Jaksaisiko joku vielä auttaa?!? (lihaksen kasvatus+rasvaprossan tiputus)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maijjuz
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mä olen tämän dieetin aikana huomannut, että se kehitys ei todellakaan ole mahdotonta miinuskaloreilla. Jopa pari vuotta kovempaa treenannut VOI kehittyä suht matalilla kaloreilla (ja jopa niin, että aerobista on mukana), jos 1) ruokailut on järkevästi koostettu ja 2) ruokavalio säännöllinen. Omasta mielestäni oon kehittynyt silminnähden huhtikuun kisoista ja käytännössä koko treeniputki kisan jälkeen on ollut miinuskaloreiden aikaa. Kisojen jälkeinen 6vk (joka oletettavasti oli melkoisen anabolista aikaa, ainakin moni näin väittää) meni lähes kokonaan sairastellessa, joten sillekään en tätä krediittiä voi antaa. Kunnon treenien makuun pääsin vasta kesäkuussa, jolloin myös uusi dieetti alkoi ja kalorit tippui 1900 kieppeille. Tämän vuoksi uskon, että myös dieetillä voi kehittyä. :)

Saa nähdä miten kauan kehitystä voisi jatkua tällä tavalla. En usko että nyt tässä vaiheessa enää lihasta rakennetaan, mutta tuo 1900 kalorin ruokavalio voisi itselleni ainakin olla ihan toimiva. Tosin en kyllä treenikaudella ihan niin alhaalla pitäisi kaloreita, mutta jossain 2000-2200kcal kieppeillä. Katsotaan miten tämän kisan jälkeen käy, tarkoitus on kerrankin tehdä se siirtymä todella hissuksiin - tällä kertaa uskon sen myös onnistuvan, koska mitään syömis/herkkuhimoja ei ole. Ainakaan toistaiseksi. :D

Mielestäni myös se matalakalorinen ruokavalio/dieetti tulisi olla sen verran mielekäs, ettei niitä hallitsemattomia "mun on pakko saada ahtaa" -himoja tulisi. Koen että oon itse tässä vihdoinkin onnistunut, ja siksi on paljon luottavaisempi olo kisojen jälkeisestä ajasta. Tämä on jo kuitenkin kolmas dieetti, joten jotain olen oppinutkin. Aiemmat kaksi on menneet niin tiukalla ja rajoitetulla ruokavaliolla, että ne ajoivat mut inhottavaan "sallitut/kielletyt ruuat" -jaotteluun ja päänsisäiseen tuskaan (etenkin dieetin loputtua... ei paljon tuna kiinnostanut, Faidra kiitää Makuuniin - morjens! :eek: ). Toivottavasti muutkin, jotka noudattaa tiukkaa ruokavaliota, nauttivat siitä siten, ettei koko ajan ole sellainen olo kuin olisi kanarialintuna pienessä häkissä.

edit: Vielä kaloreista. Sitä en oikein jaksa uskoa, että kukaan normaalin kokoinen, ahkerasti liikkuva naisihminen voisi pidemmän päälle kehittyä 1500 kalorin ruokavaliolla. Uskoisin, että se raja tuon rasvanpoltto/lihaksen kasvatus -kombon kohdalla menee siellä 1800-2200 kalorissa. Tuon alle mennessä voi olla aika hiljaista sen patin kasvamisen suhteen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
viisaasti muotoiltu Faidra :thumbs: siis tätä minäkin hain alunperin takaa...että vaikka suht matalilla kaloreilla mentäs,niin kai sitä kehitystä on silti mahdollista tapahtua.

Sivutaivutukset tehdään niin, että toisessa kädessä on käsipaino ja sitten vaan taivutetaan itseä sinne käsipainon suuntaan ja takaisin. Käsi menee siis painon kanssa kyljeä pitkin. Ottaa toiseen kylkeen. Voi tehdä myös taljassa ja koneessa.

Edit. Selvennystä eli käsi lepää painon kanssa oikeestaan reiden kohdalla ja liikkuu sitä mukaa kun kylkeä taivuttaa. Käsi ei liiku itsekseen yhtään. Onpa vaikea selittää näin helppoakin liikettä :D

Nonniin.. nyt on salilla ekaa kertaa koklattu läpi tuo ohjelma ja vielä vähän hienosäätöä. Antakaa aloittelijalle anteeksi, kun ei kaikke voi ymmärtää :nolo: Minkä pituisina kannattaisi tauot pitää toistojen ja sarjojen välissä?? Entäs nuo painot.. olen ihan hakusessa.. osaisitteko yhtään arvioida mistä kannattaisi edes kokeilla aloitella esim. sjmv, paljon laittaa tankoon painoja?? Tiedän että vaikeeta toiselle sanoa, mutta ihan arvaus vaan, kun en todellakaan tiedä yhtään! Entäs tuo hauiskääntä käsipainoilla, jos toistoja esim. 8 niin tehdäänkö yhteensä se 8 vai 16? Jos siis vuorotahtiin tehään.. ymmärtääköhän kukaan mitä meinaan.

Sit vielä tuosta ruokapuolesta, että entäs jos ei tykkää rahkasta sitten ei yhtään!! Katoin vaan kun tuo rahka taitaa olla aika perusruokaa punttismimmeille. Onkos broikkuleike yhtä ok kuin kalkkuna? Ja sitten vielä, kun en useinkaan ehdi välipaloja syömään niin voisiko silloin esim proteiinipatukan mässäillä vai mitä olette mieltä? Yleensäkin mietin, että mihin väliin tuota lisäprotskua tulisi tunkea, kun mulla taitaa tulla aikas vähän päivän aikaan tuosta ruokavaliosta? Oon kyllä yrittäny lisäillä.

Uskoisin että on tarkoitettu niin että jos teet esim. vuorotahtiin hauiskääntöä, niin molemmilla tulee se 8...eli yhteensä siis 16 :D

Jep, toki niinkuin Jemelyn sanoi, eli molemmille käsille/jaloille/kropan puoliskoille tuo toistomäärä.

SJMV:n painoista taas on aika lailla mahdotonta mitään osviittaa antaa, mutta muistaakseni, kun itse ko. liikettä aloittelin, olisko mulla jotain ~35-40 kg ollut? Tosin olin tuolloin treenannut salilla muuten jo pitkään, ja toisaalta tein aivan liian pitkällä liikeradalla tuon SJMV:n, ja vähän turhan pitkiä sarjojakin...

Ei se rahka mikään pakollinen ruoka-aine ole, niinkuin ei mikään muukaan yksittäinen juttu. Toki rahka on hyvin muunneltava ja moneen sopeutuva murkina, josta syystä moni sitä varmasti suosii, mutta yhtä hyvin voit syödä vaikka raejuustoa, jos pidät siitä enemmän. Leikkeissä sama homma, jos kalkkuna ei uppoa, syö vaikka sitä broileria tai kinkkua.

Proteiinipatukat ovat ihan päteviä välipaloja, jos niiden hinta ei sinua haittaa.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Back
Ylös Bottom