"Jacuzzi" omaan kylppäriin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hilppa
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
En ole huomannut mitään "yleiset tyhmät kysymykset"-threadia, joten tästä lähtee.

Kohta on oman asunnon hankinta edessä, jännittää.

Pitkään olen haaveillut omasta asunnosta, ja varmasti sisustus/remontointi-vimma on kova kun vauhtiin pääsen. Mielessä kävi semmoinen ajatus, että mikäli kylppäri sattuisi olemaan tilava, onko mitään estettä heittää se ajan patinoima posliiniamme (tai vastaava) menemään, ja itse muurata/laatoittaa jonkinmallinen jacuzzi eli "poreamme" tilalle. En tarkoita välttämättä poreammetta, mutta kuvista selviää suurinpiirtein mitä tarkoitan. Tietenkin tilan rajoittamassa mittakaavassa. :hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuva :nolo:

Liitteet

• jacuzzi.jpg
    jacuzzi.jpg
    72,8 KB · Katsottu: 1 212
Oli miten oli mutta rakenteet tuppaavat elämään ja ennemmin tai myöhemmin tuo viritelmä halkeaa jos sen vaikka betonista muuraa. Vesieristys olisi hoidettava hyvin, kannattaa ottaa vinkkejä uima-altaista jotka on rakennettu sisätiloihin.

Tuskin sitä muurata kannattaa. Varmasti jostain saa valmiina/tilattua muovisen ammeosan joka sitten tiputetaan paikalleen. Metalli-/puutuet ympärille, levyt niiden päälle, vesieristys ja sitten laatoitus.

Ja sitten purat sen, liität viemärin ja kasaat. Ja sitten taas purat sen, liität vesijohdot ja kasaat. Sitten purat sen, otat kännykän ammeen alta, vastaat siihen ja kasaat taas. :D

Jos osaketta ostat, niin kysy isännöitsijältä luvat. Ettei tarvi sitten jälkeenpäin maksaa jos jotain sattuu.

kodari76 sanoi:
Tuskin sitä muurata kannattaa. Varmasti jostain saa valmiina/tilattua muovisen ammeosan joka sitten tiputetaan paikalleen. Metalli-/puutuet ympärille, levyt niiden päälle, vesieristys ja sitten laatoitus.

Mietin juuri tuota, eli onnistuisko jonkun rungon hitsaaminen, jonka päälle ruuvattaisiin levyt ja levyjen päälle sitten ne laatat (tai juuri upotettava muoviamme ja hienot reunat). Sitten olis helpompi viritellä vaikka vedenalaiset valot ja poreammesuuttimet :kuola: ...

AM sanoi:

Näin. Kaveri tutkaili otsikon aihetta omaan kämppään, ja joku tuommoinen se oli helpoin, varmin, kannattavin. Hinnat vaihteli törkeesti, mitä höpinöista muistan.

Vaikka oliskin tee-se-itse-mies, niin kyllä tuommosen asennukseen saa varmaan aikaa tuhrattua jos ite vääntää, ja samallahan voi duunata sen kokonaisvaltaisen kylppärirempan... :)

Mulla on toi novitekin maxiultra, joka on kompromissiratkaisu täyspitkän kylpyammeen ja poreammeen väliltä. IMO mukavampi olla siinä kuin tuossa kulmamallissa polvet suussa. Niitä ammeen peitelevyjä kaakeloimalla voi luoda kiinteän altaan illuusion ja kompressorin rikkoutuessa tai viemärin tukkeutuessa se onkin huomattavasti mukavampi nostaa levyt pois kuin etsiä poravasaraa.

Percele sanoi:
Mulla on toi novitekin maxiultra, joka on kompromissiratkaisu täyspitkän kylpyammeen ja poreammeen väliltä. IMO mukavampi olla siinä kuin tuossa kulmamallissa polvet suussa.

Tarkoituksena olis saada sellainen "jacuzzi" että sinne mahtuu siis useampia henkilöitä kerralla, vaikka istumaan reunoille. Ja tuo mosaiikki (sininen!) on joku ihme pakkomielle, sen on melkein pakko olla sinistä mosaiikkia :hyper:

Juurikin tuo muovisuus mua siinä etoo, en haluis muovia koko laitoksessa näkyvän. Sen takia olen pohtinut juuri tuota muuraamista, mutta nyt vaikuttais olevan järkevämpää tehdä semmoinen kehikko, jonka levyttää, vesieristää ja laatoittaa. On helpompi sitten purkaa tarvittaessa (onnistuu ilman moukaria).

Itsetehty (ja ehkä jopa erikoisen mallinen) on mielestäni ainoa vaihtoehto, koska kylppäri tulee olemaan luultavasti varsin vaatimattoman kokoinen. Tällöin sinne ei varmasti tuommoinen täysikokoinen poreamme sovi, vaan vaatii "räätälöityä" tilankäyttöä että sinne jonkunmoisen jacuzzin saa sopimaan.

Eniten minua huolestutti että onko tuo edes mahdollista tehdä, mutta ilmeisesti kukaan ei ole ideaani täysin tyrmännyt! Nyt pitää enää hankkia se asunto, palaan tämän threadin merkeissä asiaan kuvien kera kun siihen vaiheeseen päästään :thumbs:

Haaveenani on jo pidempään ollut tuommoisen asentaminen parvekkeelle.
Tammikuun pakkasilla hörppiä kaljaa nännit huurteessa ja huudella hävyttömyyksiä ohikulkijoille.

Suositut

Back
Ylös Bottom