Jaahas, energiasyklit ovat siis höpönlöpöä...?

Actor sanoi:
Voisko olla, että systeemin suurin hyöty olisi vaikka insuliiniresistenssin välttäminen, etenkin jos vetäisi low-carbina pari viikkoa hiukan tiheämmällä harjoittelulla (aerobiset ja puntit)?

Mun käsityksen mukaan ketogeenisestä tai low-carb dieetistä ei olisi mitään hyötyä insuliiniresistenssin välttämisessä, vaan itseasiassa enemmänkin haittaa. Korjatkaa mikäli olen väärässä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
trebla sanoi:
Mun käsityksen mukaan ketogeenisestä tai low-carb dieetistä ei olisi mitään hyötyä insuliiniresistenssin välttämisessä, vaan itseasiassa enemmänkin haittaa. Korjatkaa mikäli olen väärässä.

Kyllähän insuherkkyys nousee hiljakseen kun hiilareita (ja insuliinia) on vähemmän kierrossa: "Diets with lowered carbohydrates (or less refined sources), healthier fats (fish oils and monounsaturated fats like olive oil) and higher fiber intakes tend to improve insulin sensitivity." (Ultimate Diet 2.0)

Mitä tarkoitat, haittaa?

trebla sanoi:

Riippuu käsittääkseni ruoka-ainevalinnoista ketogeenisella. Jos vetää pekonia kananmunia ja juustoa, ni voipi jopa haitata, mutta tämä ilmeisesti vain niin, että terveellä insuresistenssillä varustetun henkilön insuliiniresistenssi kasvaa marginaalisesti. Erittäin insuliiniresistentit tapaukset saavat itsensä ikäänkuin "nollattua" aluksi noudattamalla ketoa ja sitten pikkuhiljaa lisäämällä hiilareita pääsevät "terveiden" kirjoihin.

Yleisesti ottaen voisi sanoa että ketodieetti aiheuttaa insuliiniresistenssiä ja low-carb parantaa sitä. Ketolla varmaan auttaa tilannetta sopivat rasvavalinnat ja low-carbillakin hyvän vaikutuksen voinee pilata syömällä väärin... Itse kuulun näihin erittäin insuliiniresistentteihin yksilöihin joilla ketokin paransi insuliiniresistenssiä. Tai ehkä söin vaan enemmän hiilaria kuin ois pitänyt (eli en ollut niin syvässä ketoosissa).

Fat22 sanoi:
Yleisesti ottaen voisi sanoa että ketodieetti aiheuttaa insuliiniresistenssiä ja low-carb parantaa sitä.

Yleisesti ottaen ei paljon kyllä kannata sanoa mitään, kun menee mettään niin monesti ja paljon.

Suositut

Back
Ylös Bottom