Jalat kuin jäiset pulkan narut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tuukkas
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on sellanen ongelma että olin tos 7kk sitten jalka leikkauksessa sääreen pistettiin rautaa mut lekuri meinas että kestää jo treenata täysillä. Ekat pari kk olin kävelemättä enkä sen jälkeen ole päässyt jalkoja treenaamaan. Jalat oli ennen tapaturmaa ok kondikses mut nyt ihan mehupillit toinen jalka oli vielä pari kk sitten ohkasempi mut nyt ne on suht saman laiset. Olisko kellään antaa vinkkiä tehokkaaseen jalka treeniin.

2 pääliikettä esim hack, prässi tai kyykky, 2 sarjaa / liike + apuliikkeiksi 2 x ojennukset ja 2 x koukistukset. Joskus voi ottaa noi ojennukset ja koukistukset superina ennen kovempia liikkeitä. Kannattaa myös vaihdella sarjojen pituuksia. Pohkeille sitten 2 x istuen + 2 x seisten.

edit: kaikenlaista pientä

No jokaisella on omansa joka kokemuksen myötä löytyy...

Itse olen pidempään jo treenannut näin:

Ojennusta pari kovaa sarjaa, ekassa sarjassa noin 15 toistoa tokassa noin 10...Sen jälkeen pari kolme sarjaa prässiä, ekassa sarjassa about 15, toisessa 10 ja jos kolmas sarja tehdään niin noin 6-8 toistoa...Tämän jälkeen pari sarjaa koukistusta, ekassa sarjassa toistot taas 15:sta paikkeilla ja toisessa tähdätään ainakin kymmeneen, joskus jää vähän allekkin, kuten noissa muissakin liikkeissä...Tämän jälkeen enää pohkeet esim smithissä seisten tai mistä sitten tykkääkin...

Niin ja kokoahan tässä haetaan enemmänkin kuin voimaa...

No nyt ei ainakaan kannata lähteä ottamaan ns. menetettyä aikaa kiinni. Leikkauksen jälkeen massa palaa jalkaan melko nopeasti.

Originally posted by tuukkas
Mulla on sellanen ongelma että olin tos 7kk sitten jalka leikkauksessa sääreen pistettiin rautaa mut lekuri meinas että kestää jo treenata täysillä. Ekat pari kk olin kävelemättä enkä sen jälkeen ole päässyt jalkoja treenaamaan. Jalat oli ennen tapaturmaa ok kondikses mut nyt ihan mehupillit toinen jalka oli vielä pari kk sitten ohkasempi mut nyt ne on suht saman laiset. Olisko kellään antaa vinkkiä tehokkaaseen jalka treeniin.

Jos jaloissa on vielä koko- tai voimaeroa, ainakin ojennuksia ja koukistuksia on helppo tehdä yksi jalka kerrallaan.

PS. oliko leikkaus sattumoisin "ydinnaulaus", eli polven alta pitkä naula/tanko sääriluun sisään? Minulla oli tuommoinen "kaveri" puolitoista vuotta jalassa.

Alottele rauhassa reenit ettei satu mitään. Ei oo lihakset ja nivelet vielä tottunu kunnon rautoihin jos on 7 kk tauko alla.

Perusliikkeillä massaa kyykkyä, askelkyykkyä, etukyykkyä ja jullea. Valitse niistä joka viikolle 1 liike ja parit apuliikkeet päälle etu ja takareisille, niin alkaa housut käydä pieniks reisistä.

Back
Ylös Bottom