan, kiitos brasilian pallo sirkuksen.
Mutta varmasti muuten mielenkiintoiset kisat tulossa kun kaikilla joukkueilla on tähti miehistö kondiksessa.

Itse kuitenkin kannatan argentiinaa täysillä:rock:
Unelma finnaali: Argentiina - Brasilia

Mun unelmafinaali ois Brasilia vs. joku eurooppalainen jengi.
Olkoon vaikka Englanti, vaikken niiden finaalipaikkaan uskokaan, mutta siinä sitten brassit näyttäisivät lajin emämaalaisille kuinka sitä palloa oikeasti pelataan :thumbs:

Kesälomaa on tähtäilty kisojen ajaksi, että pääsee rauhassa nauttimaan. Toivottavasti on paskat kelit ettei helle häiritsisi kisojen seuraamista... ;)

Ja sitten tärkeimpään eli siihen suosikkiin; Niin kauan kuin muistan, niin olen Saksaa kannattanut ja sama linja jatkuu luonnollisesti. Mun lisäksi Suomessa taitaa olla tasan yksi Saksa-fani, Rautiais Pasi.

Saksa ja Bayern München... :kippis1:

Brasilia on ollut oma suosikki jo 1990 Italian kisoista asti ja on sitä edelleen. Tämä siis täysin fiilispohjalta. Nähtävästi asiasta enemmän tietävien mukaan joukkueella on mahdollisuudet vaikka mihin, joten mikäs sitä on jalkapalloa katsellessa.

Terkut Sniffille ;)

Hienoa nähdä, että jalkapallosta on näinkin paljon Pakkiksella kirjoitettu. Itse olen seurannut kaikki futiksen MM-kisat vuoden 1970 Meksikon kisoista lähtien. Olen katsonut jokaisen Suomen TV:ssä näytetyn matsin.

Brasilia on jalkapallon ykkösmaa, voitto on varmasti jälleen kerran maan ainoana tavoitteena. Veikkaan, että muita kärkimaita ovat Italia, Saksa, Englanti ja Argentiina. Tuurilla voi myös Brasilia kaatua.

Jouni Virtamo sanoi:
Brasilia on jalkapallon ykkösmaa, voitto on varmasti jälleen kerran maan ainoana tavoitteena. Veikkaan, että muita kärkimaita ovat Italia, Saksa, Englanti ja Argentiina. Tuurilla voi myös Brasilia kaatua.
ei siihen tuuria tarvita,vaan hyvin organisoitua hyökkäyspeliä brassien verrattain heikkoa puolustusta vastaan ;)

henkilökohtainen suosikki on ja tulee aina olemaan hollanti:worship: siinä peesissä tulee sit Brasilia ja italia....mukava kun on kisat niin on kattomista kesän aikaanki...varmaan tulee katottuu kaikki pelit taas:kippis1:

Owen palaa Newcastlen kokoonpannon viikonloppuna, aloittaa luultavasti penkiltä. Eli hyvältä näyttää.

Kisojen tähtiä?:

Ronaldinho - Brassien pelintekijä, huippukausi päättyy Mestareiden Liigan voittoon ja maailmanmestaruuteen?

Rooney - Loistanut jo Em-kisoissa Englannin ykköspelaajana, nyt vihdoin läpimurto myös kv. huipulle?

Ballack - Saksan ehdoton ykköstykki, maailman parhaita keskikenttäpelaajia, Saksa nousee tai kaatuu Ballackin mukana

Messi, Riquelme - Argentiinan keskikentän taiturit, Riquelme keskellä jakaa palloa, Messi hallitsee vasenta laitaa

Kysymysmerkkejä:

Hollanti - nuorennusleikkaus tuntui toimivan karsinnoissa, kantaako kisoihin asti

Saksa - löytyykö maalintekijää, kestääkö puolustus?

Brasilia - Kuka tekee maalit? Ronaldolla keskinkertainen kausi Realissa, kunto kysymysmerkki, Robinholla kovin vaikea kausi, Adriano ei ole loistanut Interissä.

Tässä vähän, jos vaikka keskustelua heräisi ennen kisoja :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom