Jalat kehityksessä edellä.

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ikä
36
Niin ongelmana(ongelma?) on se että minulla kehittyy jalat ihan liian nopeasti verrattuna muuhun kroppaan. Reiden ympärys on sellanen reilu 70 centtiä eikä ole läskiä oikeastaan yhtään. hauis on n. 39 senttiä. Kyykkyyn tulee koko ajan hirveätä kehitystä: Olen vuoden treenaillut lisäravinteilla ja tulokst ovat.

Pohjakyykky: 190-200 (ilman trikoita, vyötä tai mitään varusteita)
kyykky 90 astetta: N. 240-250 (ilman trikoita, vyötä tai mitään varusteita)
Mave: 170 vain, johtuu huonosta alaselästäni. Vedän jalat kapealla. (ilman varusteita)
Penkki 115 ilman paitaa merkistä.

Eikö olekin vähän muut liikkeet jäljessä kyykkyä?
mitat ovat 188/95.

pitäisköhän vähän höllentää jalkatreeniä? Alkaa nimittäin olla aika hurjia tuloksia kyykystä vain vuoden treenillä. ikää on 17 (1989)

Niin ja vielä: Onko parempi että jalat kehittyy nopeasti vaiko jalat?

Treeniohjelmani: :rock:

Ti: Rinta, epäkkäät, vatsa, hauis (n. 1,5h)

ke: Selkä, olkapäät (n. 1h)

to: Jalat, vatsa (jaloille teen vähän mitä mieli tekee) (n. 1-1.5h)

la: Ojentajat, vatsa, hauis, ranteet

su: jalat (jaloille teen vähän mitä mieli tekee)

kyl mä ainaki oisin huolissani jos mun jalka kasvais treenatessa ja vielä sarjapainotkin!

ei ei. treenaat niitä jalkoja vaan yhtä kovaa ku aikasemminki! Itellä kehittyy jalat myös suhteessa esim kätösiin kovaa tahtia.

riippuu ihan ihmisestä mikä kehittyy nopeiten.

hyviä tuloksia sulla :)

turha mitään kehitystä on alkaa jarruttamaan. ehkä sitten jos kilpailet kunnolla kehonrakennuksessa kannattaa jotakin jarrutteluita edes harkita. kokeile vaihtaa treenityyliä tai jotakin muuta ratkaisua yläkropalle. perinnölliset asiat näyttelee tässäkin suurinta osaa, joten jalat varmasti tulevat aina olemaan paras lihasryhmäsi.

Tietyt lihasryhmät vain kehittyvät joillakin paremmin kuin toiset.Onneksesi tapauksessasi ne ovat jalat, jotka useilla ovat muuta kroppaa jäljessä.
Turha alkaa jarruttamaan! Kovaa treeniä vain.
Penkkituloshan on hyvä ottaen huomioon ikäsi ja pituutesi.

kaNi- sanoi:
sinuna alkaisin treenaamaan voimanosto tyylisesti ja rikkoisin kyykyn kaikki SE:t =)

Ahaa:hyper: En tiedä oliko sarkasmia vai ei? olen kyllä kiinnostunut voimanostosta, muttei ole tullut käytyä kilpailuissa vielä. Seuraava kysymys liittyykin siihen: Pitääkö ne penkkipaidat ja trikoot sun muut ostaa itse vai onko kilpailuissa paitoja, joita voi käyttää?

Myönnän kyllä että hyvät geenit on tullut saatua (isovelikin on 200/140 eikä ole edes lihava)

niin ja kaikille vastaajille kiitokset. Ihmettelin vain sitä kun useimmilla treenikavereilla (ikähaarukka siinä 17-35v) vaikka ovat treenanneet jo 5-vuotta niin on jäänyt kyykky siihen 200 tienoille. kyllä itseäni vähän häiritsee jalkojen suuruus, pakaralihakset jo ihan järettömät, isoperse onkin jo lempinimeni. :wall:

Bloodbrother sanoi:
Pitääkö ne penkkipaidat ja trikoot sun muut ostaa itse vai onko kilpailuissa paitoja, joita voi käyttää?

taitaa olla välineiden kanssa sen verran tarkkaa että pitää koon olla just eikä melkein jnejne. ja kait se oma paita kannattaa olla jotta paitanostoja voi harjotella nekun eivät mene ihan samalla tavalla kun ilman paitaa?

ja toiseksi, unohda kaikki varusteet sun muut. raakana vaan eteenpäin kun voimaa kerta on noin hyvin jo 1 vuoden jälkeen.

erkjetter sanoi:
taitaa olla välineiden kanssa sen verran tarkkaa että pitää koon olla just eikä melkein jnejne. ja kait se oma paita kannattaa olla jotta paitanostoja voi harjotella nekun eivät mene ihan samalla tavalla kun ilman paitaa?

ja toiseksi, unohda kaikki varusteet sun muut. raakana vaan eteenpäin kun voimaa kerta on noin hyvin jo 1 vuoden jälkeen.

Mutta ei kai kilpailuihin kannata ilman varusteita mennä? onko tietoa paljonkohan penkkipaitaan ja kyykkytrikoisiin uppoaa rahaa? Polvisiteet pitää vissiin kans ostaa kun alkaa treenien jälkeen pakottamaan inhottavasti polvia.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Varustekisoihin (ainakin SVNL/IPF) saa mennä mun tietääkseni nostamaan ilman varusteitakin. Vaatetuksesta kannattaa muistaa nämä:

1) On oltava yksivärinen t-paita päällä, jossa hihat (hihaton ei siis käy).
2) On oltava päällä 1-osainen nostotrikoo, ns. singletti. Huom! sen singletin EI siis tarvitse olla tukeva eli nostoa auttava missään nostossa, vaan esim. painitrikoo käy.
3) Maastanostossa on oltava ns. polvisukat, eli pitkät sukat, esim. jalkapallosukat kelpaavat. Tämä on hygieniasyistä, muuten tanko on koko ajan verillä.
4) On oltava urheilujalkineet, tanssipopot eivät käy. :D Jos haluat vain yhdet ostaa, suosittelen painitossuja.

Sitten jos haluaa SM-mitaleita voittaa, on pakko opetella nostamaan kaikilla sääntöjen sallimilla varusteilla, mutta jos haluaa ns. raakana nostaa, esim. vain vyötä, rannesiteitä ja mankkua varusteina käyttäen (ja vaatetus sekä nostokengät), niin ei sitä kukaan kiellä. Siinäpähän sitten nostaa tuomareiden silmien alla ja näkee, mitä nousee kisoissa voimanostosäännöillä, vaikkakin ilman tukevia varusteita. Ehkä aloittelijana voisi olla fiksuakin käydä parit kisat ilman kaikkia mahdollisia varusteita.

Mitä aiheeseen tulee, en olisi huolissani, vaan jatkaisin edelleen monipuolista reenaamista, vapailla painoilla ja isoilla liikkeillä pääasiassa, mutta vaihtelua ja muitakaan (taljat, omalla painolla tehtävät liikkeet ja käsipainot) vaihtoehtoja unohtamatta.

Ennen polvisiteiden ostoa pyytäisin jotakin asiantuntijaa (esim. kokenut voimanostaja) tsekkaamaan kyykkytekniikkasi, alkulämmittelysi ja lihashuoltosi riittävyyden ja suoritustavan. Polviongelmat voivat johtua paljolti niiden puutteista.

iivili sanoi:
Varustekisoihin (ainakin SVNL/IPF) saa mennä mun tietääkseni nostamaan ilman varusteitakin. Vaatetuksesta kannattaa muistaa nämä:

1) On oltava yksivärinen t-paita päällä, jossa hihat (hihaton ei siis käy).
2) On oltava päällä 1-osainen nostotrikoo, ns. singletti. Huom! sen singletin EI siis tarvitse olla tukeva eli nostoa auttava missään nostossa, vaan esim. painitrikoo käy.
3) Maastanostossa on oltava ns. polvisukat, eli pitkät sukat, esim. jalkapallosukat kelpaavat. Tämä on hygieniasyistä, muuten tanko on koko ajan verillä.
4) On oltava urheilujalkineet, tanssipopot eivät käy. :D Jos haluat vain yhdet ostaa, suosittelen painitossuja.

Sitten jos haluaa SM-mitaleita voittaa, on pakko opetella nostamaan kaikilla sääntöjen sallimilla varusteilla, mutta jos haluaa ns. raakana nostaa, esim. vain vyötä, rannesiteitä ja mankkua varusteina käyttäen (ja vaatetus sekä nostokengät), niin ei sitä kukaan kiellä. Siinäpähän sitten nostaa tuomareiden silmien alla ja näkee, mitä nousee kisoissa voimanostosäännöillä, vaikkakin ilman tukevia varusteita. Ehkä aloittelijana voisi olla fiksuakin käydä parit kisat ilman kaikkia mahdollisia varusteita.

Mitä aiheeseen tulee, en olisi huolissani, vaan jatkaisin edelleen monipuolista reenaamista, vapailla painoilla ja isoilla liikkeillä pääasiassa, mutta vaihtelua ja muitakaan (taljat, omalla painolla tehtävät liikkeet ja käsipainot) vaihtoehtoja unohtamatta.

Ennen polvisiteiden ostoa pyytäisin jotakin asiantuntijaa (esim. kokenut voimanostaja) tsekkaamaan kyykkytekniikkasi, alkulämmittelysi ja lihashuoltosi riittävyyden ja suoritustavan. Polviongelmat voivat johtua paljolti niiden puutteista.

Kiitos, toi oli tärkeää tietoa. :thumbs: Nimittäin olisin voinut mennä kisoihin ihan tavallisissa vaatteissa:lol2:

"Ennen polvisiteiden ostoa pyytäisin jotakin asiantuntijaa (esim. kokenut voimanostaja) tsekkaamaan kyykkytekniikkasi, alkulämmittelysi ja lihashuoltosi riittävyyden ja suoritustavan. Polviongelmat voivat johtua paljolti niiden puutteista."
Luulisin että tämä on nyt kunnossa koska tästä lämmittelystä on minulle huomaututtekin alkuvaiheessa aika paljon. Eräs mies (varmaan jotain 30v, aika kokeneen näköinen oli, lihaksiakin kertynyt aika paljon) jopa tuli nevomaan ihan kädestä pitäen:)

Veriveljellä on samanlainen ongelma kuin minulla, jalat kehittyy paremmin kuin muu kroppa, mutta tää varmaan johtuu geeneistä tai sitten me vaan tykätään treenata niitä.:D

SS-Adler sanoi:
kovat mitat reisissä, jos kerta ei ole rasvaa yhtään, ja vuoden olet niitä treenannu.

no oikeastaan nyt on 14kk tasan tullut treenattua. Eipä ole jaloissa rasvaa oikeastaan yhtään. rasva%oli viimemittauksessa n.14.

NGV sanoi:
Veriveljellä on samanlainen ongelma kuin minulla, jalat kehittyy paremmin kuin muu kroppa, mutta tää varmaan johtuu geeneistä tai sitten me vaan tykätään treenata niitä.:D

Niin ongelma mikä ongelma? ;) kyllähän sitä tulee jalkoja treenattua ihan mukavasti, mutta ehkä sitä yläkroppaa tulee kuitenkin treenattua enemmän.

no täytyy kai olla vain tyytyväinen että se on näinpäin.

Bloodbrother sanoi:
Niin ongelmana(ongelma?) on se että minulla kehittyy jalat ihan liian nopeasti verrattuna muuhun kroppaan. Reiden ympärys on sellanen reilu 70 centtiä eikä ole läskiä oikeastaan yhtään. hauis on n. 39 senttiä. Kyykkyyn tulee koko ajan hirveätä kehitystä: Olen vuoden treenaillut lisäravinteilla ja tulokst ovat.

Pohjakyykky: 190-200 (ilman trikoita, vyötä tai mitään varusteita)
kyykky 90 astetta: N. 240-250 (ilman trikoita, vyötä tai mitään varusteita)
Mave: 170 vain, johtuu huonosta alaselästäni. Vedän jalat kapealla. (ilman varusteita)
Penkki 115 ilman paitaa merkistä.

Saatanan kuntoinen jannu olet, liity vipiksi ja pistä nyt äkkiä kuvia itsestäsi.

Big Evil sanoi:
Saatanan kuntoinen jannu olet, liity vipiksi ja pistä nyt äkkiä kuvia itsestäsi.

Pitäisi tulla kuvia pian, kunhan saan ostettua sen digikameran. Luultavasti kuukauden sisällä tulee niitä kuvia.:thumbs:

Jos kisaamaan meinaat, niin tuo veto pitää saada kyllä noilla kyykyillä paremmin kulkemaan. Kumma ettei sitten vaivaa kyykyssä tuo selkä.

Sepsis sanoi:
Jos kisaamaan meinaat, niin tuo veto pitää saada kyllä noilla kyykyillä paremmin kulkemaan. Kumma ettei sitten vaivaa kyykyssä tuo selkä.

Kyllä selkä vaivaa kyykyssäkin. Jo siinä vaiheessa kun raudat on niskassa niin alaselässä tuntuu vähän kipua. Pohjakyykyssä se tuntuu vähemmän(kumma?), siksi teenkin yleensä ihan pohjalta.

Niin alaselkää kun saisi vahvistettua niin kyllä se mavekin nousisi. Ehkä se kummiskin on vähän korkeampi, koska en ole koskann kokeillut raskaampaa selän vuoksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom