Jaksaisiko joku vielä auttaa?!? (lihaksen kasvatus+rasvaprossan tiputus)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maijjuz
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Nyt sitten päätin, että valkkaan jonkun tuolta teidän treeniohjelmasta ja muokkailen sitä sen mukaan miten tuolla miun salilla onnistuu treenata. Vielä kuitenkin olisi muutamia kysymyksiä.. ISO KIITOS, jos joku voi/osaa/jaksaa vielä auttaa!!! eli mulla on tarkoituksena saada vielä 5-8kg painosta pois, joten
1.kannattaako keskittyä eka siihen (painon pudotus) ja sitten vastan lihasten kasvatukseen??
2.Olisiko järkevämpää käydä 2 kertaa salilla ja vaikka 3 kertaa aerobista viikossa vai just toistepäin?
3. Sitten vielä tuosta, että jos käy salilla vaan 2 krt/vko niin millanen ohjelma kannattaa valkata.. koko kroppa kerralla/2-jakoinen?
4. Uskoisin, että ruokapuoli on suht kunnossa.. mietin vaan, että miten paljon noita kaloreita uskaltaa päivässä syödä, kun kuitenkin tuo painon tiputtaminen ois myös mukana kuvioissa? Kalorilaskurilla laskettuna ois 1500 semmosina päivinä, jolloin ei urheile.
5. Entäs noista lisäravinteista? Kannattaako käyttää? Mitä ja miten? Näistä kun en tiedä yhtää mitään!!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Heippistä maijjjuz :)

Mun ehdotus olis että tekisit mahdollisuuksien mukaan aamulenkkejä(esim.2-3 tunnin lenkkiä/vko alkuun), salin lisäksi. Ja sit vaikka yksi kokonaan aerobinen päivä. Ja sali kertojen määrä tietysti riippuu vähän jaotuksestasi ym. mutta joku 3-4 kertaa vois kuulostaa hyvälle. Kyllä ne kilot lähtee siinä ohessa,Koita vaan tehdä kumpaakin, punttia ja aerobista. Joku muu ehkä noista kaloreista osais kertoa enemmä... :)
Tsemppiä jatkoon! :thumbs:

ja juu...palautusjuoma vois olla myös kova sana :D (jos ei muita lisäravinteita tahdo käyttää...valikoimaahan löytyy sitten,joten kannattaa etsiä omaa tarkoitusta parhaiten palvelevat)

Periaatehan on, että et voi kasvattaa lihasta ja laihduttaa...eli jos haluat ensin laihtua onnistuu se tekemällä niin salia kuin aerobistakin, mutta voimavarat täytyy keskittää enemmän aerobiseen (salitreeni ylläpitää lihaksia, mutta kasvua ei tapahdu dietillä) ja se ruokavalio. Tämän jälkeen, jos haluatkin taas lihaa, niin takuulla ne kilotkin tulee takaisin, mutta hyvällä onnella ja tarkkaavaisuudella voit saada lihan mahdollisimman vähärasvaisena. Helpompaa on kuitenkin ensin kasvattaa lihaa ja sitten kuoria ne fätit pois, koska lihan kasvatus tuo auttamattomasti myös läskiä :)

Jos teet vain 2 kertaa viikossa salia, niin ohjelman on parempi olla 1-jakoinen.

1500 kaloria niinä päivinä jolloin et urheile? Mitäs sitten syöt muina päivinä??? Ei ruokavaliota tarvitse päivien mukaan pistää, vaan se viikon yhteiskalorimäärä ratkaisee. Ja jos menet liian pienillä kaloreilla, voi käydäkin niin, että paino nousee, koska aineenvaihdunta stoppaa...Yleensä jo perusenergia-aineenvaihdunta on naisella yli 2000kaloria. Kisaavat saattavat dietin loppuvaiheessa olla 1000kalorilla, mutta tavallisen ihmisen ei kannata lähteä hirveästi vetämään kaloreita alas. Jo pelkästään se, että lisäät liikuntaa ja syöt terveellisesti sen kalorimäärän, mitä elimistö tarvitsee eli uskoisin sinulle jo sen 2000kaloriakin auttavan -> laihdut. Ensin kilot ehkä ei lähde, mutta tällä ainakin kroppa muokkautuu eli läskiä lähtee ja lihastakin silti tulee suht hyvin (kun siis saa sitä energiaakin) :D Itse olen kokenut hyväksi tämän silloin kun en vielä kisoihin valmistautunut. Paino pysyi samana, mutta kroppa oli 4 kuukauden jälkeen ihan erilainen silmissä!!! ;)

Lisäravinteisiin älä koske ennen kuin kaikki muu on kunnossa. Turhaan alkaa luottaa niitten tehoon, jos ei vielä edes tiedä kunnolla, miten dietti ym. vaikuttaa elimistöön...Proteiinijauheet ja palkkarit on tietysti eri juttu, mutta nää diettivalmisteet on parempi unohtaa ennen kuin niille on oikeasti tarvetta ja tietää miksi niitä käyttää :)

Helpompaa on kuitenkin ensin kasvattaa lihaa ja sitten kuoria ne fätit pois, koska lihan kasvatus tuo auttamattomasti myös läskiä :)

Samaa mieltä, on helpompaa ensin kasvattaa ja sitten kuoria, kuin ruveta suht koht nollasta ENSIN pudottamaan rasvoja ja sitten tekemään lihaksia.

(Tosin: jos on aivan aloittelija, niin jonkin verran on mahdollista saada rasvaa ja pois ja samalla hiukan kasvattaa lihasta. HUOM, jonkin verran, ei paljon.)

Yksi aivan hyvä vaihtoehto on aloittaa kuntosali 1-jakoisella (esim se 2x viikossa) ja 3 - 4 aerobista päivää viikossa. Minun mielestäni on järkevää ensin ikään kuin opetella se salitreenaaminen ja oma kroppansa: tekniikat, lihasryhmien tunteminen, saa tuntumaa miltä erilaiset sarja/toistomäärät tuntuvat lihaksissa. Vaikka olisi kuinka hyvä ohjelma/trainer, niin kestää aikansa, ennen kuin oppii ja oikeasti sisäistää edes perusasiat.

Sitten kun on tuntuma salitreeniin, tietää mitkä liikkeet itseen tehoavat, ja esim mistä pitää, ja on ehkä vähän rasvaakin kadotettu, on aika ruveta kasvattamaan itseään harkitulla, n-jakoisella ohjelmalla, vähentää aerobista ja lisätä syömistä. Omalla kohdallani tällainen "kerralla ja kunnolla kaikkea ja sitten fläsä pois" tuntui helpolta. Kyllä sen läskin saa pois!

Lisäravinteisiin älä koske ennen kuin kaikki muu on kunnossa.

Erittäin samaa mieltä. Perusasiat kuntoon, ja sitten pikku hiljaa hifistellään, jos siltä tuntuu.

Okei...hiukka eri linjoilla siis... :lol2: (mielipiteitä...;) ) yks vaihtoehto, että pyytäisit jonkun pt:n/saliohjaajan/muun asiantuntijan avuksi sen verran että pääsisit alkuun. Siis just treeni jako/liikkeet,ruoka,aerobisen määrä jne.

En todellakaan halua menettää hankittua lihasta. Ahneella on :kakka: loppu. Tässä sitä ollan kahden tulen välissä Painoa tooooodella liikaa 105->nyt 92./ 175cm.(kukaan ei meinannut uskoa tota 105kg päällepäin:D )
Elättelen toivetta, että en kovinkaan suurta menetystä koe kun tiputan painoa 100-150g/vko.Eli noin 0,5kg kuukaudessa.:rolleyes:
Salilla vedän suht rankkaa reeniä x 3, 1x lenkki/sykepäivä.:whip:
Ruoka puolella 3-4h välein suupalaa. 2g proteiinia/kg. Entisenä on/off syöppönä käytän kalorilaskuria apuna:thumbs:
Puntti on parasta:rock:

Comments Pliiz...:)

mulla ainakin onnistui muutaman kilon muuttaminen lihakseksi ( ainakin uskon niin ) kun jätin tärkkelyksen, sokerin, ja viljat pois ja syön paljon proteiinia. Siis ja treenasin tietty !

^Rasva EI muutu lihakseksi (eikä lihas rasvaksi). Koskaan. Missään olosuhteissa. Piste.

Toki rasvaa voi palaa ja siinä ohessa jossain määrin lihaksi kasvaa, mutta mitään mystistä "muuttumista" EI tapahdu.

Kyykky/prässi
Reidenkoukistus/SJMV/Hyvää Huomenta
Jokin penkkipunnerruksen variaatio vapailla painoilla
Ylätalja/Leuanveto, jos vain suinkin jaksat
Alatalja
Pystypunnerrus
Hauis & ojentaja superina (säästää aikaa ja tuo lisää intensiteettiä)
Vatsa

Poimin nyt tuolta jostain tällaisen version ja ajattelin tätä kokeilla pari kuukautta ja siirtyä sitten vaikkapa kaksijakoiseen, kun luultavasti on enempi aikaa näihin salihommiin.. mutta tästä siis muutama kysymys, jos joku osaapi auttaa..

eli mitä tuolla kyykyllä tarkoitetaan, kun noita kyykkyjä on erilaisia niiin paljon? Olisiko esim. takakyykky (siis se missä on tanko hartioilla) hyvä tähän? Entäs tuo alatalja.. tarkoitetaanko alataljasoutua tai käykö se? Tässä oon sitten ihan lumiukkona eli tuo hauis ja ojentaja.. öööö.. mitenkäs ne kantsis treenata/millä liikkeillä? Ja superihan tarkotti, et tehään molemmat liikkeet peräkkäin ja sit tauko (jos oikein ymmärsin :) ) ja loppuun vielä, että mitkä ois hyviä vatsa liikkeitä?

Ja meinas jo unehtua, että monen sarjoilla ja toisoilla kannattas alotella.. salilla olen kuitenkin käynyt jo pidempään, mutta en oikein tavoitteellisesti. Kiitos ja kumarrus Mahtaville Mimmeille! :rock:

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
niin ja vielä yksi lisäkysymys tuohon edelliseen eli onko tuo runko ok vai pitäisikö siihen vielä jotain lisätä? Kun näin tuolla pidempiäkin yksijakoisia.. gracias!

Yksi suositus on, ettei treeni saa kestää yli tuntia (koska elimistö menee kataboliaan). Sitä silmällä pitäen voit tehdä treeniäsi.

Kyykky/prässi
Reidenkoukistus/SJMV/Hyvää Huomenta
Jokin penkkipunnerruksen variaatio vapailla painoilla
Ylätalja/Leuanveto, jos vain suinkin jaksat
Alatalja
Pystypunnerrus
Hauis & ojentaja superina (säästää aikaa ja tuo lisää intensiteettiä)
Vatsa

Koskapa tämä on minun ehdottamani ohjelma, niin kommentoin sitä mielelläni :)

Eli: Tarkoitin nimenomaan takakyykkyä, mutta miksei voisi tehdä myöskin etukyykkyä, yhden jalan kyykkyä... ehdotan kuitenkin, että mikäli kyykkääminen on sinulle uusi asia, opettelen ensin hyvin yhden kyykkyversion ja siirryt sitten vasta toiseen.

Alatalja = juurikin alataljasoutu, ja sen vaihtoehtona voit tehdä myös kulmasoutua.

Hauiksille ja ojentajille lienee niin monta treenitapaa kuin on treenaajiakin, mutta yksi hyvä kombinaatio voisi olla vaikkapa hauiskääntö vuorotahtiin käsipainoilla/ojentajapunnerrus taljassa.

Vatsaakin voi tehdä monella eri tavalla, tärkeintä lienee kuitenkin, että suorien vatsalihasten lisäksi harjoitetaan myös vinoja vatsoja ja kylkiä. Itse en suosi pitkiä, "hyvän poltteen" antavia sarjoja, vaan tekisin mieluummin lyhyempiä, 6-max.10 toiston raskaampia (lisäpainot) sarjoja. Montako kertaa viikossa muuten ajattelin treenata? Alkuperäinen ajatus tuossa ohjelmassa oli nimittäin, että se tehtäisiin kolmesti viikossa, ja yhdellä treenikerralla tehtäisiin vain yhdenlainen vatsaliike ts. kerran viikossa suorat vatsat, kerran viikossa vinot ja kerran viikossa kyljet. Vaikkapa näin: ma kumarrus taljassa, ke kierto alataljassa/venäläinen kierto, pe sivutaivutukset.

off topic, mut jos tekisin yksjakosella, ni tekisin juur tuommosella :)

melkeen heräs mielenkiinto kokeilla,aatella sais tehä lemppari liikkeet samana päivänä <3 <3

Elikäs kaksi kertaa oli ajatuksissa näin ensi alkuun.. myöhemmin syksyllä riittää luultavasti kapasiteetti tuohon kolmeen salikertaankin viikossa. Jos tuolla menee sen kaksi kertaa viikossa, ehdottaisitko jotenkin erilaista? Kiitos ja kumarrus taaas tähän väliin, kun jaksatte auttaa :worship:

Maijjuz, jos treenaat kahdesti viikossa, voisit tehdä vaikkapa toisella kerralla suorat vatsat ja toisella vinot sekä kyljet. Niin teen itse tällä hetkellä - juu, on voimailuohjelma, mutten näe mitään estettä keho/fitnesspuolellakaan noin toimia. Tai sitten kummallakin kerralla vähän kaikkea, mutta minulla ko. tyyli ei ainakaan toimi ollenkaan, vaan menee ihan räpellykseksi.

Onko se siis ihan ihan oikeesti ja satavarmasti niin, että lihas ei kasva edes pienillä miinuskaloreilla, jos kuitenkin proteiinia saa tarpeeksi? Vai voiko olla, että se kyllä kasvaa, mutta hitaammin kuin plussakaloreilla?

Ja muuttaako elimistö kaiken ylijäämä energian rasvaksi... ei siis millään keinolla lihakseksi. Niin no eihän se sillon olis ylijäämä energiaa, jos treenais niin paljon, että se menis lihasten kasvuun :rolleyes:

Tällä logiikalla lihakset ei mun mielestä ansaitse sitä, että söisin enemmän kuin tismalleen sen mitä kulutan, kun ne ei kerta sitä ylimääräistä energiaa hyödynnä kasvaakseen. Tällöin en siis periaatteessa menetä grammaakaan rasvaa, mutta saan lihasta, jos syön tasan?

Jos taas syön ihan hitusen vähemmän kuin kulutan, mutta kuitenkin tarpeeksi proteiinia, niin rasvaa lähtee. Jos samaan aikaan myös treenaan, niin onhan se nyt kumma jos lihakset ei treenin aiheuttamasta rasituksesta palaudu joka kerta hiukan vahvempina. Minä haluan uskoa, että lihasta voi kasvattaa hankkimatta hirveää rasvakerrosta. En mä rasvaa pelkää, mutta elämä on huomattavasti helpompaa (kevyempää) hoikkana, etenkin kun harrastaa muutakin liikuntaa kuin punttia.

Mä uskon, että tässä hommassa voi edetä kahdella tavalla: Joko kerätä massaa (lihasta ja rasvaa kovalla volyymilla) ja sitten yrittää kuoriutua siitä rasvasta eroon. Tai sitten voi tiivistää ja muokata kroppaa pikkuhiljaa lihaksikkaammaksi ja timmimmäksi ja huomata joku päivä, että on sekä lihaksikas, että melko rasvaton. Tässä on se etu, että vaikka muutos tapahtuukin hitaammin, niin kroppa näyttää hyvältä projektin kaikissa vaiheissa.

Onko mimmeissä ketään, joka olis muokannut hoikan varren lihaksikkaaksi keräämättä missään vaiheessa ylimääräistä massaa?

Onko se siis ihan ihan oikeesti ja satavarmasti niin, että lihas ei kasva edes pienillä miinuskaloreilla, jos kuitenkin proteiinia saa tarpeeksi? Vai voiko olla, että se kyllä kasvaa, mutta hitaammin kuin plussakaloreilla?

Ja muuttaako elimistö kaiken ylijäämä energian rasvaksi... ei siis millään keinolla lihakseksi. Niin no eihän se sillon olis ylijäämä energiaa, jos treenais niin paljon, että se menis lihasten kasvuun :rolleyes:

Tällä logiikalla lihakset ei mun mielestä ansaitse sitä, että söisin enemmän kuin tismalleen sen mitä kulutan, kun ne ei kerta sitä ylimääräistä energiaa hyödynnä kasvaakseen. Tällöin en siis periaatteessa menetä grammaakaan rasvaa, mutta saan lihasta, jos syön tasan?

Jos taas syön ihan hitusen vähemmän kuin kulutan, mutta kuitenkin tarpeeksi proteiinia, niin rasvaa lähtee. Jos samaan aikaan myös treenaan, niin onhan se nyt kumma jos lihakset ei treenin aiheuttamasta rasituksesta palaudu joka kerta hiukan vahvempina. Minä haluan uskoa, että lihasta voi kasvattaa hankkimatta hirveää rasvakerrosta. En mä rasvaa pelkää, mutta elämä on huomattavasti helpompaa (kevyempää) hoikkana, etenkin kun harrastaa muutakin liikuntaa kuin punttia.

Mä uskon, että tässä hommassa voi edetä kahdella tavalla: Joko kerätä massaa (lihasta ja rasvaa kovalla volyymilla) ja sitten yrittää kuoriutua siitä rasvasta eroon. Tai sitten voi tiivistää ja muokata kroppaa pikkuhiljaa lihaksikkaammaksi ja timmimmäksi ja huomata joku päivä, että on sekä lihaksikas, että melko rasvaton. Tässä on se etu, että vaikka muutos tapahtuukin hitaammin, niin kroppa näyttää hyvältä projektin kaikissa vaiheissa.

Onko mimmeissä ketään, joka olis muokannut hoikan varren lihaksikkaaksi keräämättä missään vaiheessa ylimääräistä massaa?

Täytyy kyllä yhtyä tähän. Eriäviä mielipiteitä varmasti löytyy...Itse olen kuitenkin käytännössä asian todennut. Esimerkiksi vuoden painoni pysyi samana, mutta lihas lisääntyi "huomattavasti". Itselleni sopii, että syön suunnilleen sen mitä kulutan. En oo mikään "massan kerääjä" :) Voi olla, että menetelmälläni lihakset kasvaa hitaammin, mutta kasvaneet ovat kuitenkin, vaikka rasvanmäärä on pysynyt noin silmä määräisesti samana :)

Minä haluan uskoa, että lihasta voi kasvattaa hankkimatta hirveää rasvakerrosta.

Tottakai voi. Eikä sen "hirveän rasvakerroksen" hankkiminen olekaan missään tapauksessa järkevää. KUITENKIN, jos haluaa, että sitä lihaa tarttuu edes jonkinlaista tahtia, lienee järkevämpää olla kohtuullisilla plussakaloreilla, koska meillä naisilla lihaskasvu on onnettoman hidasta muutenkin, saati sitten jos vedettäisiin +/-0-kaloreilla tai jopa pienellä miinuksella.

Yleensä ottaen en pidä jatkuvaa miinuksilla menemistä mitenkään fiksuna, jollei tarkoitus sitten ole nimenomaan dieetata, koska miinuskalorit myös hidastavat ja haittaavat palautumista, ja seurauksena saattaapi olla ylikunto.

Kyllä minäkin olen viimeisen puolen vuoden aikana kehittynyt - ainakin voimiltani - vaikka olenkin samaan aikaan menettänyt parisen kiloa rasvaa (tosin ei mitenkään tarkoituksella). Mutta voin vain arvailla, miten paljon parempaa kehitys olisi ollut, jos olisin tuon ajan syönyt riittävästi.

Tottakai voi. Eikä sen "hirveän rasvakerroksen" hankkiminen olekaan missään tapauksessa järkevää. KUITENKIN, jos haluaa, että sitä lihaa tarttuu edes jonkinlaista tahtia, lienee järkevämpää olla kohtuullisilla plussakaloreilla, koska meillä naisilla lihaskasvu on onnettoman hidasta muutenkin, saati sitten jos vedettäisiin +/-0-kaloreilla tai jopa pienellä miinuksella.

Yleensä ottaen en pidä jatkuvaa miinuksilla menemistä mitenkään fiksuna, jollei tarkoitus sitten ole nimenomaan dieetata, koska miinuskalorit myös hidastavat ja haittaavat palautumista, ja seurauksena saattaapi olla ylikunto.

Kyllä minäkin olen viimeisen puolen vuoden aikana kehittynyt - ainakin voimiltani - vaikka olenkin samaan aikaan menettänyt parisen kiloa rasvaa (tosin ei mitenkään tarkoituksella). Mutta voin vain arvailla, miten paljon parempaa kehitys olisi ollut, jos olisin tuon ajan syönyt riittävästi.

Jep. Ja voihan olla, että sitä lihasta alkaa jossain vaiheessa himoita sen verran enemmän, että ei hidas kehitys enää riitä :) Itse saan kai kiittää geenejä siitä, että lihasta kertyy ihan kohtuudella näinkin. Tosin seinä tulee varmasti eteen jossain vaiheessa. Ja +-0 kaloreilla yritän mennä, vaikka käytännössä taitaa aika usein mennä alakanttiin nuo syömiset. Välillä on vaan niin vaikeaa (muka) ehtiä kehitellä jotain järkevää syömistä.

Latest posts

Back
Ylös Bottom