Jalat eripituset, SI-nivel ym.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jep, eli en suosittele sitä tekemään itse koko ajan koska SI-nivel voi "löystyä" tai jopa tulehtua. Tässä video jossa tehdään samalla tavalla kuin itse teen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jep, eli en suosittele sitä tekemään itse koko ajan koska SI-nivel voi "löystyä" tai jopa tulehtua. Tässä video jossa tehdään samalla tavalla kuin itse teen.

Noita tullut itsekin tehtyä. Eipä noissa suorituksen aikana yleensä mitään ihmeellistä huomaa mutta voi olla että jotain tapahtuukin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Osteopaatti mittaili meikäläistä ja totesi, että liikkuvuus on aika heikkoa luokkaa. Oikea suoliluu hieman eteenpäin työntynyt ja vasen puoli lantiosta roikkuu hieman. Ei kuitenkaan kovin pahasti. Alaselkäkipuihin syy löytyi kireistä lonkankoukistajista. Ne onkin kyllä todella jupatissa. Ukkoa väänneltiin ja käänneltiin, lukkoja auottiin ja lopputulos on, että selkä on kuin uusi! Noi videossa näkyvät liikkeet on kyllä mystisiä. Jotenkin epäilen, että onko noista hyötyä. Otan kuitenkin ohjelmaan koska ei siitä varmaan haittaakaan ole. Ihan niinku kantapään kautta pitää oppia venyttelemään. Ei se jumi olekaan voimaa. Osteopaatin käsittelyn jälkeen painot lähti suorastaan lentoon=)

liike 1:Selin makuulla otetaan toisesta jalasta kiinni ja vedetään polvea kohti rintakehää, polvi koukussa. Toinen jalka lattialla pidetään suorana. Ensin tämän tehdään suoraan ja sitten vastakkaista olkapäätä kohti. 5 kertaa per jalka molemmilla tavoilla.

liike 2: istutaan tuolille keppi niskassa. nojataan tästä hieman eteenpäin selkä suorassa. tehdään kiertoliikettä tuossa asennossa muutama kymmenen toistoa pari sarjaa

liike 3: istutaan tuolille. nostetaan toisen jalan jalkaterän ulkosyrjä toisen jalan reiden/polven päälle ja painetaan polvea alas. eli tehdään lonkan ulkokiertovenytys. muutaman kerran toistetaan molemmille jaloille.

liike 1 ja liike 3 venytykset ovat vain muutaman sekunnin kestoisia.

päivittäin olen tehnyt liikkeet, kunnes jumi alkaa helpottaa. muina aikoina vaan perusvenyttelyt, joista moni liike muistuttaa toki näitä liikkeitä. itselläni on lisäksi piriformis syndroomaa (valeiskias) välillä, johon tuntuu auttavan lonkan ulko- ja sisäkiertäjien venyttely ja jalkakyykyn tekeminen. häijy vaiva, joka askeleella hölkätessä, pahimmillaan kävellessä tulee semmoinen sähkötys lantion lihaksiin lähelle lonkkaniveltä. Ei kovin kivulias, mutta estää esim. täysipainoisten juoksuvetojen tekemisen. vaiva tuntuu myös jalkaprässiä tehdessä. jalat kun on suorassa tuntuu samalle, kuin juostessa jalan osuessa maahan.

Noniin nyt on käyty fysiatrian erikoislääkäri Markku Turusella, joka manipuloi lantion suoraksi. Vasen SI-nivel oli poissa sijoiltaan.
Jäi vielä sellanen juttu vaivaamaan että näyttää vielä vähän siltä että ei olis ihan täysin suorassa tuo lantio, voisiko johtua lonkkanivelten virheasennosta?
Mulla ne nimittäin ovat aivan varmasti virheasennossa sillä saan kantapääni helposti maahan ollessani makuu asennossa mahallaan maassa.

Ei se Turunen tuota sitten tullut huomanneeksi...
Olen jotain lueskellut, että lonkkanivelelen virheasento on helposti korjattavissa kotikonstein, mutta missään kukaan ei sitten kerro miten...
Eli jos joku tietää keinon miten sen lonkkanivelen asento korjataan, POSTATKAA! :)

Suositut

Back
Ylös Bottom