ja sitten paljon neuvoja???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Paula
  • Aloitettu Aloitettu

Paula

Enemmänkin ulkopuolinen
Ikä
41
eli... ongelma on toi paino!!

kertokaa miten onnistuu pudottaa painoa jos yrittää pitää lihasmassaa yllä?

mun paino nousi saliharjoittelun alkaessa 4kg ja se ei siitä ole laskenut ei sitten millään... okei okei, vesi kuurilla se laskee mut jos pitää käydä kuitenkin salilla ja reenaa suht kovaa niin on pakko syödä hyvin et jaksaa!! ja ei ne lihakset kasva pelkällä vedellä ja rehuilla...

eli joku tosi hyvä dieetti ohje, jotain mitä en vielä tiedä??

:D

se onkin niitä monimutkasimpia juttuja treenissä ja ruokavaliossa. Aina, jos diettaa tai pudottaa painoa, lähtee sitä myös lihaksista. Kyllä aika hyvin pystyy optimoimaan rasvan palamisen ja lihasmassan säilymisen, mutta se vaatii oikeanlaista tasapainoa ruokavalion ja treenin välillä. Jos lähtee pudottamaan painoa, täytyy se tehdä pitkäjänteisesti ja hitaasti, sillä, jos liian radikaalisti lähtee dieettaamaan, niin varmasti lähtee lihaksista.
Eli ei missään nimessä mitään kuukauden dieettiä, jossa yhtäkkiä tiputetaan kalorit alas ja lisätään paljon aerobista liikuntaa, vaan hitaasti alottaa vähän korkeammilla kaloreilla ja tiputtelee niitä pikkuhiljaa, lisäten pikkuhiljaa myös aerobista harjoittelua. Proteiinit ja rasvat pitäisi pitää koko ajan melkein samalla tasolla ja hiilarit on sitten ne, joita voidaan tiputella. Myös lisäravinteiden merkitys, kuten proteiinijauheet, glutamiini, bcaa-aminot ovat tarpeellisia. Palautumisjuoma treenin jälkeen auttaa heti täyttämään lihasten energiavarastot ja näin palautuminen on optimaalista.

Tervehdys Paula!
Kuulostaa tutulta pähkäilyltä,reeni kulkee ja paino nousee..ruokavalio on tarkasti rakenneltu jne.Kiinnostaisi tietää tuosta ravintopuolestasi sekä millaista painonpudotusta olet hakemassa,eli painosi ja pituutesi vaan rohkeasti framille..kuinka kauan olet treenannut ja millaisella ohjelmalla pääpiirteittäin..
katsellaan sitten tilannetta..:)

jepulis!!

pituus on 163cm ja paino vaihtelee siinä 57,5 ja 58,5 kg
välillä.

Ruokavalio on about seuraava:
aamulla: ruisleipä+kevytlevite+kalkkunaleike(tai sit ei mitään)
lounas: vihersalaatti(lautasellinen)+ruisleipä+kalaa
välipala: pari hapankorppua tai leipä ja jogurttia
illalla: pari ruisleipää

väliin mahtuu kahvia, hedelmä ja rahkaa..

okei, toi nyt näyttää aika ykstoikkoiselta, mut kun käyn koulua ja siellä ei ole sellasta ruokaa tarjolla mikä olisi parempi vaihtoehto kun salaatti.. kaikki proteiinijuomat on tällä hetkellä tauolla koska en ole löytänyt sopivaa.. mut jos nyt sais vinkkejä

treenaan 4-5 kertaa viikossa, joka kerralla teen aerobisen osuuden joka kestää 20-30min.
treeniohjelma on kaksiosainen.

kerran viikossa pidän mässäilypäivän, jolloin TODELLAKIN syön... oon kyl miettinyt et voisko tämä olla syy siihen et paino ei putoa?? (pystyn kuitenkin syömään PALJON)
tavoite ois kuitenkin saada vähän rasvaa pois, jotta lihakset tulisi paremmin näkyviin, että edes näyttäis siltä et on treenannut.

mut tästä tekstin määrästä päätellen, oon valmis yrittää mitä vaan!
ai niin.. oon nyt käynyt viimeiset 8kk tiiviisti salilla ja sitä ennen oli pitkä paussi
KIITOS, JOS VAIVAUDUIT LUKEMAAN JA AUTTAMAAN!!!

:worship:

Kauhean vähäiseltä näyttää syömiset näin pääpiirteittäin, mutta kyllähän sitä leivälläkin saa masun täyteen...
Proteiinin määriin kiinnittäisin huomiota - että varmasti saat riittävästi. Kannattaa laskeskella vaikka keho.netin laskurilla niin saat vähän osviittaa onko riittävästi.

Hyvä proteiinimerkki: Nature's Bestin Perfect Whey mansikka on aivan mielettömän hyvää.

Huomasin juuri eilen purkin kylkeä lukieassani että kyseinen tavara sisältää kaikki mahdolliset aminohapot moninkertaisina määrinä esim. lisäravinnepillereihin. Vitamiineja siinä ei ole, mutta nuo aminohapot - pillerinä niistä saa maksaa maltaita! Multitabs kaveriksi niin jo passaa.

Hassu juttu sinänsä että huomasin tämän vasta nyt... olen käyttänyt NB:tä jo vuoden :D

No niin,nyt päästään asiaan..vastaukseni perustuu siihen millaista apua olen punttimimmeiltä aikaisemmin saanut ja omakohtaisesti hyväksi todennut..
Ensinnäkin:painosi ei lukemana tunnu lainkaan liian suurelta painoon nähden,mikäli tavoitteesi on saada lihasta ja polttaa rasvaa..ennemminkin ottaisin mittanauhan tai numeroa liian pienet housut ja lähtisin hakemaan motivaatiota sitä kautta.Olen huomannut,että vaikka omakin painoni on noussut joitakin kiloja ei se ole läskiä..:D
Toiseksi:mikäli itse reenailisin kaksijakoisella ohjelmalla reenaisin kaksi kertaa viikossa täpöillä ja lisäksi kolme kertaa aerobista esim.lenkkeily,jumppa jne..jotain palauttavaa liikuntaa voisi harrastaa vielä yhtenä päivänä.Toki punttireenin yhteyteen voi yhdistää puolisen tuntia aerobistakin lisäksi.
Kolmas tärkeä asia:ruokavaliosi on liian niukka ja hiilaripainotteinen (sanon minä joka sain sitten hyviä ruokavaliovinkkejä täältä)..kauhiasti vaan ruisleipää..ihan mainiosti voisi kaksi lämmintä ruokaa nauttia ja ryydittää ateriaa pastan tai riisin kera..kalaa,ok ja kanaa sekä vähärasvaista j-lihaa mukaan..ja tosiaan jokaisen ruokailun yhteyteen voisi ujuttaa protskua..mukavasti hujahtaa drinksuna alas jos ei jaksa aina munia tai raejuustoa vetää.
Itse syön abaut kolmen tunnin välein,vettä hulahtaa 2-3 litraa päivässä ja mässypäivänkin pidän kerran viikossa keskimäärin..mässypäivähän ei lihota,mikäli muutoin syö vähärasvaista sapuskaa ja huolehtii protskun saannista..ainoastaan aineenvaihdunta saattaa pärähtää ärhäkämmin käyntiin.Minulla mässypäivä tarkottaa joskus kebab-annosta,joskus reilumpaa satsia pastaa.Hyvien rasvojen saannista kannattaa myös huolehtia,itse nappaan pari rkl oliiviöljyä päivässä pääruokiin sotkettuna.
Joten rautaa vaan reilusti tankoon,sapuskaa naamariin ja suuta hevosenkengälle!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom